DECRET 234/2019, de 12 de novembre, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyDecret

Mitjançant el Decret 1/2018, de 19 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, es va modificar l'àmbit competencial de diferents departaments de l'Administració de la Generalitat i se'n va modificar la denominació.

Amb l'aprovació del Decret 229/2018, de 23 d'octubre, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, es van crear la Secretaria d'Infància, Adolescència i Joventut i la Direcció General de Serveis Socials.

D'altra banda, la Llei 21/2017, del 20 de setembre, de l'Agència Catalana de Protecció Social, preveu la creació d'aquest organisme autònom administratiu, el qual, tal com estableix la seva disposició transitòria primera, s'ha de desplegar reglamentàriament i implica la incorporació progressiva de funcions a aquest organisme i la correlativa supressió o modificació de les unitats administratives que en resultin afectades.

A l'efecte d'anar adaptant l'estructura departamental per anar avançant i consolidant el camí de les prestacions socials cap a l'Agència Catalana de Protecció Social, es considera necessari reestructurar el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, d'acord amb el seu àmbit de competències.

Per tot això, de conformitat amb la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Organització general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, sota la direcció del conseller, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d'Afers Socials i Famílies.

  3. La Secretaria d'Infància, Adolescència i Joventut.

  4. La Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania.

    1.2 Resten adscrits al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies les entitats i òrgans següents:

  5. L'Agència Catalana de la Joventut, mitjançant la Direcció General de Joventut.

  6. L'Agència Catalana de Protecció Social, mitjançant la Secretaria General.

  7. L'Agència de Migracions de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania.

  8. El Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, mitjançant la Secretaria General.

  9. El Consell Nacional de la Joventut, mitjançant la Direcció General de Joventut.

  10. El Consell de Relacions Laborals, mitjançant la Secretaria General.

  11. El Consorci Sant Gregori, de Girona, mitjançant la Secretaria d'Afers Socials i Famílies.

  12. El Consorci de Serveis Socials de Barcelona, mitjançant la Secretaria General.

  13. L'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció, mitjançant la Secretaria d'Infància, Adolescència i Joventut.

  14. El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, mitjançant la Secretaria General.

    1.3 El Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya es relaciona amb el Govern mitjançant el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. El Departament ha d'instrumentar aquesta relació a través de la Secretaria General.

    1.4 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix el titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la política d'aquest, i en fa el seguiment l'execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; pels titulars de les unitats directives amb rang orgànic mínim de direcció general; pel cap o la cap del Gabinet del Conseller o Consellera i per altres persones que la persona titular del Departament designi.

Article 2

Gabinet del Conseller o Consellera

El Gabinet del Conseller o Consellera manté la naturalesa orgànica, funcions i estructura que preveuen el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i la resta de la normativa aplicable.

Capítol 2

Secretaria General

Secció 1

Funcions i estructura de la Secretaria General

Article 3

Secretaria General

La Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les de l'àmbit sectorial de les prestacions socials, així com les de l'àmbit sectorial de Treball.

Article 4

Estructura de la Secretaria General

4.1 Per a l'exercici de les funcions generals derivades de la Llei 13/1989, la Secretaria General manté la naturalesa orgànica, funcions i estructura que preveu el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, així com totes les que l'assigni la normativa vigent i les encomanades per delegació de la persona titular del Departament.

4.2 Pel que fa a l'àmbit sectorial de prestacions i per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en la Direcció General de Prestacions Socials.

4.3 Pel que fa a l'àmbit sectorial de treball, i per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en:

  1. La Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral.

  2. La Direcció General d'Economia Social, el Tercer Sector i les Cooperatives.

  3. La Direcció General de la Inspecció de Treball.

  4. L'Àrea Jurídica de Treball i Relacions Laborals.

  5. L'Observatori del Treball i Model Productiu.

  6. L'Àrea de Planificació i Coordinació.

Secció 2

Estructura de la Secretaria General en l'àmbit sectorial de les prestacions socials

Article 5

Direcció General de Prestacions Socials

5.1 A la Direcció General de Prestacions Socials li corresponent les funcions següents:

  1. Impulsar la gestió de les diferents prestacions i ajuts en l'àmbit de les famílies.

  2. Detectar i avaluar les necessitats i les demandes de prestacions socials, així com tenir coneixement dels recursos disponibles.

  3. Coordinar la gestió de les pensions no contributives de la Seguretat Social.

  4. Supervisar l'execució de la despesa de les diferents prestacions econòmiques.

  5. Impulsar la transformació digital en l'àmbit de la gestió de les prestacions socials, d'acord amb les polítiques digitals del Govern i en coordinació amb els òrgans transversals i les unitats del Departament competents.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

5.2 La Direcció General de Prestacions Socials s'estructura en la Sub-direcció General de Gestió de Prestacions.

Article 6

Sub-direcció General de Gestió de Prestacions

6.1 Corresponen a la Sub-direcció General de Gestió de Prestacions les funcions següents:

  1. Dirigir la gestió i resoldre les pensions no contributives de la Seguretat Social.

  2. Coordinar, resoldre i supervisar el pagament de les prestacions socials de caràcter econòmic.

  3. Fer seguiment de l'execució de la despesa de les diferents prestacions econòmiques.

  4. Impulsar i supervisar les actuacions necessàries per determinar, revisar i actualitzar la capacitat econòmica de les persones beneficiàries de les prestacions de servei no gratuïtes i de les prestacions econòmiques destinades a l'atenció de la situació de dependència.

  5. Dirigir la gestió de les contraprestacions econòmiques de les persones ateses en centres propis.

  6. Fer el seguiment del finançament derivat del Sistema català d'autonomia i atenció a la dependència.

  7. Supervisar i coordinar les actuacions necessàries per impulsar les prestacions en l'àmbit de les famílies.

  8. Supervisar la gestió de les diferents prestacions i ajuts, en l'àmbit de les famílies.

  9. Supervisar la gestió dels títols de família nombrosa o monoparental.

  10. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

    6.2 De la Sub-direcció General de Gestió de Prestacions en depèn:

  11. El Servei de Prestacions.

  12. El Servei de Prestacions en l'àmbit de les famílies.

Article 7

Servei de Prestacions

7.1 Corresponen al Servei de Prestacions les funcions següents:

  1. Planificar l'elaboració i el pagament de les diferents nòmines de prestacions i fer-ne el seguiment.

  2. Coordinar les actuacions necessàries per determinar, revisar i actualitzar la capacitat econòmica de les persones beneficiàries del Sistema Català de Serveis Socials.

  3. Supervisar la cartera de cobraments de contraprestacions.

  4. Coordinar les revisions d'ofici i el seguiment de pagaments.

  5. Fer el seguiment de la gestió del trasllat d'expedients de pensionistes.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

    7.2 El Servei de Prestacions s'estructura en els òrgans següents:

  7. La Secció de Nòmines.

  8. La Secció de Revisió i Seguiment.

Article 8

Secció de Nòmines

Corresponen a la Secció de Nòmines les funcions següents:

  1. Tramitar la documentació necessària per poder fer efectiu el pagament de les pensions no contributives de la Seguretat Social i el de les altres prestacions econòmiques d'assistència social.

  2. Elaborar les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR