DECRET 93/2008, de 29 d'abril, de reestructuració del Departament de la Presidència

Fecha de Entrada en Vigor 3 de Mayo de 2008
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

DECRET 93/2008, de 29 d'abril, de reestructuració del Departament de la Presidència. L'estructura organitzativa del Departament de la Presidència es troba regulada actualment al Decret 477/2006, de 5 de desembre, de reestructuració parcial del Departament de la Presidència, però també en diverses disposicions, a algunes de les quals es remet el decret esmentat, incloses en regulacions anteriors: el Decret 184/2000, de 29 de maig, de reestructuració del Departament de la Presidència; el Decret 292/2000, de 31 d'agost, de creació de la Direcció General d'Atenció Ciutadana; el Decret 20/2001, de 23 de gener, de reestructuració parcial del Departament e la Presidència i del Departament d'Economia i Finances, el Decret 355/2001, de 24 de desembre, pel qual es reestructuren parcialment diversos departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 57/2002, de 19 de febrer, de modificació del Decret 257/1997, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis jurídics de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 158/2002, d'11 de juny, de reestructuració de la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya a Madrid; i el Decret 330/2004, de 20 de juliol, de reestructuració de la Direcció de Serveis del Departament de la Presidència. Amb posterioritat al Decret 477/2006, de 5 de desembre, s'ha aprovat el Decret 631/2006, de 27 de desembre, de creació de la Secretaria per a la Unió Europea, el qual ha estat modificat pel Decret 157/2007, de 24 de juliol. El decret que ara s'aprova no es limita a fer una reestructuració parcial, sinó que opta per regular una estructura nova, i incorpora en un mateix text normatiu les disposicions en matèria d'estructura que ara es troben disperses en diferents normes, a excepció de les que regulen les tres unitats del Departament amb rang de secretaria general i que tenen la seva pròpia normativa reguladora, com són el Gabinet Jurídic de la Generalitat, la Secretaria per a la Unió Europea i la Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid. Pel que fa a la nova estructura, la Secretaria General de la Presidència, a banda de les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les altres que li assigni la resta de normativa vigent, assumeix les funcions de Gabinet de la Presidència i, en particular, l'assistència al president o presidenta de la Generalitat en l'exercici de les seves funcions. De la Secretaria General de la Presidència depenen la Secretaria del president o de la Presidenta, el Gabinet de Gestió del president o de la Presidenta -òrgan de nova creació-, l'Oficina de Comunicació de la Presidència, la Direcció d'Anàlisi i Prospectiva, la Direcció General de Coordinació Interdepartamental, la Direcció General de Comunicació del Govern i l'Assessoria Jurídica. Respecte a l'estructura anterior, se suprimeix el Gabinet de la Presidència de la Generalitat, i s'amplia l'estructura de la Direcció General de Coordinació Interdepartamental, amb la creació de quatre àrees, cadascuna de les quals presta assessorament especial en els àmbits de les politiques institucionals, econòmiques, socials i territorials, respectivament. D'altra banda, es reforça l'estructura de la Secretaria del Govern, de la qual depenen la Direcció de Qualitat Normativa i l'Oficina del Govern, ambdós òrgans amb rang orgànic de direcció general. La creació de la Direcció de Qualitat Normativa respon a la necessitat de reconèixer com a política pública l'obligació de vetllar pels principis de qualitat i eficàcia de les normes que s'impulsin en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat i assignar aquesta responsabilitat a una nova unitat directiva que esdevingui l'òrgan de referència en aquesta matèria. En el seu àmbit es creen dues àrees, l'Àrea d'Anàlisi de Projectes i l'Àrea d'Anàlisi i Difusió de Bones Pràctiques en l'Àmbit Normatiu. Les funcions que fins ara desenvolupava l'antiga Oficina del Govern s'atribueixen a la Subdirecció General de Tramitació d'Acords i Disposicions que depèn de la nova unitat directiva Oficina del Govern, a la qual s'encarreguen, a més, l'anàlisi i l'informe sobre les iniciatives legislatives o normatives d'altres ens públics de l'Estat que puguin afectar o influir en el programa legislatiu que s'impulsa des de Catalunya. L'estructura d'aquesta unitat directiva també s'amplia amb la creació de la Subdirecció General d'Anàlisi i Suport Tècnic, que efectua el seguiment tècnic i l'anàlisi de les iniciatives que s'hagin de tractar al Consell Tècnic i al Govern, així com de les que es trametin a la Comissió de Coordinació Corporativa, a més de donar suport i assistència tècnica a la Secretaria d'aquesta Comissió. Com a novetat, també es crea i s'estructura la Secretaria General Adjunta, de la qual depenen la Direcció General d'Atenció Ciutadana, la Direcció General de Difusió Corporativa, el Gabinet Tècnic, el Gabinet de Relacions Externes i Protocol, la Subdirecció General de Règim Econòmic i Contractació, la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització, la Subdirecció General d'Obres i Serveis i l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. Amb la creació de la Secretaria General Adjunta, es recupera una figura -la Secretaria General Adjunta- que preveu l'article 11.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, exclusivament per al Departament de la Presidència, ateses les especificitats pròpies d'aquest. Efectivament, en el Departament de la Presidència, i especialment en un moment en què no hi ha cap persona nomenada conseller o consellera de la Presidència, la Secretaria General de la Presidència afegeix a les funcions pròpies de les secretaries generals, altres funcions derivades de l'assistència directa al president o presidenta de la Generalitat. Per aquest motiu es considera oportú recuperar la Secretaria General Adjunta per tal de reforçar l'assistència tècnica a la Secretaria General en els àmbits de règim interior i gestió dels serveis generals del Departament, en la gestió dels actes institucionals i de protocol i de les funcions de divulgació de la informació corporativa. Per aquest motiu, la Secretaria General Adjunta assumeix la totalitat de les funcions que fins ara desenvolupava la Direcció de Serveis i una part de les funcions que corresponien a la Direcció General de Relacions Externes, unitats directives que se suprimeixen. Per assegurar la coordinació i la coherència de les actuacions administratives dins del Departament, s'adscriuen també a la Secretaria General Adjunta la Direcció General d'Atenció Ciutadana i la Direcció General de Difusió Corporativa. Finalment, aquest Decret manté l'adscripció al Departament de la Presidència de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional, el Consell Editorial de la Generalitat, l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya i el Patronat de la Muntanya de Montserrat, i també la relació de la Comissió Jurídica Assessora amb el Govern mitjançant el Departament de la Presidència. Per tot això, de conformitat amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i d'acord amb el Govern, Decreto: Article 1 Estructura del Departament de la Presidència 1.1 El Departament de la Presidència s'estructura en les unitats directives següents: a) La Secretaria General de la Presidència. b) La Secretaria del Govern. c) El Gabinet Jurídic de la Generalitat. d) La Secretaria per a la Unió Europea. e) La Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid. f) La Secretaria General Adjunta. 1.2 Resten adscrits al Departament de la Presidència: a) La Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional. b) El Consell Editorial de la Generalitat. c) L'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya. d) El Patronat de la Muntanya de Montserrat. 1.3 La Comissió Jurídica Assessora es relaciona amb el Govern mitjançant el Departament de la Presidència. Article 2 La Secretaria General de la Presidència 2.1 La persona titular de la Secretaria General de la Presidència exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les altres que li assigni la resta de la normativa vigent. 2.2 La Secretaria General de la Presidència assumeix, a més, les funcions de gabinet de la Presidència, i, en particular, l'assistència al president o a la presidenta en l'exercici de les seves funcions. 2.3 De la Secretaria General de la Presidència en depenen els òrgans següents: a) La Secretaria del president o de la presidenta. b) El Gabinet de Gestió del President o de la Presidenta. c) L'Oficina de Comunicació de la Presidència. d) La Direcció d'Anàlisi i Prospectiva. e) La Direcció General de Coordinació Interdepartamental. f) La Direcció General de Comunicació del Govern. g) L'Assessoria Jurídica. Article 3 La Secretaria del President o de la Presidenta A la Secretaria del President o de la Presidenta li corresponen les funcions següents: a) Assegurar l'assistència personal al president o a la presidenta de la Generalitat. b) Dirigir la secretaria del presidente o de la presidenta de la Generalitat i coordinar el suport administratiu. c) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel president o presidenta de la Generalitat. Article 4 El Gabinet de Gestió del President o de la Presidenta Al Gabinet de Gestió del President o de la Presidenta li corresponen les funcions següents: a) Registrar i gestionar la correspondència del president o de la Presidenta. b) Gestionar l'arxiu i la documentació del president o de la presidenta. c) Elaborar les propostes per a l'agenda del president o de la Presidenta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR