DECRET 56/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
Rango de LeyDecret

Mitjançant el Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, s'ha modificat l'àmbit competencial de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, se n'han creat de nous i s'ha modificat la denominació d'altres.

Aquests canvis comporten la necessitat de reestructurar el Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, d'acord amb el seu àmbit de competències.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta de la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, sota la direcció de la persona titular, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d'Administració i Funció Pública.

  3. La Secretaria d'Administracions Locals.

  4. La Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana.

  5. La Direcció General d'Afers Religiosos.

    1.2 Resten adscrits al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge els organismes i òrgans següents:

  6. L'Escola d'Administració Pública de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Administració i Funció Pública.

  7. L'Agència de l'Habitatge de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana.

  8. El Jurat d'Expropiació de Catalunya.

  9. El Consorci Administració Oberta de Catalunya.

    1.3 El Consorci de l'Habitatge de Barcelona i el Consorci de l'Habitatge de l'Àrea Metropolitana de Barcelona es relacionen amb el Govern de la Generalitat mitjançant el Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

    1.4 L'Autoritat Catalana de Protecció de Dades es relaciona amb el Govern de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

    1.5 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix la persona titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la seva política, fa el seguiment de la seva execució i és presidit per aquesta persona i integrat, a més, per les persones titulars de les unitats directives amb rang orgànic mínim de director/a general, el/la cap del Gabinet del conseller/a i la resta de persones que la persona titular del Departament designi.

Article 2

Gabinet del conseller/a

El Gabinet del conseller/a manté la naturalesa orgànica, les funcions i l'estructura prevista en el Decret 184/2013, de 25 de juny, de reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals, i la resta de la normativa aplicable.

Article 3

Secretaria General

3.1 La persona titular de la Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, així com les altres que li assigni la normativa vigent.

Són també funcions de la Secretaria General promoure i impulsar la implantació de l'administració electrònica en l'àmbit del sector públic de les administracions públiques catalanes, sens perjudici de les competències de les administracions locals, i orientar la planificació, el contingut i l'abast dels projectes d'administració electrònica. Aquestes funcions es realitzen en coordinació amb els departaments de l'Administració de la Generalitat que tenen competències en l'àmbit de les telecomunicacions i dels serveis d'atenció a la ciutadania.

3.2 Per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. L'Assessoria Jurídica, en els termes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR