DECRET 23/2002, de 22 de gener, pel qual es desenvolupa el procediment per a l'obtenció de llicències per a l'exercici de la publicitat dinàmica i els requisits per al seu exercici i es regula la capacitat sancionadora en aquesta matèria.

SecciónDisposicions Generals
EmisorAgència D'Avaluació de Tecnològia i Recerca Mèdiques
Rango de LeyDecret

DECRET

23/2002, de 22 de gener, pel qual es desenvolupa el procediment per a l’obtenció de llicències per a l’exercici de la publicitat dinàmica i els requisits per al seu exercici i es regula la capacitat sancionadora en aquesta matèria.

La Generalitat de Catalunya disposa, d’acord amb l’article 9.30 de l’Estatut d’autonomia, de competències exclusives en matèria de publicitat, sens perjudici de les normes dictades per l’Estat per a sectors i mitjans específics. La publicitat, com a mitjà de comunicació massiva d’informació, té una regulació específica pel que fa al contingut del missatge publicitari a la Llei 34/1988, d’11 de novembre, general de publicitat, però estava mancada, en relació amb les diverses modalitats de publicitat, d’una regulació específica que ordenés la conducta i les pautes amb les quals es podien dur a terme aquestes activitats. Una d’aquestes modalitats era la publicitat dinàmica, com a instrument del qual derivaven altres modalitats de publicitat.

D’acord amb les competències abans esmentades, fou publicada la Llei 9/2000, de 7 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a Catalunya, que racionalitza el dret a l’exercici d’una activitat econòmica legítima, que suposa la comunicació duta a terme per persones físiques i jurídiques, públiques i privades adreçada a promoure la contractació de béns o serveis amb la utilització preferent per a la seva pràctica de zones de domini públic, vies i espais lliures públics i zones privades de concurrència o ús públic. Però és evident que el seu contingut, que regula aspectes molt generals, requereix un desenvolupament reglamentari, que coordini uns requisits mínims a partir dels quals els diferents municipis de Catalunya estableixin, a través de l’aprovació de les ordenances municipals, la particularització de les diverses modalitats de publicitat dinàmica.

El present Decret, per tant, dota de contingut la previsió de desenvolupament reglamentari dels aspectes que preveu la Llei esmentada, i estableix els requisits per a l’obtenció de llicències per a l’exercici de la publicitat dinàmica; contempla aspectes concrets de dues modalitats de publicitat dinàmica, la duta a terme mitjançant l’ús de vehicles i el repartiment domiciliari de publicitat, que, per les seves particularitats requereixen un tractament específic i determina els òrgans competents per a la imposició de sancions i l’adopció de mesures cautelars davant les infraccions que preveu la Llei.

En conseqüència, i d’acord amb el que disposa l’article 61 de la Llei 13/1998, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller d’Indústria, Comerç i Turisme, i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Llicències

Article 1

1.1 L’Administració competent per atorgar les llicències relatives a l’exercici de la publicitat dinàmica són els ajuntaments en el terme municipal dels quals es dugui a terme aquesta activitat.

1.2 L’òrgan competent per a l’atorgament de les llicències a què fa esment l’apartat anterior és el que fixin les ordenances municipals, i en el seu defecte, la presidència de la corporació.

Article 2

2.1 La durada de les llicències serà per un període màxim de dos anys i seran renovables d’acord amb el que estableixen les ordenances municipals. Si manquen aquestes, el període de renovació serà de dos anys.

2.2 En la sol·licitud de renovació només cal adjuntar la documentació que hagi sofert alguna modificació en relació amb la que es va presentar per a l’atorgament de la llicència i la que acrediti l’actualització dels pagaments i taxes preceptives.

Article 3

3.1 Han de sol·licitar les llicències les persones físiques o jurídiques que pretenguin realitzar de manera directa l’exercici de la publicitat dinàmica.

Així mateix, també han de sol·licitar les llicències els col·lectius sense personalitat jurídica en els termes que determinin les ordenances corresponents.

En tots els supòsits, la llicència s’ha de sol·licitar abans de l’inici de l’activitat de publicitat dinàmica que es pretengui realitzar.

3.2 Cal demanar una llicència per cadascuna de les modalitats de publicitat dinàmica encara que es duguin a terme en el mateix municipi.

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR