DECRET 425/2004, de 9 de novembre, de reestructuració parcial del Departament de Justícia.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyDecret

El Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat estableix, en el seu títol 3, l'estructura i l'organització general del Departament de Justícia, que no afecta l'estructura de les direccions generals ni de la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil.

El Decret 284/2002, de 12 de novembre, d'estructuració i de reestructuració parcial de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, va establir les noves funcions de la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil i la nova estructura que s'adaptava al nou marc del Departament de Justícia que s'havia fusionat, en virtut del Decret 253/2002, de 4 de novembre, amb el Departament d'Interior.

Amb el Decret 296/2003, de 20 de desembre, es va modificar aquesta fusió, i el Departament de Justícia va tornar a separar-se del d'Interior.

El Decret 125/2002, de 30 d'abril, va establir l'estructura de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques.

El Decret 13/1997, de 21 de gener, va establir l'estructura i l'organització de la Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia.

En aquest anys s'han produït canvis importants relacionats tant amb les ampliacions de mitjans traspassats a la Generalitat en matèria de provisió de mitjans materials i econòmics per al funcionament de l'Administració de justícia com en la gestió de les diverses unitats directives objecte de reestructuració.

Així mateix, el Govern vol donar un canvi a l'enfocament de la política penitenciària i als programes en relació amb l'Administració de justícia i també en relació amb les entitats jurídiques, i dotar les unitats directives d'una organització més àgil i més adaptada a les funcions que els pertoca desenvolupar.

Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Justícia i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil

Article 1

Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil

1.1 A la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil li correspon elaborar les propostes sobre la política de serveis penitenciaris, rehabilitació i justícia juvenil, definir-ne l'orientació estratègica una vegada hagi estat aprovada pel Govern, coordinar-ne i supervisar-ne la implantació i execució i dur a terme la inspecció i avaluació dels centres i programes penitenciaris i de justícia juvenil.

1.2 La Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil s'estructura en:

  1. La Direcció General de Justícia Juvenil.

  2. La Direcció General de Recursos i Règim Penitenciari.

  3. El Servei d'Assessorament Jurídic.

  4. El Servei d'Inspecció.

1.3 El Centre d'Iniciatives per a la Reinserció (CIRE), creat per la Llei 5/1989, de 12 de maig, es relaciona amb el Departament de Justícia mitjançant la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil.

Article 2

Direcció General de Justícia Juvenil

2.1 A la Direcció General de Justícia Juvenil li correspon promoure i avaluar el sistema de justícia juvenil, tenir cura de l'execució de les mesures d'internament i altres que s'imposin als menors i joves, emetre informes als òrgans judicials de menors, donar suport als processos de reinserció d'aquests joves i organitzar els programes de mediació en l'àmbit de la justícia juvenil.

2.2 La Direcció General de Justícia Juvenil s'estructura en:

  1. El Servei d'Execució de Mesures.

  2. El Servei de Mediació i Assessorament Tècnic.

  3. El Servei de Recursos Humans i Econòmics.

Article 3

Servei d'Execució de Mesures

3.1 Al Servei d'Execució de Mesures li correspon planificar i supervisar l'execució dels acords adoptats pels jutges de menors de compliment en règim d'internament en centres educatius i fer el seguiment dels acords judicials adoptats pels jutjats de menors en medi obert.

3.2 Del Servei d'Execució de Mesures depenen:

  1. La Secció de Medi Obert.

  2. La Secció de Centres Educatius.

Article 4

Secció de Medi Obert

A la Secció de Medi Obert li correspon executar els diferents programes d'intervenció que es duen a terme en medi obert i fer-ne el seguiment.

Article 5

Secció de Centres Educatius

A la Secció de Centres Educatius li correspon controlar els centres propis i col·laboradors d'observació i de tractament dels joves i menors sotmesos a mesura judicial.

Article 6

Servei de Mediació i Assessorament Tècnic

6.1 Al Servei de Mediació i Assessorament Tècnic li correspon coordinar l'assessorament tècnic a les instàncies judicials, supervisar i controlar els expedients de les persones ateses per la Direcció General i elaborar i controlar els programes de conciliació i reparació en l'àmbit de la justícia juvenil.

6.2 Del Servei de Mediació i Assessorament Tècnic depenen:

  1. La Secció d'Assessorament Tècnic.

  2. La Secció de Seguiment d'Expedients.

Article 7

Secció d'Assessorament Tècnic

A la Secció d'Assessorament Tècnic li correspon emetre informes a requeriment dels òrgans judicials sobre la situació social i psicològica dels menors sotmesos a la Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors, elaborar programes d'observació en medi obert i en centres i avaluar els diferents programes específics de tractament i la presentació de les propostes a les instàncies judicials.

Article 8

Secció de Seguiment d'Expedients

A la Secció de Seguiment d'Expedients li correspon coordinar i gestionar els expedients de menors i joves que atén la Direcció General i registrar les resolucions dictades pels jutges o tribunals sentenciadors, com també actualitzar i controlar la base de dades que gestiona la Direcció General.

Article 9

Servei de Recursos Humans i Econòmics

Al Servei de Recursos Humans i Econòmics li correspon preparar, gestionar i administrar el pressupost de la Direcció General i supervisar la gestió i la comptabilitat dels centres que en depenen, com també administrar els assumptes de personal.

Article 10

Direcció General de Recursos i Règim Penitenciari

10.1 A la Direcció General de Recursos i Règim Penitenciari li correspon promoure i avaluar el desenvolupament del sistema d'execució penal, dirigir i supervisar el funcionament dels centres penitenciaris, elaborar els programes de necessitats i fer-ne la valoració i coordinar la gestió del personal i dels recursos econòmics i la planificació i execució de les inversions en l'àmbit de la Secretaria sectorial, sens perjudici de les competències de la Secretaria General del Departament en aquesta matèria.

10.2 La Direcció General de Recursos i Règim Penitenciari s'estructura en:

  1. La Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics.

  2. La Subdirecció General de Medi Obert i Mesures Penals Alternatives.

  3. La Subdirecció General de Programes de Rehabilitació i Sanitat.

  4. El Servei de Centres i Règim.

Article 11

Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics

11.1 A la Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics li correspon assessorar en matèria de personal, dirigir i coordinar la gestió del personal que presta els seus serveis en l'àmbit de la Direcció General, coordinar l'execució de la política de prevenció de riscos laborals, dirigir i controlar l'activitat econòmica i pressupostària de la Direcció General i coordinar la gestió de recursos humans i econòmics de la Direcció General de Justícia Juvenil.

11.2 La Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics s'estructura en:

  1. El Servei de Gestió Econòmica.

  2. El Servei de Gestió de Personal.

Article 12

Servei de Gestió Econòmica

12.1 Al Servei de Gestió Econòmica li correspon preparar, gestionar i administrar el pressupost de la Direcció General i supervisar la gestió econòmica dels centres que en depenen.

12.2 El Servei de Gestió Econòmica s'estructura en:

  1. La Secció de Contractació i Convenis.

  2. La Secció de Comptabilitat i Seguiment Pressupostari.

Article 13

Secció de Contractació i Convenis

A la Secció de Contractació i Convenis li correspon gestionar i fer el seguiment dels expedients econòmics de compres i subministraments de l'àmbit de la Direcció General, fer el seguiment dels inventaris de béns mobles i immobles dels centres penitenciaris i elaborar els plecs de prescripcions tècniques dels expedients de contractació d'aquest àmbit.

Article 14

Secció de Comptabilitat i Seguiment Pressupostari

A la Secció de Comptabilitat i Seguiment Pressupostari li correspon fer la comptabilització pressupostària i analítica de les despeses, elaborar i tramitar els documents comptables i els informes econòmics en matèria de despesa i tramitar i controlar els pagaments dels òrgans adscrits a la Direcció General.

Article 15

Servei de Gestió de Personal

15.1 Al Servei de Gestió de Personal li correspon administrar els assumptes de personal adscrit a la Direcció General, gestionar els sistemes de previsió social i proposar l'oferta d'ocupació anual i la selecció i provisió de llocs de treball del personal penitenciari.

15.2 El Servei de Gestió de Personal s'estructura en:

  1. La Secció d'Administració del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR