DECRET 254/2016, de 17 de maig, de reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
Rango de LeyDecret

La Llei 4/1987, de 24 de març, reguladora de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya va crear l'Escola com un organisme autònom amb competències específiques en matèria de formació i selecció del personal funcionari, i el Decret 407/2011, de 15 de novembre, de reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, amb les seves modificacions, n'estableix l'estructura.

Actualment, l'Escola afronta una nova etapa en la qual se li plantegen els reptes estratègics següents: implantar un model de prestigi orientat a la formació acadèmica, política, administrativa i humanista del personal de les administracions públiques catalanes; adequar la seva oferta de serveis i recursos a les exigències i demandes polítiques i socials del segle XXI, i reforçar les seves xarxes internacionals amb centres homòlegs i acadèmics, tot posicionant-se entre els principals referents internacionals en la formació i la recerca en l'àmbit públic.

Així, la nova estructura de l'Escola estableix tres àmbits ben diferenciats, amb la finalitat de potenciar la formació en alta direcció i la recerca, la formació contínua professionalitzadora, i la projecció externa, amb una clara voluntat de servei a les administracions públiques catalanes i orientada cap a un model d'excel·lència.

D'acord amb el Decret 56/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de Governació, Administracions públiques i Habitatge, l'Escola d'Administració Pública de Catalunya resta adscrita a aquest Departament.

A proposta de la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Funcions i estructura de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya

1.1 A l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, li corresponen les funcions que preveu la seva Llei de creació, la normativa de funció pública i la de règim local de Catalunya.

1.2 De la direcció de l'Escola depenen:

  1. La Subdirecció General de Recerca i de Formació en Alta Direcció.

  2. La Subdirecció General de Captació de Talent i Formació Contínua Professionalitzadora.

  3. La Subdirecció General d'Administració, Serveis i Projecció Externa.

Article 2

Subdirecció General de Recerca i de Formació en Alta Direcció

2.1 A la Subdirecció General de Recerca i de Formació en Alta Direcció, li corresponen les funcions següents:

  1. Proposar els programes formatius d'Alta Direcció Pública, de màsters i de postgraus i dirigir-ne la gestió executiva.

  2. Avaluar i controlar els resultats dels programes formatius de màsters i postgraus i proposar les modificacions de millora necessàries.

  3. Impulsar la formació i les estratègies de qualitat transversals de l'Escola.

  4. Promoure i dirigir la recerca i la gestió del coneixement vinculada als àmbits de la gestió pública, l'organització i la funció pública.

  5. Planificar, organitzar, supervisar i difondre les activitats d'investigació pròpies en el marc de la generació i difusió de coneixement expert.

  6. Promoure, coordinar i avaluar el foment i la difusió de les matèries relatives a la millora i la innovació en els àmbits de l'Administració i la funció pública.

  7. Dirigir la formació adreçada als alts càrrecs i al personal directiu de les administracions públiques.

  8. Dissenyar programes i accions per al desenvolupament de la gestió del coneixement i el desenvolupament d'equips i persones en l'àmbit de l'alta direcció i de la recerca.

  9. Promoure i dirigir actuacions per implementar i fomentar la innovació i la qualitat en la recerca i en la formació del personal directiu i l'alta direcció.

  10. Donar suport tècnic a la implantació de la direcció pública professional, a la formació i a l'intercanvi d'experiències entre el personal directiu.

  11. Qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

    2.2 La Subdirecció General de Recerca i de Formació en Alta Direcció de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya s'estructura en els òrgans següents:

  12. El Servei de Formació en Alta Direcció.

  13. El Servei de Recerca, Documentació i Publicacions.

Article 3

Servei de Formació en Alta Direcció

Al Servei de Formació en Alta Direcció, li corresponen les funcions següents:

  1. Dissenyar els programes formatius d'Alta Direcció Pública, de màsters i de postgraus.

  2. Supervisar i coordinar els programes formatius dels màsters i postgraus realitzats a l'Escola i executar les mesures de control i avaluació dels resultats dels programes establerts per promoure les accions de millora necessàries.

  3. Supervisar i coordinar la formació transversal i les estratègies de qualitat.

  4. Executar els instruments de col·laboració amb altres centres de formació en gestió i polítiques públiques i, especialment, amb les universitats públiques.

  5. Dissenyar, coordinar i avaluar els encàrrecs de formació a mida i estratègica que rep l'Escola adreçada a personal directiu i alts càrrecs.

  6. Supervisar i coordinar la programació, el control d'execució i l'avaluació dels programes d'activitats formatives adreçats al personal directiu i alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

  7. Supervisar i coordinar les activitats formatives de llarga durada en col·laboració amb les universitats i les altres unitats de formació de l'Escola.

  8. Coordinar els programes i accions per al desenvolupament de la gestió del coneixement i el desenvolupament d'equips i persones en l'àmbit de l'alta direcció pública i el personal directiu.

  9. Definir els perfils de l'alta direcció d'acord amb les competències professionals i les competències tècniques de direcció d'equips i dissenyar-ne els itineraris formatius i establir models d'identificació, detecció i avaluació del talent directiu.

  10. Qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Del Servei de Formació en Alta Direcció, en depèn la Secció de Gestió de la Formació en Alta Direcció.

Article 4

Secció de Gestió de la Formació en Alta Direcció

A la Secció de Gestió de la Formació en Alta Direcció, li corresponen les funcions següents:

  1. Gestionar i avaluar els mestratges, postgraus i totes les activitats formatives directives adreçades a l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic.

  2. Coordinar l'execució de les activitats i les relacions amb els departaments i les institucions de la Generalitat dins l'àmbit dels mestratges, postgraus i les altres activitats formatives directives.

  3. Gestionar els cursos de formació directiva vinculats a processos selectius de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic.

  4. Gestionar els cursos de formació directiva vinculats a processos selectius del sistema universitari públic de Catalunya.

  5. Qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Article 5

Servei de Recerca, Documentació i Publicacions

Al Servei de Recerca, Documentació i Publicacions, li corresponen les funcions següents:

  1. Promoure la gestió del coneixement, la investigació, la innovació i la difusió de les matèries relatives a l'Administració...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR