DECRET 20/2019, de 29 de gener, de reestructuració del Departament de la Presidència.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

El Decret 1/2018, de 19 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya va establir les competències del Departament de la Presidència.

El Decret 4/2018, de 2 de juny, pel qual es crea l'Oficina del President/a de la Generalitat de Catalunya, va crear l'Oficina del President/a de la Generalitat i en va regular l'estructura i les funcions.

El Decret 27/2018, de 7 de juny, de reestructuració del Departament de la Presidència va fixar l'estructura departamental per adaptar-la al nou marc competencial i va determinar les competències bàsiques de les unitats que formen part del Departament. La nova distribució de competències establerta pel Decret 1/2018, de 19 de maig, atribueix al Departament de la Presidència, entre altres, les competències en matèria de suport i assistència al president o presidenta i al Govern, defensa jurídica de la Generalitat, estratègia comunicativa i política informativa del Govern, relació amb els mitjans de comunicació, direcció de les polítiques esportives, polítiques de dones i cooperació amb l'Administració local de Catalunya. Aquest mateix Decret 1/2018, de 19 de maig, estableix que competències que anteriorment s'atribuïen al Departament de la Presidència passin a altres departaments de la Generalitat, principalment l'atenció ciutadana i la difusió dels recursos, serveis i programes de l'Administració, així com la coordinació i direcció dels sistemes d'informació i gestió corporativa de la Generalitat, les telecomunicacions i la societat de la informació.

El present decret desenvolupa l'estructura del Departament establerta al Decret 27/2018, de 7 de juny.

Amb la voluntat de contribuir a una major transparència i simplicitat de les normes i disminuir la dispersió normativa existent, aquest text normatiu deroga parcialment el Decret 266/2016, de 5 de juliol, de reestructuració del Departament de la Presidència i, de forma total, el Decret 27/2018, de 7 de juny, de reestructuració del Departament de la Presidència i el Decret 4/2018, de 2 de juny, pel qual es crea l'Oficina del President/a de la Generalitat de Catalunya.

El 25 de maig de 2018 es va iniciar l'aplicació del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, a partir del qual desapareix l'obligació de regular els tractaments de protecció de dades personals mitjançant una norma de caràcter general. Per aquest motiu, es deroguen totes les disposicions de caràcter general reguladores de fitxers de dades de caràcter personal del Departament de la Presidència que hagin adoptat la forma de decret o ordre. Amb l'objectiu de garantir que la ciutadania disposa de la informació permanentment actualitzada dels tractaments de dades de caràcter personal dels quals és responsable del Departament de la Presidència, aquesta es publicarà a la pàgina web del Departament.

Aquest decret defineix les funcions de la totalitat de les unitats que componen l'estructura departamental, a excepció de les que tenen la seva pròpia normativa reguladora, com són el Gabinet Jurídic de la Generalitat i la Secretaria General de l'Esport, que passa a denominar-se Secretaria General de l'Esport i de l'Activitat Física.

En el marc de les funcions de direcció i organització dels serveis generals del Departament, es considera necessari que de la Secretaria General de la Presidència en depengui funcionalment una nova unitat amb dependència orgànica del Departament competent en matèria de seguretat ciutadana i amb competències en la seguretat de les persones i instal·lacions del Departament de la Presidència.

De conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta de la consellera de la Presidència, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Organització general

Article 1

Conseller o consellera de la Presidència i estructura del Departament de la Presidència

1.1 El conseller o consellera de la Presidència té atribuïdes les funcions previstes a l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat i les altres atribucions que li atribueixin les lleis.

1.2 El Departament de la Presidència s'estructura en les unitats directives següents sota la direcció del conseller o consellera de la Presidència:

  1. La Secretaria General de la Presidència.

  2. La Secretaria del Govern.

  3. El Gabinet Jurídic de la Generalitat.

  4. La Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació.

  5. La Secretaria General de l'Esport i de l'Activitat Física.

  6. La Secretaria d'Administracions Locals i de Relacions amb l'Aran.

  7. L'Institut d'Estudis de l'Autogovern

  8. La Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid.

    1.3. El Comissionat de la Presidència per al Desplegament de l'Autogovern , la persona titular del qual rep la denominació de viceconseller o viceconsellera de la Presidència per al Desplegament de l'Autogovern, exerceix les seves funcions sota la direcció del conseller o consellera de la Presidència.

    1.4 Resten adscrites al Departament de la Presidència:

    1.4.1. Mitjançant la Secretaria General:

  9. El Patronat de la Muntanya de Montserrat.

  10. L'Institut Català de les Dones.

    1.4.2 Mitjançant la Secretaria del Govern:

  11. L'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya.

  12. El Centre d'Estudis d'Opinió.

    1.4.3 Mitjançant la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

    1.4.4 Mitjançant la Secretaria General de l'Esport i de l'Activitat Física:

  13. El Consell Català de l'Esport.

  14. L'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya.

  15. El Centre d'Alt Rendiment Esportiu.

    1.4.5 L'Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya.

    1.5 El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i Intracatalònia SA es relacionen amb el Departament de la Presidència mitjançant la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació.

    1.6 EQUACAT SA es relaciona amb el Departament de la Presidència mitjançant la Secretaria General de l'Esport i de l'Activitat Física.

    1.7 La Comissió Jurídica Assessora es relaciona amb el Govern a través del Departament de la Presidència.

    1.8 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix la persona titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la política d'aquest, i fa el seguiment de la seva execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; per les persones titulars de la Secretaria del Govern i de les unitats directives amb nivell orgànic de secretaria general; per la persona titular del Gabinet del Conseller o Consellera i per altres persones que la persona titular del Departament designi. A més hi poden assistir, d'acord amb el que determini la presidència del Consell, les persones titulars de la resta d'unitats directives del Departament i ens que en depenen.

    Capítol 2

    Unitats d'assistència al president o presidenta de la Generalitat i a la persona titular del Departament

Article 2

Oficina del President o Presidenta

2.1 L'Oficina del President o Presidenta està adscrita orgànicament al Departament de la Presidència amb rang orgànic de direcció general i amb dependència funcional del president o presidenta de la Generalitat.

2.2 Corresponen a l'Oficina del President o Presidenta l'exercici de les funcions següents:

  1. Facilitar l'assistència al president o presidenta de la Generalitat.

  2. Prestar assistència al president o presidenta en la coordinació de l'acció del Govern.

  3. Coordinar i dirigir el seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya en relació amb el president o presidenta.

  4. Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.

    2.3 L'Oficina del President o Presidenta s'estructura de la manera següent:

  5. Coordinador o coordinadora de l'Oficina del President o Presidenta

  6. El Gabinet de Relacions Institucionals.

  7. El Gabinet de Relacions Externes i Protocol.

  8. El Gabinet de Comunicació del President o Presidenta.

  9. La Secretaria del President o Presidenta

    2.4. Al Coordinador o coordinadora de l'Oficina del President o Presidenta li correspon:

  10. Donar suport i assistència directa a les activitats del president o presidenta.

  11. Assessorar i prestar suport al director o directora de l'Oficina del President o Presidenta en l'exercici de les seves competències.

  12. Coordinar l'activitat de l'Oficina del President o Presidenta per tal de garantir el bon funcionament de la unitat directiva.

  13. Prestar suport i assessorament a les unitats que depenen de l'Oficina del President o Presidenta, supervisant i coordinant les seves actuacions.

  14. Preparar la informació i dades necessàries que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR