DECRET 107/1996, de 20 de febrer, sobre l'establiment en els departaments de l'Administració de la Generalitat, dels plans d'organització d'activitats preventives previstes per la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

En data 10 de novembre de 1995 ha estat publicada la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, que té per objecte la determinació de les garanties i responsabilitats bàsiques necessàries per establir un adequat nivell de protecció de la salut dels treballadors davant els riscos derivats de les condicions de treball, i tot això emmarcat dins una política coherent i eficaç de prevenció dels riscos laborals.

Al mateix temps, una de les principals novetats de la Llei 31/1995 és que no solament té el caràcter de legislació laboral, sinó que també serà d'aplicació dins l'àmbit de les administracions públiques, de tal manera que els seus trets fonamentals constitueixen normativa bàsica del règim estatutari dels funcionaris públics, dictada a l'empara del que disposa l'article 149.1.18 de la Constitució.

En conseqüència, el que preveu la Llei 31/1995 respecte als serveis de prevenció de riscos derivats del treball, serà d'aplicació a l'Administració de la Generalitat en relació amb determinats col·lectius de personal propi.

Atesa la complexitat que tot això comporta, i tenint en compte especialment l'article 16 i la disposició addicional vuitena de la Llei 31/1995, es considera necessari l'establiment en els departaments de l'Administració de la Generalitat dels plans d'organització d'activitats preventives, enteses aquestes com el conjunt d'activitats o mesures adoptades o previstes en totes les fases d'activitat dels diferents departaments i dels centres, organismes i entitats que en depenguin, amb la finalitat d'evitar o disminuir els riscos derivats del treball.

Per tant, d'acord amb el que estableixen l'article 10.1.1) de l'Estatut d'autonomia i l'article 62 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta dels consellers de la Presidència, Economia i Finances, Sanitat i Seguretat Social i Treball, amb l'informe previ de la Comissió Tècnica de la Funció Pública, i d'acord amb el Govern de la Generalitat,

Decreto:

Article 1

Cada departament de l'Administració de la Generalitat presentarà al Govern una proposta d'acord que contindrà un pla d'organització de les activitats preventives del departament corresponent i dels centres, organismes i entitats de qualsevol tipus que en depenguin.

Article 2

La proposta d'acord es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR