DECRET 113/2003, de 15 d'abril, de reestructuració parcial del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET 113/2003, de 15 d'abril, de reestructuració parcial del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

El Decret 282/2000, de 31 d'agost, va establir la nova estructura del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca per adaptar-lo organitzativament a la gestió derivada de les polítiques agràries, i en particular a la política agrària comunitària que converteix el Departament en gestor i responsable d'aquestes polítiques davant les autoritats comunitàries.

Aquest Decret ha significat, durant la seva vigència, una eina fonamental per fer front a les competències atribuïdes, així com per a la implementació d'una gestió desconcentrada i àgil en el territori.

D'altra banda, en el transcurs dels gairebé tres anys de vigència del Decret 282/2000, s'ha vist la necessitat de procedir a algunes modificacions en l'estructura, que bàsicament es deriven del que preveu la Llei 18/2001, de 31 de desembre, d'orientació agrària, norma que ha de permetre la fixació de les diferents polítiques agràries de la Generalitat de Catalunya donant més importància a la gestió dels ajuts econòmics al sector, així com també per fer front als reptes que es derivaran de l'aprovació de la normativa sobre qualitat agroalimentària, que ha de suposar un reforç dels òrgans dedicats a garantir la traçabilitat dels productes agroalimentaris.

Igualment s'ha volgut, en aquest Decret, reforçar la presencia al territori, racionalitzant l'organització administrativa de les oficines comarcals del Departament, com a òrgans bàsics de gestió i de relació amb els operadors agraris.

El que aquí es preveu afecta també el Decret 214/1999, de 27 de juliol, pel qual s'estructura la Direcció General de Pesca i Afers Marítims, amb la introducció de diferents modificacions dels òrgans en què s'estructura aquesta Direcció General, per tal de reforçar les tasques de coordinació entre òrgans, la planificació que es deriva de la nova política comunitària de pesca i la potenciació de les relacions amb les confraries de pescadors.

En conseqüència, d'acord amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca,

Decreto:

Article 1

Es modifica l'article 3.3 del Decret 282/2000, de 31 d'agost, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, amb el següent redactat:

"3.3 La Secretaria General s'estructura en els òrgans actius següents:

"a) La Direcció de Serveis.

"b) L'Assessoria Jurídica.

"c) La Subdirecció General d'Inspecció.

"d) L'Oficina de Meses Sectorials.

e) La Subdirecció General de Coordinació d'Afers Interdepertamentals Agraris.

Article 2

Es modifica l'article 4.2 del Decret 282/2000, de 31 d'agost, el qual queda redactat de la manera següent:

"4.2 La Direcció de Serveis s'estructura en els òrgans següents:

"a) La Subdirecció General de Coordinació Administrativa.

"b) El Gabinet Tècnic.

"c) El Centre de Formació i Estudis Agrorurals.

d) L'Àrea d'Informàtica.

Article 3

S'afegeix un nou article, el 4 bis, al Decret 282/2000, de 31 d'agost, el qual queda redactat de la manera següent:

"Article 4 bis

"Subdirecció General de Coordinació Administrativa

"4 bis.1 A la Subdirecció General de Coordinació Administrativa li corresponen les funcions següents:

"a) La coordinació, l'organització, l'impuls i la supervisió dels serveis que la integren i de la resta d'unitats que depenen d'aquest òrgan.

"b) El desenvolupament dels programes generals del Departament en matèria econòmica, el desenvolupament de la programació econòmica dels ajuts i de l'Organisme Pagador, i la supervisió en matèria de contractació administrativa, de recursos humans, i d'organització i mètodes de treball.

"c) La coordinació de les funcions relacionades amb la gestió econòmica de les diferents unitats del Departament i l'elaboració en col-laboració amb les direccions generals del Departament de l'avantprojecte de pressupost de despeses i la gestió i l'administració del pressupost esmentat.

"4 bis.2 La Subdirecció General de Coordinació Administrativa s'estructura en les unitats administratives següents:

"a) El Servei de Gestió Econòmica.

"b) El Servei de Gestió d'Ajuts i Organisme Pagador.

"c) El Servei de Gestió de Recursos Humans.

d) El Servei d'Organització.

Article 4

Es modifica l'article 6 del Decret 282/2000, de 31 d'agost, el qual queda redactat de la manera següent:

"6.1 Són funcions del Servei de Gestió Econòmica les següents:

"a) L'elaboració, el seguiment i la gestió del pressupost financer del Departament.

"b) La gestió de les contractacions, i el patrimoni del Departament i el seu inventari.

"c) La gestió i el control de l'habilitació.

"d) L'estudi, l'aplicació i el seguiment de les disposicions pressupostàries, patrimonials i contractuals, i el seu inventari.

"6.2 El Servei de Gestió Econòmica s'estructura en les unitats administratives següents:

"a) La Secció de Contractació i Patrimoni.

"b) La Secció d'Habilitació.

"c) La Secció de Pressupostos i Comptabilitat.

"6.3 La Secció de Contractació i Patrimoni té les funcions següents:

"a) L'elaboració i la tramitació, en totes les seves fases, dels expedients de contractació d'obres i de subministraments de béns i serveis del Departament i els relatius a l'adquisició i l'arrendament dels edificis i els locals per a la instal-lació dels serveis del Departament.

"b) El control tècnic, la supervisió d'estudis i projectes i l'execució de les obres del Departament.

"c) La tramitació d'expedients plurianuals de contractació.

"d) L'estudi i la redacció dels documents contractuals i la seva adequació a les modificacions de la normativa aplicable.

"e) L'elaboració d'informes, la realització de propostes de resolució, la rescissió i la modificació dels contractes i la redacció d'informes sobre les responsabilitats que en derivin. La reclamació d'interessos de mora.

"f) La formació i la custòdia del fitxer de contractes del Departament i del registre de contractes.

"g) La formalització, l'actualització i la informatització de l'inventari de béns mobles. La gestió del Parc de Maquinària.

"h) El suport i l'assessorament a les unitats del Departament en qüestions relatives a la contractació i al patrimoni.

"6.4 La Secció d'Habilitació té les funcions següents:

"a) La gestió i el control dels fons de maniobra i fons a justificar.

"b) La gestió i el funcionament de la caixa i dels seus comptes corrents.

"c) La coordinació i la supervisió del funcionament de les habilitacions territorials.

"d) La tramitació de les certificacions de descobert; la recaptació de les taxes i els preus públics i la seva liquidació posterior.

"6.5 La Secció de Pressupostos i Comptabilitat té les funcions següents:

"a) La supervisió de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR