DECRET 277/2016, de 2 d'agost, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Territori i Sostenibilitat
Rango de LeyDecret

El Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ha modificat l'àmbit competencial de diferents departaments.

Aquesta nova regulació ha fet necessària la redefinició de l'estructura organitzativa dels departaments afectats i, com a conseqüència, s'ha aprovat el Decret 226/2016, de 15 de març, de modificació del Decret 342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat.

L'organització interna del Departament de Territori i Sostenibilitat està actualment regulada pel Decret 342/2011, de 17 de maig, modificat per diverses disposicions. En el cas del Decret 170/2013, de 28 de maig, de modificació del Decret 342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat, no s'ha arribat a adequar l'estructura i les funcions departamentals a les modificacions introduïdes.

D'altra banda, el Decret 212/2015, de 22 de setembre, de modificació parcial del Decret 342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat, i del Decret 270/2013, de 23 de desembre, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, ha introduït canvis estructurals i competencials que fan necessària la modificació de l'estructura territorial del Departament.

Finalment, l'aprovació del Decret 226/2016, de 15 de març, de modificació del Decret 342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat, i les diverses modificacions sofertes per aquest darrer Decret, redunda en una situació en la qual és aconsellable ajustar l'estructura del Departament als canvis produïts des de l'aprovació del Decret 342/2011, de 17 de maig, en un únic text que, alhora, facilita l'adaptació estructural a les necessitats organitzatives actuals.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

A proposta del conseller de Territori i Sostenibilitat, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Estructura del Departament de Territori i Sostenibilitat

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de Territori i Sostenibilitat, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents:

  1. Secretaria General.

  2. Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat.

  3. Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  4. Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme.

  5. Direcció General de Polítiques de Muntanya.

    1.2 Resten adscrites al Departament de Territori i Sostenibilitat les entitats següents:

  6. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat.

  7. Infraestructures Ferroviàries de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat.

  8. L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, mitjançant la Secretaria General.

  9. Ports de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat.

  10. L'Institut Català del Sòl, mitjançant la Secretaria General, sens perjudici de la seva coordinació amb el Departament competent en matèria d'habitatge, per a les activitats en matèria de promoció de l'habitatge protegit i de sòl per a habitatge protegit.

  11. L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE), mitjançant la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme.

  12. L'Institut per al Desenvolupament i Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA), mitjançant la Direcció General de Polítiques de Muntanya.

  13. L'Agència Catalana de l'Aigua, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  14. L'Agència de Residus de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

  15. El Servei Meteorològic de Catalunya, mitjançant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.

    1.3 Resten adscrites al Departament de Territori i Sostenibilitat les societats mercantils següents:

  16. Centrals i Infraestructures per a la Mobilitat i les Activitats Logístiques, SA (CIMALSA), mitjançant la Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat.

  17. Aeroports Públics de Catalunya, SLU, mitjançant la Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat.

    Capítol 2

    Unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a

Article 2

Gabinet del/de la Conseller/a

2.1 La unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.

2.2 Són funcions del Gabinet del/de la Conseller/a, com a unitat d'assistència del/de la conseller/a, les següents:

  1. Donar suport i assistència a les activitats del/de la conseller/a.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    2.3 Del Gabinet del/de la Conseller/a depenen les unitats següents:

  4. Oficina de Relacions Institucionals.

  5. Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a.

  6. Oficina de Comunicació.

  7. Oficina de Protocol.

    2.4 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  8. Fer el seguiment i preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges.

  9. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària de les altres institucions estatals i de tots els assumptes que interessin el Departament.

  10. Elaborar els informes i assessorar en matèria de relacions institucionals la persona titular del Departament.

  11. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.5 L'Oficina de la Secretaria del/la Conseller/a té les funcions següents:

  12. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la persona titular del Departament.

  13. Assistir la persona titular del Departament en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  14. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.6 L'Oficina de Comunicació té les funcions següents:

  15. Donar suport i assistència a la persona titular del Departament en l'exercici de les seves funcions en matèria de mitjans de comunicació.

  16. Dissenyar la política de comunicació del Departament.

  17. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  18. Fer l'anàlisi, la difusió interna i la repercussió del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació.

  19. Trametre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa.

  20. Elaborar els informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d'actuació.

  21. Supervisar la gestió dels programes de comunicació intradepartamental.

  22. Supervisar, en coordinació amb el Gabinet Tècnic, les actuacions de difusió externa del Departament pels diferents mitjans disponibles.

  23. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.7 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  24. Gestionar les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol de la Presidència.

  25. Coordinar les activitats de protocol, d'actes públics organitzats pel Departament i d'aquells en què participa.

  26. Assessorar i assistir en matèria de protocol la persona titular del Departament.

  27. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.8 Les persones titulars del Gabinet del/de la Conseller/a i de les unitats que en depenen són personal eventual.

    2.9 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix la persona titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la seva política, i en fa el seguiment de l'execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; per les persones titulars de les unitats directives amb nivell orgànic de secretaria general i de direcció general; per la persona titular del Gabinet del Conseller/a i per altres persones que la persona titular del Departament designi. A més hi poden assistir, d'acord amb el que determini la presidència del Consell, les persones...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR