DECRET 310/2011, de 12 d'abril, de reestructuració del Departament d'Economia i Coneixement.

Fecha de Entrada en Vigor14 de Abril de 2011
SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyDecret

DECRET

310/2011, de 12 d'abril, de reestructuració del Departament d'Economia i Coneixement.

El Decret 200/2010, de 27 de desembre, va fixar l'organització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i va determinar l'àmbit de competència dels departaments que la integren. Aquest canvi en el nom i les competències dels departaments va comportar la publicació dels decrets següents: Decret 84/2011, de 4 de gener, d'estructuració del Departament d'Economia i Coneixement; Decret 203/2011, de 18 de gener, de creació de l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública al Departament de la Presidència i de reestructuració de la Secretaria General i la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya del Departament d'Economia i Coneixement; Decret 255/2011, de 7 de febrer, de modificació del Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competències dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; i, finalment, Decret 257/2011, de 8 de febrer, de modificació de l'àmbit competencial del Decret 84/2011, de 4 de gener, d'estructuració del Departament d'Economia i Coneixement, i del Decret 43/2011, de 4 de gener, d'estructuració del Departament d'Interior.

Una vegada delimitades les competències del Departament d'Economia i Coneixement, i amb l'objectiu de donar compliment a la necessitat de reduir l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'una banda, i de fer-la més eficient, eficaç i econòmica pel que fa al seu funcionament, de l'altra, el Departament afronta una reestructuració completa de les unitats directives que l'integren, la qual ha de permetre finalitzar l'adequació de l'estructura a la nova realitat.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta de la persona titular del Departament d'Economia i Coneixement, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d'Economia i Coneixement, sota la direcció del conseller o consellera, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d'Economia i Finances.

  3. La Secretaria d'Universitats i Recerca.

  4. La Intervenció General.

    1.2 El Consell de Direcció està integrat pel conseller o consellera del Departament, que el presideix, per les persones titulars de la Secretaria General, de la Secretaria d'Economia i Finances, de la Secretaria d'Universitats i Recerca, de la Intervenció General, de les direccions generals i del Gabinet del/de la Conseller/a, i per les persones que la persona titular del Departament designi. El Consell de Direcció té la funció d'assistir el conseller o consellera en l'elaboració de la política del Departament i fer-ne el seguiment de l'execució.

    1.3 S'adscriuen al Departament d'Economia i Coneixement els organismes següents:

    1.3.1 Mitjançant la Secretaria General:

  5. L'Agència Tributària de Catalunya.

  6. L'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat de Catalunya.

    1.3.2 Mitjançant la Secretaria d'Economia i Finances:

  7. L'Institut Català de Finances.

  8. L'Institut Català del Crèdit Agrari.

  9. L'Institut d'Estadística de Catalunya.

    1.3.3 Mitjançant la Secretaria d'Universitats i Recerca:

  10. L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

  11. L'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca.

    1.4 Es relaciona amb el Govern de la Generalitat de Catalunya a través del Departament d'Economia i Coneixement l'Autoritat Catalana de la Competència.

Article 2

Gabinet del/de la Conseller/a

2.1 El Gabinet del/de la Conseller/a és la unitat d'assistència i suport al titular del Departament.

2.2 El Gabinet té les funcions següents:

  1. Donar suport a la persona titular del Departament i assistir-la en les diferents activitats.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.3 Del Gabinet depenen les unitats següents:

  4. L'Oficina de Relacions Institucionals.

  5. L'Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a.

  6. L'Oficina de Comunicació.

  7. L'Oficina de Protocol.

    2.4 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  8. Preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges i fer-ne el seguiment.

  9. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària de les altres institucions estatals i en tots els assumptes que interessin el Departament.

  10. Elaborar els informes i assessorar, en matèria de relacions institucionals, la persona titular del Departament.

  11. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.5 L'Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a té les funcions següents:

  12. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la persona titular del Departament.

  13. Assistir la persona titular del Departament en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  14. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.6 L'Oficina de Comunicació té les funcions següents:

  15. Donar suport i assistència a la persona titular del Departament en l'exercici de les seves funcions en matèria de mitjans de comunicació.

  16. Dissenyar la política de comunicació del Departament.

  17. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  18. Fer l'anàlisi i la difusió interna del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació i avaluar-ne la repercussió.

  19. Transmetre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa.

  20. Elaborar els informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d'actuació.

  21. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.7 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  22. Coordinar les activitats de protocol en els actes públics que organitza el Departament o en què participa.

  23. Assessorar i assistir, en matèria de protocol, la persona titular del Departament.

  24. Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.

    2.8 Les persones titulars del Gabinet del/de la Conseller/a i de les unitats esmentades a l'apartat 2.3 són personal eventual.

Article 3

Secretaria General

La persona titular de la Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, totes les que li atribueixi la resta de la normativa vigent i les que li encarregui per delegació la persona titular del Departament. En especial, li corresponen la planificació i coordinació del patrimoni de la Generalitat de Catalunya, dels tributs i de la gestió i explotació del joc i apostes.

Article 4

Estructura de la Secretaria General

Per exercir les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Direcció General de Tributs i Joc.

  2. La Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

  3. La Direcció de Serveis.

  4. L'Assessoria Jurídica.

  5. La Direcció General de Planificació i Seguiment d'Inversions Estratègiques.

  6. El Gabinet Tècnic.

  7. La Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.

  8. L'Oficina del Contribuent.

  9. La Junta de Finances.

Article 5

Direcció General de Tributs i Joc

5.1 La Direcció General de Tributs i Joc té les funcions següents:

  1. Analitzar i dissenyar la política tributària de la Generalitat de Catalunya en l'exercici de les seves competències en el marc del règim de finançament i cessió de tributs vigent.

  2. Proposar i elaborar la normativa tributària general, de les figures tributàries pròpies i dels tributs cedits, i la de joc i apostes, en el marc de les competències normatives de la Generalitat de Catalunya.

  3. Interpretar la normativa tributària pròpia i dictar les resolucions, instruccions i circulars oportunes, i també emetre les respostes a les consultes tributàries presentades pels obligats tributaris.

  4. Proposar les disposicions interpretatives o aclaridores de les lleis i altres normes de matèria tributària que dicti el conseller o consellera d'Economia i Coneixement, les quals tindran caràcter vinculant per als òrgans de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR