DECRET 25/2010, de 2 de març, d'organització i estructura de la Inspecció de Treball de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyDecret

DECRET

25/2010, de 2 de març, d'organització i estructura de la Inspecció de Treball de la Generalitat de Catalunya.

En desplegament de l'Estatut d'autonomia de Catalunya de 2006, mitjançant el Reial decret 206/2010, de 26 de febrer, s'han traspassat a la Generalitat de Catalunya els serveis i el personal de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a Catalunya, en les matèries de l'ordre social de la seva competència, traspàs que és efectiu a partir de l'1 de març de 2010, data a partir de la qual aquest personal passa a dependre orgànicament i funcionalment de la Generalitat, en compliment dels articles 170.2 i 138.2 de l'Estatut d'autonomia.

L'Administració de la Generalitat, en l'exercici de la seva capacitat d'autoorganització i en congruència amb les característiques de la funció inspectora, l'espai català de relacions laborals i el sistema productiu de l'economia catalana, ha optat per crear un model d'organització propi per a la Inspecció de Treball de Catalunya, pioner en el conjunt de l'Estat i en les restants comunitats autònomes, que s'ha de materialitzar en l'Agència Catalana d'Inspecció de Treball, el Projecte de llei de creació de la qual està actualment en tramitació al si del Parlament de Catalunya, després de la seva aprovació per el Govern de la Generalitat el darrer 28 de abril de 2009.

D'aquesta manera, els objectius principals que el Decret persegueix són constituir fins a l'inici d.activitats de l'Agència el marc institucional en el qual s'han d'inserir els serveis de la Inspecció de Treball de Catalunya, i configurar un model d'organització transitori congruent amb el que preveu el Projecte de llei de creació de l'Agència Catalana d'Inspecció de Treball.

Els aspectes més rellevants que el present Decret incorpora són els següents:

Es configura la Inspecció de Treball de Catalunya com una estructura organitzativa única, la Direcció General de la Inspecció de Treball, a la qual s'adscriuen els serveis i els recursos de la Inspecció de Treball i Seguretat Social traspassats per l'Administració General del Estat.

La Direcció General de la Inspecció de Treball, òrgan directiu superior de la Inspecció de Treball de Catalunya, s'estructura en dues subdireccions generals, de les quals una té les funcions de planificació i programació estratègica, i avaluació, i l'altra, les d'assistència pròpiament dita a les funcions inspectores i de control. En l'àmbit territorial, i de conformitat amb l'Acord de traspàs de funcions i serveis a la Generalitat de Catalunya en matèria de funció pública inspectora de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, de manera transitòria, es mantenen les actuals estructures territorials vigents, fins a la constitució del Consorci, òrgan en el qual es materialitzarà la coordinació i la cooperació necessàries.

El Reial decret 206/2010, de traspàs a la Generalitat de Catalunya dels serveis i del personal de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a Catalunya, en les matèries de l'ordre social de la seva competència, té efectivitat a partir de l'1 de març de 2010, motiu pel qual s'ha previst que aquest Decret entri en vigor el mateix dia de la seva publicació al DOGC.

L'article 11.3 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya disposa que la creació, la modificació, la supressió, l'agrupació, la divisió i el canvi de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR