DECRET 137/1989, de 19 de maig, de reestructuració de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

Mitjançant el Decret 453/1983, de 27 d'octubre, es va procedir a la darrera estructuració de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances en serveis i seccions. L'Ordre de 8 de febrer de 1984, de desplegament de l'esmentat Decret, va completar aquella estructuració amb els negociats corresponents.

Amb posterioritat, per mitjà del Decret 208/1984, de 28 de juny, es va crear la Inspecció econòmico-financera dels serveis de la Generalitat, que va ser adscrita a la Secretaria General i, més tard, pel Decret 75/1987, de 20 de febrer, tingué lloc la creació de la Secció de Contractació dins la Secretaria Administrativa de la Secretaria General, fet que va motivar la subsegüent adaptació dels negociats fins llavors existents, per Ordre de 26 de març de 1987.

El conjunt de disposicions ressenyades en els paràgrafs anteriors constitueix en l'actualitat la base normativa sobre la qual se sustenta l'organització de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances. No obstant això, el seu caràcter dispers, producte de l'evolució mateixa del centre directiu, aconsella refondre en una sola disposició les normes relatives a la Secretaria General.

A la vegada, i malgrat que la refosa normativa constitueixi el primer objectiu d'aquesta disposició, es creu adient introduir en la reestructuració determinades adaptacions en l'aparell organitzatiu de la Secretaria General, amb la doble intenció d'adequar millor el conjunt dels òrgans a les tasques pròpies de les secretaries generals que defineix el Decret 27/1983, de 4 de febrer, i d'assolir un grau major de coordinació d'aquest centre en l'àmbit de les relacions administratives del Departament i també en la seva projecció territorial.

Així, es manté en la seva adscripció originària la Inspecció econòmico-financera dels serveis de la Generalitat, i en coherència amb la primera de les intencions expressades, les tasques d'assessorament tècnic i d'organització i coordinació administrativa són potenciades mitjançant una nova configuració dels serveis. Concretament, es desdobla l'antiga Secretaria Administrativa en dos serveis: el primer d'ells, sota la mateixa denominació de Secretaria Administrativa, engloba ara les àrees de personal, règim interior, projectes tècnics i obres, i contractació i patrimoni; el segon, denominat Servei de Gestió Econòmica, absorbeix les àrees de gestió de despeses de personal i gestió pressupostària. D'altra banda, es crea dins la Secretaria General el Servei d'Organització, Mecanització i Informàtica, que aplega les funcions d'organització i mètodes administratius i les de programació i operació de sistemes del Departament. En coherència amb aquesta nova configuració se suprimeix l'anterior Gabinet Tècnic dependent de la Secretaria General.

En relació amb la segona de les finalitats esmentades, s'integra dins la Secretaria General la Dependència de Serveis Generals, creada pel Decret 452/1982, de 2 de desembre, que depenia fins ara de la Delegació Territorial de Barcelona, i que en la seva nova conformació passa a ser un òrgan de suport de les quatre delegacions territorials i de coordinació d'aquestes amb els serveis centrals del Departament. En la mateixa línia, l'Oficina Executiva de Col·laboració, Coordinació i Enllaç passa a incorporar-se també a la Secretaria General, amb el rang de servei, per tal de garantir una coordinació millor del conjunt del Departament amb els centres, els organismes i les dependències de l'Administració Central de l'Estat vinculades a l'àmbit econòmico-financer. Aquesta incorporació comporta la correlativa modificació de l'estructura del Servei de Coordinació amb la Hisenda Estatal, de la Direcció General de Tributs, de qui depenia anteriorment l'esmentada oficina.

L'ampli conjunt de funcions a què s'ha fet referència dóna peu a la creació de la Subdirecció General de Coordinació, com a òrgan de direcció i coordinació de la Secretaria Administrativa, del Servei de Gestió Econòmica, del Servei d'Organització, Mecanització i Informàtica i de la Dependència de Serveis Generals, com també de la resta d'unitats que depenen d'aquests òrgans i de coordinació de les funcions de les unitats d'afers administratius de les delegacions territorials del Departament.

Per tant, vistes les disposicions esmentades anteriorment i segons el que preveu l'article 81 de la Llei 3/1982, de 25 de març, a proposta del Conseller d'Economia i Finances i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

Es crea dins la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances la Subdirecció General de Coordinació, amb les funcions següents:

  1. La coordinació, l'organització, l'impuls i la supervisió dels serveis que la integren i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR