DECRET 111/2018, de 19 de juny, de reestructuració del Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència
Rango de LeyDecret

El Decret 1/2018, de 19 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ha modificat l'àmbit competencial de diferents departaments de l'Administració de la Generalitat i ha modificat la denominació d'altres.

El Decret 45/2016, de 19 de gener, d'estructuració del Departament d'Afers Exteriors , Relacions Institucionals i Transparència, fixa l'estructura del Departament i determina les funcions de les unitats que el configuren fins a nivell de secció.

Aquest decret adapta l'estructura del Departament, que ha passat a denominar-se Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, a les necessitats derivades del nou àmbit competencial.

De conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta del conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència sota la direcció del conseller, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d'Acció Exterior i de la Unió Europea.

  3. La Secretaria de Transparència i Govern Obert.

    1.2 Resten adscrits al Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència les entitats i òrgans següents:

  4. L'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, mitjançant la Secretaria d'Acció Exterior i de la Unió Europea.

  5. La Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública, mitjançant la Secretaria de Transparència i Govern Obert.

    1.3 L'Institut Europeu de la Mediterrània es relaciona amb el Govern de la Generalitat mitjançant el Departament d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, mitjançant la Secretaria d'Acció Exterior i de la Unió Europea.

    1.4 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix el titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la política d'aquest, i en fa el seguiment de l'execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; pels titulars de les unitats directives amb rang orgànic mínim de direcció general; per la persona titular del Gabinet del conseller/a, i per altres persones que la persona titular del Departament designi.

Article 2

Gabinet del conseller

El Gabinet del conseller manté la naturalesa orgànica, funcions i estructura previstes al Decret 45/2016, de 19 de gener, i la resta de la normativa vigent.

Article 3

Secretaria General

3.1 La persona titular de la Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, així com les altres que li assigni la normativa vigent.

3.2 De la Secretaria General en depenen:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. L'Assessoria Jurídica, en els termes previstos pel Decret 57/2002, de 19 de febrer.

  3. El Gabinet Tècnic.

  4. La Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament.

  5. El Centre d'Estudis de Temes Contemporanis.

    3.4 Els òrgans esmentats a les lletres a), b) i c) de l'apartat 2 d'aquest article mantenen el rang orgànic, funcions i estructura previstes al Decret 45/2016, de 19 de gener, i la resta de la normativa vigent.

    3.5 La Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament té les funcions següents:

  6. Impulsar i coordinar les relacions de col·laboració i cooperació entre la Generalitat de Catalunya i el govern de l'Estat i el de les altres comunitats autònomes.

  7. Emetre informe preceptivament de tots els projectes de convenis de col·laboració i cooperació, així com mantenir el registre de convenis de col·laboració i cooperació.

  8. Exercir les funcions inherents a les relacions entre el Govern i el Parlament. La persona titular d'aquesta direcció general assisteix a les reunions de la Junta de Portaveus del Parlament de Catalunya en representació del Govern.

  9. Exercir les funcions inherents a les relacions entre el Govern i el Consell de Garanties Estatutàries i el Síndic de Greuges, així com coordinar i vetllar pel compliment de les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR