DECRET 38/2014, de 25 de març, de reestructuració del Departament d'Economia i Coneixement.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyDecret

El Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya va establir les competències del Departament d’Economia i Coneixement.

El Decret 310/2011, de 12 d’abril, de reestructuració del Departament d’Economia i Coneixement va fixar l’estructura departamental per adaptar-la al nou marc competencial i va determinar les funcions de les unitats que conformen el Departament.

Posteriorment, el Decret 76/2012, de 10 de juliol, de modificació parcial del Decret 310/2011, de 12 d’abril, de reestructuració del Departament d’Economia i Coneixement, va modificar l’estructura departamental pel que fa a la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor.

Durant l’any 2013, el Decret 25/2013, de 8 de gener, de reestructuració del Departament d’Economia i Coneixement, i el Decret 96/2013, de 5 de febrer, de modificació del Decret 25/2013, de 8 de gener, de reestructuració del Departament d’Economia i Coneixement, han actualitzat l’estructura del Departament. Entre altres modificacions, s’inclou en aquests decrets, d’una banda, la creació de la Secretaria d’Hisenda, amb l’objectiu de donar un nou impuls a l’activitat tributària de la Generalitat mitjançant la unitat de gestió pel que fa al desplegament de la fiscalitat pròpia de Catalunya i, de l’altra, s’adscriu la Direcció General de Política i Promoció Econòmica directament a la persona titular del Departament amb l’objectiu de reforçar el paper central del Departament en l’àmbit de la política i la promoció econòmica orientades al creixement de l’economia catalana.

Transcorreguts uns mesos des de l’entrada en vigor d’aquestes darreres modificacions estructurals, es considera convenient completar l’actualització de l’estructura del Departament mitjançant la variació de l’adscripció d’algunes unitats orgàniques departamentals per tal d’assolir amb més eficàcia i eficiència els objectius marcats i, alhora, poder donar millor resposta a nous reptes dins del context actual de crisi econòmica i financera. A més, amb la voluntat de contribuir a una major transparència i simplicitat de les normes i disminuir la dispersió normativa existent, aquest text normatiu deroga les anteriors disposicions reglamentàries relatives a les reestructuracions del Departament. D’aquesta manera, s’ha optat per l’elaboració d’una nova redacció completa de l’estructura departamental, i de les funcions de la totalitat de les unitats que la componen, a l’efecte de garantir una major seguretat jurídica.

Així, les modificacions més significatives que inclou aquest Decret són, pel que fa a la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, la integració de tota la gestió del patrimoni immobiliari en una única Subdirecció General de Patrimoni Immobiliari, que s’estructura en dos serveis; l’adscripció a la Direcció General de la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, de manera que tot l’àmbit competencial atribuït al Departament en matèria de contractació pública queda assignat a la mateixa unitat directiva; la creació de la Subdirecció General de Seguiment d’Entitats i Participacions de la Generalitat, que assumeix les funcions de l’actual Àrea de Participacions Públiques i Patrimoni Immaterial i n’amplia l’abast i la creació de la Subdirecció General de Projectes Estratègics d’Eficiència i Reforma que impulsa, planifica i executa projectes d’eficiència i reforma, la qual cosa respon a la nova estratègia de gestió del patrimoni de la Generalitat, generadora d’ingressos extraordinaris i de reduccions de costos.

Al mateix temps, la Subdirecció General de Riscos i Assegurances passa a dependre de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor, i la Subdirecció General de Gestió de Serveis i Vehicles de Representació s’adscriu a la Direcció de Serveis, amb l’objectiu de concentrar els esforços de la Direcció General del Patrimoni en els àmbits més directament relacionats amb la gestió patrimonial de la Generalitat i trobar un encaix més eficaç i eficient per a les dues unitats esmentades.

D’altra banda, a la Direcció General de Pressupostos se suprimeix el Gabinet Tècnic de Programació i Avaluació Pressupostària, les funcions del qual són assumides per la Direcció General d’Anàlisi i Seguiment de les Finances Públiques. Aquesta unitat directiva, que canvia de denominació, passa a integrar tota l’activitat d’anàlisi i avaluació de polítiques públiques competència del Departament, mitjançant la creació de la Subdirecció General d’Anàlisi i Seguiment i l’adscripció de la Subdirecció General de Finançament Autonòmic.

Pel que fa a les competències del Departament en matèria d’inversions, s’opta per concentrar en la Direcció General de Planificació i Seguiment d’Inversions les funcions que tenien altres unitats directives en aquesta matèria.

Així mateix, la Direcció General de Política i Promoció Econòmica assumeix les competències en ajuts d’Estat, que fins ara tenia l’Àrea de Projectes Estratègics de l’antiga Direcció General de Seguiment i Avaluació de Polítiques d’Estabilitat i Creixement (àrea funcional que ara se suprimeix) i incorpora a les seves funcions l’impuls de projectes estratègic i la millora de la regulació econòmica per mitjà d’estudis elaborats per l’Àmbit de Regulació de Mercats i Competència.

Finalment, en l’àmbit de la Secretaria d’Universitats i Recerca, amb l'objectiu de racionalitzar els efectius i millorar l’optimització dels recursos, d’una banda, s'agrupen les tasques de planificació, anàlisi i avaluació en l'Àrea de Suport a la Planificació, Anàlisi i Avaluació en l’Àmbit d’Universitats i Recerca; de l’altra, es duu a terme un procés de reordenació de les oficines dependents del Consell Interuniversitari de Catalunya, amb la finalitat de garantir la continuïtat dels processos d’accés a la universitat, de manera que incloguin l’organització i la gestió de les diferents proves d’accés, l’orientació dels estudiants i l’ordenació de la demanda en un procés d’accés unificat.

Per tot això, de conformitat amb l’apartat 4 de l’article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta del conseller d’Economia i Coneixement, i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d’Economia i Coneixement, sota la direcció del conseller o consellera, s’estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d’Hisenda.

  3. La Secretaria d’Universitats i Recerca.

  4. La Intervenció General.

  5. La Direcció General de Política i Promoció Econòmica.

    1.2 S’adscriuen i es relacionen amb el Departament d’Economia i Coneixement les entitats següents:

    1.2.1 Mitjançant la Secretaria d’Hisenda:

  6. L’Agència Tributària de Catalunya.

  7. L’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat de Catalunya.

  8. Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU.

    1.2.2 Mitjançant la Secretaria d’Universitats i Recerca:

  9. L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

  10. L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca.

    1.2.3 Mitjançant la Direcció General de Política i Promoció Econòmica:

  11. L’Institut Català de Finances.

  12. L’Institut d’Estadística de Catalunya.

    1.3 Es relaciona amb el Govern de la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Economia i Coneixement l’Autoritat Catalana de la Competència.

    1.4 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix el conseller o consellera en l'elaboració de la política del Departament i que en fa el seguiment de l'execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; pels titulars de les unitats directives amb nivell orgànic de secretaria general; per la persona titular del Gabinet del Conseller/a i per altres persones que la persona titular del Departament designi. A més hi poden assistir, d’acord amb el que determini la presidència del Consell, els titulars de la resta d’unitats directives del Departament i ens que en depenen.

Article 2

Gabinet del Conseller/a

2.1 El Gabinet del Conseller/a és la unitat d'assistència i suport a la persona titular del Departament.

2.2 El Gabinet té les funcions següents:

  1. Donar suport a la persona titular del Departament i assistir-la en les diferents activitats.

  2. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR