DECRET 22/1989, de 24 de gener, de reestructuració de la Secretaria General del Departament de Justícia.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia i Interior
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableixen els decrets 161/1990 i 166/1991.

El Decret 100/1987, de 20 de febrer, i l'Ordre de 20 d'abril de 1988 fixaven l'estructura orgànica bàsica de la Secretaria General del Departament de Justícia.

Sense trencar la línia de reestructuració que guiava la redacció del Decret 100/1987, avui es fa necessària una nova remodelació de la Secretaria General per tal d'assolir amb més garanties les responsabilitats i competències que té assumides o que assumirà en breu termini.

Els canvis d'organització a les secretaries generals venen motivats per modificacions i/o ampliacions de les competències de les direccions generals o de les àrees en les quals s'organitza el Departament i per l'increment intrínsec del volum de feina.

La modificació de les competències del Departament amb la creació de la Direcció General de Justícia Juvenil i, molt especialment, els imminents traspassos de competències en el camp de l'Administració de Justícia són motius suficients per provocar una remodelació de la Secretaria General amb la creació de la Subdirecció General d'Obres i Patrimoni. Aquest nou òrgan, que recollirà i coordinar funcions i organitzacions ja existents en l'estructura actual, permetrà dirigir i portar una política d'inversions, equipament, control i manteniment d'instal·lacions coherent amb l'important nivell d'obres, edificis i expedients de compra i subministrament que el Departament de Justícia ha assolit especialment amb el pla de construcció de nous centres penitenciaris, la remodelació de l'estructura de centres per a menors i la futura incorporació de tots els edificis que pertanyen a l'Administració de Justícia a Catalunya.

Juntament amb l'aspecte quantitatiu, també cal tenir present que aquesta modificació de l'estructura crea una unitat directiva que permetrà portar una direcció coordinada de tots els plans d'inversions i equipament, en contacte molt directe amb les direccions generals. També es vol unificar en una unitat tots els aspectes relacionats amb la contractació administrativa, que fins ara depenien de diferents òrgans.

Aquesta modificació del Decret 100/1987, de l'estructura bàsica del Departament de Justícia, també recull els canvis necessaris per tal d'adaptar tota la Secretaria General a l'objectiu expressat abans.

En virtut de tot això, a proposta del Conseller de Justícia, i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

La Secretaria General del Departament de Justícia s'organitza en els òrgans directius següents:

  1. La Subdirecció General de Coordinació Administrativa, de la qual depenen el Servei de Personal i Règim Interior, el Servei de Secretaria Administrativa, el Servei d'Organització Administrativa i Documentació i el Servei d'Assessoria Jurídica.

  2. La Subdirecció General d'Obres i Patrimoni de la qual depenen l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes, el Servei de Contractacions, Subministraments i Patrimoni i la Secció de Coordinació i Avaluació de Projectes.

  3. La Secretaria de la Comissió Jurídica Assessora.

  4. El Centre d'Estudis i Formació.

Article 2

Corresponen a la Subdirecció General de Coordinació Administrativa les funcions següents: La direcció i coordinació de les unitats que depenen d'aquest òrgan. La coordinació de les funcions relacionades amb les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR