DECRET 211/2005, de 27 de setembre, de reestructuració de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

DECRET

211/2005, de 27 de setembre, de reestructuració de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances.

Mitjançant el Decret 137/1989, de 19 de maig, es va reestructurar la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances. Aquesta estructura va ser modificada amb posterioritat pel Decret 246/1990, de 4 de setembre, de creació de la Secció de Normalització Lingüística a la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances; pel Decret 250/1992, de 26 d'octubre, de modificació parcial de l'estructura orgànica de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances; pel Decret 231/1994, de 13 de setembre, de creació de la Direcció de Serveis dins la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances; i pel Decret 212/1997, de 30 de juliol, de modificació parcial de l'estructura orgànica de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances.

D'altra part, l'Ordre de 5 de setembre de 1989, d'adaptació de l'organització i adscripció dels negociats de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances al Decret 137/1989, de 19 de maig, va configurar l'adscripció dels negociats de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances. Posteriorment, diverses ordres han incidit també en l'estructura dels negociats de la Secretaria General. En concret, es tracta de l'Ordre de 15 de setembre de 1994, d'adaptació de diversos negociats de la Secretaria General al Decret 231/1994, de 13 de setembre, de creació de la Direcció de Serveis dins la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances; l'Ordre de 12 d'agost de 1997, d'adaptació de negociats de la Secretaria General al Decret 212/1997, de 30 de juliol, de modificació parcial de l'estructura orgànica de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances; i l'Ordre ECF/1/2002, de 8 de gener, per la qual es desplega el Decret 369/2001, de 24 de desembre, de modificació del Decret 265/1986, de 3 de juliol, sobre creació de l'Assessoria Jurídica del Departament d'Economia i Finances.

En un altre ordre de consideracions, i amb l'objectiu de tenir una visió global de l'estructura de la Secretaria General, cal tenir present que la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, òrgan consultiu específic en matèria de contractació administrativa de la Generalitat de Catalunya i de les entitats que en depenen, està adscrita al Departament d'Economia i Finances. Com a òrgan de suport de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, el Decret 376/1996, de 2 de desembre, va crear la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa i la va adscriure a la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances. La Secretaria Tècnica ha estat objecte d'una modificació posterior, recollida en el Decret 237/2000, de 7 de juliol, pel qual es modifica la representació dels departaments als òrgans de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya.

D'altra banda, també s'ha de considerar la presència de l'àmbit tributari del Departament en el territori en concordança amb l'estructura territorial de la gestió dels tributs, i l'eventual organització territorial futura de la Generalitat en vegueries. En conseqüència, cal revisar-ne el desplegament actual fruit del Decret 8/2003, de 8 de gener, pel qual s'estableix l'estructura organitzativa dels Serveis Territorials del Departament. Respecte d'aquesta qüestió, recentment el Programa per a la reforma de l'Administració Tributària de Catalunya, aprovat pel Decret 18/2005, de 8 de febrer, té la finalitat de preparar, donar impuls i crear l'Agència Tributària de Catalunya. Atès que el/la director/a del programa té competències en matèria de recursos humans i sistemes d'informació, cal preveure que el desplegament de l'Agència canviarà substancialment l'estructura territorial del Departament d'Economia i Finances.

El conjunt de disposicions ressenyades en els paràgrafs anteriors és la base normativa sobre la qual s'estructura l'organització de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances. L'elaboració del present Decret de reestructuració de la Secretaria General respon a una doble motivació. D'una banda, atesa l'evolució de l'activitat del Departament, cal que l'estructura organitzativa de la Secretaria General s'adeqüi qualitativament a la complexitat creixent que s'experimenta en el normal desenvolupament de les seves funcions i alhora es dimensioni de manera que pugui donar resposta a l'increment del volum de tasques que s'hi duen a terme. De l'altra, el caràcter dispers de les disposicions, resultat de l'evolució del centre directiu, aconsella refondre en una sola disposició les normes relatives a la Secretaria General.

Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller d'Economia i Finances i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Secretaria General

Article 1

Secretari/ària general

El/la secretari/ària general del Departament d'Economia i Finances exerceix les funcions que li atribueix l'article 13 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les altres que li assigni la resta de la normativa vigent.

Article 2

Estructura de la Secretaria General

2.1 La Direcció de Serveis del Departament d'Economia i Finances depèn de la Secretaria General. Així mateix, depenen de la Secretaria General la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, òrgan de suport de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, i l'Àrea de Programes Interdepartamentals, que té caràcter d'àrea funcional.

2.2 També depenen de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances les direccions generals que s'esmenten a l'article 63.3 del Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat.

Capítol 2

Direcció de Serveis

Article 3

Direcció de Serveis

3.1 A la Direcció de Serveis li corresponen les funcions següents:

  1. Dirigir i coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals del Departament, sota la direcció del/de la secretari/ària general, i també coordinar la resta de serveis administratius de les unitats directives i orgàniques del Departament.

  2. Planificar i impulsar accions encaminades a la integració i a la rendibilització màximes de les actuacions de les diferents unitats del Departament.

  3. Dirigir iniciatives conduents a la millora de l'avaluació de la gestió en els diferents àmbits del Departament.

  4. Gestionar els assumptes relatius al personal adscrit als diferents òrgans del Departament.

  5. Dirigir les actuacions del Departament en els àmbits de les relacions laborals i de la prevenció de riscos.

  6. Mantenir les relacions funcionals amb altres departaments quan li ho encarregui el/la secretari/ària general.

  7. Fer el seguiment i controlar les activitats de normalització lingüística.

  8. Coordinar la preparació de l'avantprojecte de pressupost del Departament en col·laboració amb els altres òrgans del Departament.

  9. Coordinar la gestió pressupostària, la comptabilitat, la gestió patrimonial i la contractació administrativa del Departament.

  10. Dirigir les actuacions departamentals en l'àmbit dels sistemes d'informació i les noves tecnologies en col·laboració amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya al Departament.

  11. Impulsar i supervisar els assumptes que el Departament eleva al Consell Tècnic i al Govern, d'una banda, i els assumptes que es debaten en el si dels dos òrgans esmentats i que tenen una repercussió en el Departament, de l'altra.

    3.2 De la Direcció de Serveis depenen els òrgans actius i les àrees següents:

  12. Subdirecció General de Recursos Humans i Organització.

  13. Subdirecció General de Gestió Econòmica, Contractació i Patrimoni.

  14. Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

  15. Oficina de Tramitació i Seguiment de Disposicions.

Article 4

Subdirecció General de Recursos Humans i Organització

4.1 A la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització li corresponen les funcions següents:

  1. Impulsar l'adequació a les polítiques del Govern en matèria de personal, així com supervisar els assumptes relatius al personal adscrit a les diferents unitats directives i orgàniques del Departament.

  2. Supervisar i controlar el règim retributiu, administratiu i disciplinari del personal.

  3. Assessorar en matèria de recursos humans i proposar mesures que permetin adequar els efectius a les necessitats de les diferents unitats del Departament.

  4. Planificar i supervisar els processos de provisió i de selecció del personal adscrit al Departament.

  5. Supervisar i fer el seguiment de la negociació laboral en què participi el Departament i aplicar els convenis subscrits.

  6. Desenvolupar els programes generals del Departament en matèria d'organització, qualitat i mètodes de treball i noves tecnologies.

  7. Supervisar les actuacions de normalització i planificació lingüística i documental del Departament.

  8. Coordinar l'actuació del Departament en matèria de prevenció de riscos laborals.

  9. Organitzar els serveis de règim interior i administratius del Departament.

  10. Donar assistència tècnica al secretari/ària general i al director/a de Serveis.

    4.2 De la Subdirecció General de Recursos Humans i Organització depenen els òrgans actius següents:

  11. Servei de Recursos Humans.

  12. Gabinet d'Assistència Tècnica i Organització.

  13. Servei de Prevenció de Riscos Laborals i Règim Interior.

Article 5

Servei de Recursos Humans

Al Servei de Recursos Humans li...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR