DECRET 19/2015, de 24 de febrer, pel qual es crea el Comissionat per a la Transparència i l'Accés a la Informació Pública.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

En virtut del Decret 15/2015, de 18 de febrer, el president de la Generalitat ha modificat el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, que atribueix al Departament de Governació i Relacions Institucionals les competències en matèria de polítiques de transparència.

Fent ús de la possibilitat que preveu l'article 24 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, es crea la figura del Comissionat per a la Transparència i l’Accés a la Informació Pública, que s’adscriu al Departament de Governació i Relacions Institucionals, com a òrgan de proposta, impuls, desplegament, coordinació i implementació de les mesures necessàries per a l’aplicació de la legislació de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

De conformitat amb el que s'ha exposat, atès el que estableixen la Llei 13/2008 esmentada i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat,

A proposta de la vicepresidenta del Govern i consellera de Governació i Relacions Institucionals i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Creació

Es crea el Comissionat per a la Transparència i l’Accés a la Informació Pública, adscrit al Departament de Governació i Relacions Institucionals, al qual corresponen les funcions inherents a la coordinació, desplegament i implementació de les mesures necessàries per a l’aplicació de la legislació de transparència, accés a la informació pública i bon govern, d’acord amb les directrius fixades pel Govern i sota la direcció superior de la persona titular del Departament.

Article 2

Funcions

Són funcions del Comissionat per a la Transparència i l’Accés a la Informació Pública:

  1. Implementar i desplegar les estratègies per garantir el compliment de la normativa de transparència i accés a la informació pública per part dels departaments de l’Administració de la Generalitat i organismes que en depenen.

  2. Impulsar les mesures d’organització interna i coordinar l’aplicació de les directrius i els criteris corporatius necessaris per garantir el compliment de la normativa de transparència i accés a la informació pública per part dels diferents departaments de l’Administració de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR