DECRET 56/2013, de 22 de gener, de reestructuració del Departament de Salut.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Salut |
Rango de Ley | Decret |
El Decret 37/2011, de 4 de gener, de reestructuració del Departament de Salut, determina l’estructura del Departament i les funcions de les seves diferents unitats.
La present reestructuració s’impulsa amb el propòsit d’adoptar mesures que assegurin un funcionament més eficaç i eficient del Departament de Salut, mitjançant la incorporació dels aspectes estratègics següents:
Es posa en valor la importància de la participació social i local en salut, mitjançant un òrgan actiu específic al qual s’assignen, principalment, les funcions d’impulsar i coordinar la representativitat local i ciutadana en els òrgans de participació del Departament, així com l’impuls de les activitats de col·laboració, cooperació i coordinació amb els ens locals en l’àmbit de la salut.
Es dóna prioritat estratègica a la salut pública i comunitària mitjançant la creació de la Secretaria de Salut Pública, que dóna compliment al mandat de l’article 14 de la Llei 18/2009, del 22 d’octubre, de salut pública, i també se li assignen competències en matèria de salut laboral. A aquests efectes, es preveu que l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) i l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques i Sanitàries (ICAMS) quedin adscrits al Departament a través d’aquesta Secretaria.
S’identifiquen clarament, en dues direccions generals, les funcions que fins ara duia a terme la Direcció General de Regulació, Planificació i Recursos Sanitaris i s’hi afegeixen funcions d’ordenació i d’autoritat sanitària en matèria de professions sanitàries. En conseqüència, es creen la Direcció General de Planificació i Recerca en Salut, com a responsable de l’execució de les funcions de planificació sanitària, inclosa la relacionada amb les professions sanitàries, de recerca i innovació en l’àmbit de la salut, i la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitàries, que assumeix les funcions d’autorització i acreditació de centres i serveis sanitaris, de control i avaluació en l’àmbit farmacèutic i dels recursos sanitaris i les corresponents a la política en seguretat del pacient.
De conformitat amb l’article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, el títol IV de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya;
A proposta del conseller de Salut i d’acord amb el Govern,
Decreto:
Estructura del Departament
-
El Departament de Salut, sota la direcció del conseller o consellera, s’estructura en els òrgans centrals següents:
-
La Secretaria General.
-
La Secretaria de Participació Social i Local en Salut.
-
La Secretaria de Salut Pública.
-
La Direcció General de Planificació i Recerca en Salut.
-
La Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitàries.
-
-
Resten adscrites al Departament de Salut les entitats següents:
-
El Servei Català de la Salut.
-
L’Institut Català de la Salut.
-
L’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya.
-
L’Agència de Salut Pública de Catalunya.
-
L’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques i Sanitàries.
-
-
L’Agència de Salut Pública de Catalunya i l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques i Sanitàries estan adscrites al Departament de Salut mitjançant la Secretaria de Salut Pública.
Gabinet del/de la Conseller/a
-
El Gabinet del/de la Conseller/a és la unitat d’assistència i suport a la persona titular del Departament.
-
El Gabinet té les funcions previstes a l’article 2 del Decret 37/2011, de 4 de gener. Així mateix, li corresponen el suport, l’assistència i l’assessorament en l’àmbit de la responsabilitat social corporativa, la projecció del sector de la salut com a sector econòmic i d’innovació i la seva internacionalització, en coordinació amb el Departament de la Presidència i els òrgans competents del Departament de Salut i dels ens adscrits.
-
Del Gabinet del/de la Conseller/a en depenen les unitats previstes a l’article 2 del Decret 37/2011, de 4 de gener.
Secretaria General
-
La persona titular de la Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la resta de la normativa vigent i les encomanades per delegació de la persona titular del Departament. A més, li corresponen la planificació i la coordinació estratègica del Pla d’acció del Departament de Salut i de les entitats que s’hi adscriuen i s’hi relacionen.
-
Per a l’exercici de les seves funcions, la Secretaria General s’estructura en els òrgans previstos a l’article 4 del Decret 37/2011, de 4 de gener, els quals mantenen les funcions, el rang orgànic i l’estructura orgànica previstos en l’esmentat article 4.
Secretaria de Participació Social i Local en Salut
-
A la Secretaria de Participació Social i Local en Salut, amb rang orgànic de secretaria general en els termes previstos a l’article 11.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, li corresponen les funcions següents:
-
Impulsar i coordinar l’efectiva representació local i ciutadana en els òrgans de participació de les regions sanitàries i dels sectors...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba