ORDRE ENS/59/2002, de 4 de març, per la qual es desplega l'organització i l'avaluació dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny.

SecciónDisposicions Generals
EmisorInstitut Català de Seguretat Viària
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ENS/59/2002, de 4 de març, per la qual es desplega l'organització i l'avaluació dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny.

El Decret 304/1995, de 7 de novembre, estableix l'ordenació general dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny de Catalunya i en regula els requisits d'accés. Així mateix, assigna al Departament d'Ensenyament responsabilitats, entre les quals figuren la de foment de l'autonomia pedagògica i organitzativa dels centres i l'establiment dels documents i els requisits formals que s'hauran de complir en el procés d'avaluació.

La singularitat de cada centre està determinada pels fins que orienten l'activitat que s'hi fa i pels recursos humans i materials esmerçats en aquesta. L'esmentat Decret atribueix als centres un desplegament curricular dels cicles de formació específica que atengui les característiques de l'alumnat i les possibilitats formatives de l'entorn, i tingui com a referència la demanda del món laboral.

L'orientació general de l'avaluació dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny també ha quedat definida en el Decret citat. Així mateix, mitjançant l'Ordre de 16 de febrer de 1996, el Ministeri d'Educació i Ciència ha determinat els documents bàsics d'avaluació.

En conseqüència, per tal de desplegar l'organització i l'avaluació dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny, a proposta de la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa i d'acord amb els dictàmens del Consell Escolar de Catalunya i de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Capítol 1

Disposicions de caràcter general

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte desplegar diferents aspectes de l'organització curricular i de l'avaluació dels cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny.

Article 2

Àmbit d'aplicació

Aquesta Ordre serà d'aplicació a les escoles d'art i als centres autoritzats per a l'ensenyament de cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny en l'àmbit territorial de Catalunya.

Capítol 2

Desplegament curricular

Article 3

Projecte curricular

3.1 El projecte curricular de centre, que completa i desplega els currículums de cicles de grau mitjà i de grau superior d'arts plàstiques i disseny establerts pel Govern de la Generalitat de Catalunya, és el punt de referència a l'hora d'establir l'organització escolar i d'elaborar les programacions. Serà aprovat i revisat periòdicament pel claustre del centre.

3.2 El projecte curricular de centre contindrà:

  1. Els objectius generals per a cada grau, família i cicle.

  2. L'adequació o la concreció dels objectius de cada mòdul, de la fase de formació pràctica en empreses, estudis o tallers i de l'obra o projecte final, mitjançant la contextualització i referència a la demanda del món laboral i professional.

  3. La distribució al llarg del cicle dels mòduls, de la fase de formació pràctica i de l'obra o projecte final.

  4. L'organització dels continguts que integren els mòduls de cadascun dels cicles impartits.

  5. Criteris per a la realització i organització de la fase de formació pràctica.

  6. Criteris d'elaboració, continguts i organització del projecte o obra final.

  7. Els criteris metodològics generals per a la intervenció pedagògica i per a l'ús dels equipaments.

  8. Els criteris per atendre la diversitat de l'alumnat.

  9. Els criteris d'organització i seguiment de l'acció tutorial.

  10. Els criteris generals del centre sobre l'avaluació i la promoció de l'alumnat.

  11. Els criteris d'avaluació dels mòduls, la fase de formació pràctica i l'obra/treball final.

  12. Els criteris d'avaluació del desenvolupament i aplicació del projecte curricular i de la pràctica docent.

    3.3 L'avaluació del desenvolupament i aplicació del projecte curricular es farà en relació amb l'assoliment dels objectius educatius del currículum i tindrà en compte:

  13. L'oportunitat de la selecció, distribució i seqüenciació dels continguts dels mòduls.

  14. La idoneïtat de la metodologia i dels materials didàctics emprats.

  15. L'adequació dels criteris, de les estratègies i dels instruments d'avaluació que estableix el projecte curricular.

    Capítol 3

    Avaluació

Article 4

Criteris, pautes i participació en l'avaluació

4.1 Correspon al claustre del centre, en el marc del projecte curricular, acordar els criteris de caràcter general per a l'avaluació, l'observació, el seguiment i la informació relatius a l'alumnat que cursa cicles de formació específica d'arts plàstiques i disseny.

4.2 Els centres faran un seguiment individualitzat de l'evolució de l'alumnat que tingui en compte tant els objectius a assolir com el progrés aconseguit des de l'avaluació inicial. Per tal de disposar de dades per a l'avaluació, s'hauran d'establir pautes d'observació sistemàtica i de seguiment individual al llarg del procés d'aprenentatge.

4.3 Els centres fomentaran la participació de l'alumnat en el procés d'avaluació i, d'acord amb el que determini el projecte educatiu de centre, si escau, s'establirà la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR