DECRET 279/2005, de 27 de desembre, de reestructuració del Departament de Comerç, Turisme i Consum.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Medi Ambient |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
279/2005, de 27 de desembre, de reestructuració del Departament de Comerç, Turisme i Consum.
El Decret 296/2003, de 20 de desembre, modifica el marc competencial dels diferents departaments de l'Administració de la Generalitat i crea el Departament de Comerç, Turisme i Consum.
El Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, estableix l'estructura del Departament de Comerç, Turisme i Consum.
El Decret 242/2005, de 8 de novembre, desplega l'estructura de l'Agència Catalana del Consum, creada per la Llei 9/2004, de 24 de desembre, que assumeix les competències en matèria de consum que fins aleshores exercia la Secretaria General del Departament.
El Departament de Comerç, Turisme i Consum té els objectius d'aconseguir un model comercial equilibrat, caracteritzat pel comerç de trama urbana de petita i mitjana dimensió, sostenible i de proximitat; fer evolucionar el turisme cap a un model basat en la qualitat i en la identitat com a país; garantir els drets dels ciutadans i ciutadanes, com a persones consumidores i usuàries, a accedir a productes segurs en un mercat en competència lleial entre les empreses; promoure la internacionalització de l'economia catalana i promoure l'artesania.
Per tal d'assolir aquests objectius i de permetre el desenvolupament de les seves competències de la manera més eficaç i eficient, a més de facilitar una gestió responsable que satisfaci les necessitats que tenen els usuaris i usuàries dels serveis que presta el Departament de Comerç, Turisme i Consum, es reestructuren la Secretaria General, la Direcció General de Comerç i la Direcció General de Turisme del Departament de Comerç, Turisme i Consum, i s'adequa el desplegament dels serveis territorials a la futura organització territorial de Catalunya.
D'altra banda, per raons de claredat i seguretat jurídica i organitzativa, és convenient incorporar a la norma la resta d'unitats del Departament que figuraven en el Decret 68/2004, de 20 de gener, per tal que quedi regulada en una única disposició normativa tota la seva estructura orgànica.
De conformitat amb el que s'ha exposat, atès el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Comerç, Turisme i Consum, i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Capítol 1
Organització general del Departament
Estructura del Departament
1.1 El Departament de Comerç, Turisme i Consum, sota la direcció del/de la conseller/a, exerceix les seves funcions mitjançant els òrgans següents:
-
La Secretaria General.
-
La Direcció General de Comerç.
-
La Direcció General de Turisme.
1.2 Resta adscrit al Departament de Comerç, Turisme i Consum, en els termes que preveu aquest Decret i la normativa que els regula l'Agència Catalana del Consum.
Consell de Direcció del Departament
Presidit pel/per la conseller/a, el Consell de Direcció del Departament assisteix el/la conseller/a en les funcions de coordinació general i seguiment de l'activitat del Departament.
Formen part del Consell de Direcció els titulars d'òrgans directius amb nivell orgànic de secretari general o de director general del Departament, els altres càrrecs que el/la conseller/a determini i el/la cap del Gabinet del Conseller, que actua com a secretari/ària.
Capítol 2
Òrgans d'assistència i suport al/a la titular del Departament
Òrgans d'assistència i suport al conseller/a la consellera
3.1 Els òrgans d'assistència i suport del conseller/a, del qual depenen directament, són les següents:
-
El Gabinet del/de la Conseller/a.
-
El Gabinet de Comunicació.
3.2 El personal eventual que presta serveis a les unitats d'assistència i suport del/de la conseller/a es regeix per l'Acord del Govern de 20 de gener de 2004, pel qual es regulen determinats aspectes del règim del personal eventual al servei de l'Administració de la Generalitat, i pel que estableixi la seva normativa específica d'aplicació.
Capítol 3
Secretaria General del Departament
Secretari/ària general
El/La secretari/ària general exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la resta de la normativa vigent i les que li siguin encomanades per delegació del conseller/a.
5.1 La Secretaria General s'estructura en els òrgans següents:
-
La Direcció de Serveis.
-
El Gabinet Tècnic.
-
L'Assessoria Jurídica, en els termes que preveu el Decret 57/2002, de 19 de febrer, de modificació del decret 257/1997, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament dels serveis jurídics de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
-
Els serveis territorials a l'Alt Pirineu i Aran, la Catalunya Central, Girona, Lleida, Tarragona i Terres de l'Ebre
De la Secretaria General depenen les àrees funcionals de Normalització Lingüística i de Coordinació d'Actuacions Territorials del Departament a Barcelona.
5.2 L'àrea funcional de Normalització Lingüística té les funcions següents:
-
Dur a terme actuacions que tendeixin a garantir la qualitat de la llengua catalana en el funcionament intern del Departament i dels seus organismes adscrits, per garantir el funcionament lingüístic correcte amb la ciutadania, les empreses i amb la mateixa Administració.
-
Programar actuacions del Departament per fomentar l'ús de la llengua catalana en els sectors socioeconòmics que depenen del Departament, per garantir els drets de les persones consumidores i usuàries, d'una banda, i, de l'altra, per millorar la qualitat de serveis i productes de les empreses.
5.3 L'àrea funcional de Coordinació d'Actuacions Territorials del Departament a Barcelona té les funcions següents:
-
Assessorar el secretari general sobre les línies d'actuació del Govern i del Departament en el territori de Barcelona.
-
Elaborar informes sobre les mesures necessàries per tal d'assegurar el compliment, dins l'àmbit territorial, de les directrius, el programa o les normes establertes pel Departament de Comerç, Turisme i Consum.
-
Participar en el seguiment dels plans i programes del Departament en l'elaboració de les propostes de concessió de subvencions i ajuts a la demarcació de Barcelona
-
Assessorar i proposar mesures, dins de la seva competència, de millora de comunicació amb les administracions públiques.
-
Proposar mesures de qualitat i organització que permetin millorar l'eficiència i eficàcia en l'actuació del Departament a nivell territorial.
Direcció de Serveis
6.1 La Direcció de Serveis té les funcions següents:
-
Desenvolupar, dins del Departament, les polítiques impulsades pel Govern en els àmbits de gestió econòmica, patrimoni, prevenció de riscos, organització, qualitat, recursos humans, recursos informàtics i telecomunicacions.
-
Dirigir i coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals del Departament, sota la direcció del/de la secretari/ària general i també coordinar la resta de serveis administratius de les unitats directives i orgàniques del Departament.
-
Impulsar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció al ciutadà en l'àmbit reglamentari, sigui en l'atenció presencial o mitjançant eines telemàtiques.
-
Exercir la coordinació amb les unitats administratives de dins i fora del Departament en les matèries de la seva competència.
-
Estudiar, emetre informes i elaborar propostes en relació amb els programes i els objectius del Departament, amb la mesura, la valoració i, si escau, la correcció d'activitats d'acord amb els criteris i els objectius fixats, amb els procediments administratius, la prestació de serveis en línia i l'administració electrònica, amb la informació i les polítiques de telecomunicació, en els àmbits de competència del Departament.
-
Donar suport directe al conseller/a la consellera i al/a la secretari/ària general en les matèries que li siguin pròpies.
-
Dirigir i coordinar les unitats i àrees que integren la Direcció de Serveis.
-
Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel/per la titular de la Secretaria General.
6.2 De la Direcció de Serveis depenen els òrgans actius i les àrees següents:
-
El Servei d'Organització i Personal.
-
El Servei de Gestió Econòmica i Contractació.
-
El Servei de Règim Interior i Documentació.
-
El Servei de Gestió del Coneixement.
-
l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
6.3 De la Direcció de Serveis depèn l'àrea funcional de coordinació d'obres i projectes tècnics, que té les funcions següents:
-
Dur a terme la direcció tècnica, la coordinació i planificació de les obres, reparacions i millores que executa el departament en els edificis i locals que té adscrits.
-
Supervisar les tasques que assegurin la garantia de la seguretat i el manteniment dels edificis i locals del Departament.
El Servei d'Organització i Personal té les funcions següents:
-
Coordinar i gestionar els recursos humans del Departament: elaboració de les nòmines, incidències i situacions administratives de les persones que presten serveis en el Departament i règims de previsió social.
-
Coordinar els processos d'anàlisi i valoració dels llocs de treball, elaborar les propostes de modificació de...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba