DECRET 191/2001, de 10 de juliol, de reestructuració del Servei Català de Trànsit.

SecciónDisposicions Generals
Emisore. a. de Jocs i Apostes de la Generalitat
Rango de LeyDecret

DECRET

191/2001, de 10 de juliol, de reestructuració del Servei Català de Trànsit.

El Servei Català de Trànsit, organisme autònom de caràcter administratiu adscrit al Departament d'Interior, creat per la Llei 14/1997, de 24 de desembre, exerceix, juntament amb d'altres òrgans, les competències que en matèria de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària van ser atribuïdes a la Generalitat de Catalunya per la Llei orgànica 6/1997, de 15 de desembre, de transferència de competències executives en matèria de trànsit i circulació de vehicles de motor a la Comunitat Autònoma de Catalunya.

Com a conseqüència de les previsions de l'esmentada Llei orgànica 6/1997, de 15 de desembre, el Servei Català de Trànsit, d'ençà l'1 de desembre de 2000, exerceix efectivament les competències atribuïdes a les circumscripcions de Girona, Lleida, Barcelona i Tarragona. En aquest sentit, mitjançant el Decret 180/2000, de 15 de maig, pel qual es modifica l'estructura orgànica del Servei Català de Trànsit i es creen els serveis territorials de Trànsit de Tarragona i Barcelona, es va adaptar la seva estructura orgànica, bàsicament a nivell territorial, als nous requeriments funcionals i operatius derivats del procés de transferències.

Escau en aquest moment, però, modificar l'estructura orgànica dels serveis centrals del Servei Català de Trànsit, amb la finalitat de disposar dels recursos humans, materials i econòmics que permetin reforçar el disseny i la implementació de les polítiques relatives a la formació i educació viària, la prevenció de la sinistralitat, la gestió del trànsit i la informació al ciutadà, com també els processos de gestió econòmica associats a la tramitació del procediment sancionador en matèria de trànsit.

Finalment, i en virtut del que preveu la disposició final primera del Decret 79/2001, de 6 de març, de creació de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, mitjançant aquest Decret es crea el Servei Territorial de Trànsit de les Terres de l'Ebre, l'abast territorial del qual comprèn les comarques del Baix Ebre, el Montsià, la Terra Alta i la Ribera d'Ebre.

Per tant, de conformitat amb el que estableixen els articles 61 i següents de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Interior i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

La direcció

La persona que ocupa la direcció del Servei Català de Trànsit té atribuïdes les funcions previstes als articles 5 i concordants de la Llei 14/1997, de 24 de desembre, de creació del Servei Català de Trànsit.

Article 2

Estructura orgànica

De la direcció del Servei Català de Trànsit en depenen els òrgans següents:

  1. La Subdirecció General de Serveis.

  2. La Subdirecció General de Trànsit.

  3. L'Oficina del Pla Català de Seguretat Viària.

Article 3

La Subdirecció General de Serveis

3.1 Corresponen a la Subdirecció General de Serveis les funcions següents:

  1. Dirigir i supervisar les funcions d'administració, de gestió de serveis generals i dels recursos humans del Servei Català de Trànsit.

  2. Dirigir i coordinar l'elaboració de l'avantprojecte de pressupost del Servei Català de Trànsit i dirigir i supervisar la gestió econòmica i financera.

  3. Dirigir i supervisar la recaptació d'ingressos derivada de les sancions per infraccions a la normativa de trànsit.

  4. Dirigir i coordinar la gestió patrimonial i la tramitació dels expedients de despesa i contractació del Servei Català de Trànsit.

  5. Assessorar jurídicament els òrgans del Servei Català de Trànsit.

  6. Dirigir, coordinar i impulsar les actuacions i els programes adreçats a la millora i modernització de l'organització.

  7. Dirigir, coordinar i supervisar la tramitació del procediment sancionador en matèria de trànsit.

  8. Substituir el director del Servei Català de Trànsit en casos d'absència o malaltia, sens perjudici de les competències atribuïdes al subdirector general de Trànsit.

  9. Dirigir i coordinar el funcionament de les unitats que en depenen.

  10. Exercir qualsevol altra funció que la direcció li encomani.

    3.2 De la Subdirecció General de Serveis en depenen els següents òrgans:

  11. El Servei d'Administració i Finances.

  12. El Servei d'Assessorament, Organització i Recursos Humans.

  13. El Servei Territorial de Trànsit de Girona.

  14. El Servei Territorial de Trànsit de Lleida.

  15. El Servei Territorial de Trànsit de Tarragona.

  16. El Servei Territorial de Trànsit de Barcelona.

  17. El Servei Territorial de Trànsit de les Terres de l'Ebre.

Article 4

Servei d'Administració i Finances

4.1 Corresponen al Servei d'Administració i Finances les funcions següents:

  1. Tramitar la proposta d'avantprojecte anual de pressupost del Servei Català de Trànsit.

  2. Dirigir, gestionar i supervisar l'administració del pressupost del Servei Català de Trànsit.

  3. Confeccionar les propostes de liquidacions dels pressupostos com també la presentació dels corresponents comptes anuals.

  4. Supervisar els pagaments i la recaptació d'ingressos del Servei Català de Trànsit.

  5. Supervisar la comptabilitat pressupostària, extrapressupostària i de costos.

  6. Gestionar l'inventari de béns mobles, com també actualitzar la valoració econòmica de l'inventari de béns mobles i immobles.

  7. Supervisar les liquidacions tributàries com també els corresponents resums anuals que s'han de presentar davant l'Administració Tributària.

  8. Gestionar els ingressos procedents de les sancions derivades de les denúncies en matèria de trànsit formulades per les policies locals i que han de revertir parcialment a favor de l'ajuntament corresponent.

  9. Dur a terme el seguiment i el control de la recaptació d'ingressos derivats de les sancions per infraccions a la normativa de trànsit mitjançant la via de constrenyiment.

  10. Supervisar la recaptació per la via de constrenyiment de les sancions derivades de les denúncies formulades i tramitades pels ajuntaments a infractors residents en un municipi diferent del de la comissió de la infracció, d'acord amb el corresponent conveni de col·laboració.

  11. Gestionar els expedients de contractació administrativa que siguin competència del Servei Català de Trànsit i dur a terme la tramitació dels convenis del Servei.

  12. Gestionar l'adquisició de béns i subministraments del Servei Català de Trànsit.

  13. Supervisar les actuacions relatives al manteniment dels edificis i instal·lacions del Servei Català de Trànsit, com també els projectes d'obra nova i de reparació i remodelació.

  14. Coordinar la gestió del parc mòbil adscrit al Servei Català de Trànsit.

  15. Elaborar estudis i informes de naturalesa econòmica.

  16. Dictar les corresponents provisions de constrenyiment i exigir per via de constrenyiment l'import de les multes i sancions imposades per infraccions de la normativa de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària.

  17. Exercir les funcions de tresorer del Servei Català de Trànsit.

  18. Exercir qualsevol altra funció que se li encomani.

    4.2 El Servei d'Administració i Finances s'estructura en els òrgans següents:

  19. Secció de Gestió Pressupostària.

  20. Secció de Gestió dels Ingressos i de Recaptació.

  21. Unitat de Contractació i Recursos Físics.

    4.3 Corresponen a la Secció de Gestió Pressupostària les funcions següents:

  22. Donar suport a l'elaboració de la proposta d'avantprojecte de pressupost anual del Servei Català de Trànsit.

  23. Gestionar l'execució del pressupost de despesa i d'ingressos, com també tramitar els corresponents expedients de modificació del pressupost com són transferències, generacions, ampliacions, habilitacions i incorporacions de crèdit.

  24. Supervisar i controlar la tramitació dels expedients amb contingut econòmic.

  25. Controlar i tramitar els expedients de despesa plurianuals i d'inversió.

  26. Gestionar la comptabilitat pressupostària i de costos i de l'habilitació del Servei.

  27. Tramitar i controlar els pagaments de l'organisme.

  28. Gestionar el manteniment de la base de dades de deutors i creditors de l'organisme.

  29. Elaborar informes econòmics en matèria de despesa i informar sobre les propostes de normativa que afectin aquesta matèria.

  30. Exercir qualsevol altra funció que se li encomani.

    4.4 Corresponen a la Secció de Gestió dels...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR