DECRET 312/1998, d'1 de desembre, pel qual es creen els serveis de Prevenció de Riscos Laborals per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET 312/1998, d'1 de desembre, pel qual es creen els serveis de Prevenció de Riscos Laborals per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, té per objecte promoure la seguretat i la salut dels treballadors mitjançant l'aplicació de mesures addients i el desenvolupament de les activitats necessàries per a la prevenció dels riscos derivats de les condicions de treball. En el marc d'una política de prevenció dels riscos laborals coherent, coordinada i eficaç, la Llei es refereix en el seu article 31.2 als serveis de prevenció, instrument fonamental de l'acció preventiva, i els defineix com el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per realitzar les activitats preventives que garanteixin la protecció adequada de la seguretat i la salut dels treballadors, prestant assistència i assessorament amb aquesta finalitat a l'empresari, als treballadors i als seus representants i als òrgans de representació especialitzats. D'altra banda, el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció, obliga en el seu article 14 a constituir un servei de prevenció propi a les empreses que tenen més de 500 treballadors. Atès que tant la Llei 31/1995 com el Reial decret 39/1997 no solament constitueixen legislació laboral, sinó que en els seus trets fonamentals constitueixen una norma bàsica del règim estatutari dels funcionaris públics, dictada a l'empara del que disposa l'article 149.1.18 de la Constitució, i, en conseqüència, el que preveuen respecte dels serveis de prevenció de riscos derivats del treball és d'aplicació a l'Administració de la Generalitat en relació amb determinats col·lectius de personal propi, sens perjudici de les facultats de participació de la representació dels treballadors que estableix la normativa vigent; Atesa la voluntat de l'Administració de la Generalitat de garantir i contribuir a la millora de la seguretat i la salut laboral dels seus empleats i, per extensió, de tots els seus usuaris, que ja es va plasmar en l'Acord del Govern de 23 de juliol de 1996, d'aprovació dels plans d'organització d'activitats preventives en els departaments de la Generalitat, i en el Pacte sobre els drets de participació dels empleats públics en matèria de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR