DECRET 323/1998, d'1 de desembre, de creació del Registre de Licitadors de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET 323/1998, d'1 de desembre, de creació del Registre de Licitadors de la Generalitat de Catalunya. El Departament d'Economia i Finances, a través de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, està impulsant una sèrie de mesures per racionalitzar i simplificar determinats tràmits del procés de contractació administrativa. En concret, amb aquesta disposició es vol promoure l'expedició de certificats de declaració de determinades circumstàncies de personalitat i de capacitat de les persones naturals o jurídiques que vulguin contractar amb la Generalitat de Catalunya, de manera que s'agiliti la fase de licitació dels procediments de contractació. Els motius que justifiquen la posada en marxa d'aquest projecte són diversos. En primer lloc, l'article 80 de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques, exigeix que les persones físiques o jurídiques que vulguin contractar amb l'administració pública, com a requisit previ a la consideració de les respectives proposicions econòmiques i tècniques, aportin, entre d'altres, els documents que acreditin la personalitat jurídica de l'empresari i, si escau, la seva representació, els que acreditin la classificació de l'empresa o els que acreditin que les empreses es troben al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social. Aquesta exigència obliga les empreses interessades a aportar els mateixos documents en cadascuna de les licitacions públiques en què participen. Aquesta repetició també afecta l'Administració de la Generalitat de Catalunya, perquè obliga les meses de contractació o les unitats administratives de contractació a comprovar i qualificar la documentació aportada per les empreses cada vegada que liciten, i augmenta en cada òrgan gestor les necessitats d'arxiu documental. Les anteriors consideracions justificarien, per si soles, la conveniència de simplificar el procediment actual, amb l'objectiu d'agilitar la tramitació administrativa i, en conseqüència, augmentar l'eficiència de la gestió. Però, a més, l'article 35.f) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, ha establert el dret dels ciutadans a no presentar documents que ja tingui l'Administració que actua, tot i que aquest dret requereix un desenvolupament normatiu que concreti la seva efectivitat tant temporal com material. El sistema que es proposa s'emmarca en aquesta orientació. En virtut d'això, de conformitat amb el que preveu l'article 62.1 i 2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller d'Economia i Finances, i d'acord amb el Govern, Decreto: Article 1 Naturalesa i objecte del Registre de Licitadors 1.1 Es crea el Registre de Licitadors de la Generalitat de Catalunya, el qual serà gestionat per la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, adscrita al Departament d'Economia i Finances. 1.2 El Registre de Licitadors té caràcter...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR