DECRET 146/1984, de 10 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament per al desplegament i l'aplicació de la Llei 3/1984, de 9 de gener, de Mesures d'Adequació de l'Ordenament Urbanístic de Catalunya. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 557, p. 2148, de 3.7.1985).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

Atès que la disposició final segona de la Llei de Catalunya 3/1984, de 9 de gener, sobre Mesures d'Adequació de l'Ordenament Urbanístic de Catalunya, preveu el seu desplegament reglamentari per Decret de Consell Executiu;

Atès que, d'acord amb els articles 9.9 i 25.2 de la Llei Orgànica 4/1979, de 18 de desembre, correspon a la Generalitat, en l'exercici de les seves competències exclusives en matèria d'urbanisme, la potestat reglamentària i executiva, a més a més de la legislativa;

Per tot això, a proposta del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article únic

- S'aprova el Reglament per al desplegament

i l'aplicació de la Llei de Mesures d'Adequació de l'Ordenament Urbanístic de Catalunya, el text del qual s'insereix a continuació.

Barcelona, 10 d'abril de 1984

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Xavier Bigatà i Ribé Conseller de Política Territorial i Obres Públiques

Reglament de la Llei 3/1984, de Mesures d'Adequació de l'Ordenament Urbanístic de Catalunya

Títol I Disposicions generals sobre planejament

Article 1
  1. La revisió del planejament general, qualsevol que sigui l'instrument que n'és objecte, s'ha de fer mitjançant la formulació, la tramitació i l'aprovació d'un pla general o d'unes normes subsidiàries, segons la figura oportuna per les condicions urbanístiques de l'àmbit territorial. 2. Quan part del terme municipal s'hagi de classificar de sòl apte per ésser urbanitzat, la substitució d'un pla general, en el supòsit de que es realitzi per unes normes subsidiàries, s'haurà de subjectar al tipus previst a l'article 91.b) del Reglament de Planejament. 3. Els aspectes que poden motivar la substitució de la figura de planejament general, en el moment d'una revisió, són, entre d'altres, els següents:

  1. Les modificacions substancials de les tendències demogràfiques anteriors.

  2. La necessitat o innecessarietat d'una programació urbanística.

  3. Les tensions en la demanda d'habitatges per a la primera o segona residència.

  4. El desenvolupament real de les activitats de construcció d'habitatges i d'obres d'urbanització. 4. En cap cas un projecte de delimitació de sòl urbà no podrà substituir qualsevulla figura de planejament general.

Article 2
  1. L'acord de formulació d'una figura de planejament general, especial o parcial, o de la revisió de la vigent, es podrà referir als aspectes següents:

  1. Calendari en el qual es desenvoluparan les fites bàsiques de la tramitació.

  2. Actuacions a portar a terme per garantir la publicitat dels treballs i per estimular la participació dels administrats.

Article 3
  1. Per facilitar la participació dels administrats en el planejament, quan els treballs d'elaboració dels plans generals, normes subsidiàries i plans especials esmentats a l'article 147.3 del Reglament de Planejament siguin sotmesos a consulta pública, s'hauran de presentar amb solucions alternatives adequadament explicitades. 2. Per complir aquest requisit, entre els documents esmentats per l'article 125 del Reglament de Planejament, caldrà incloure-hi una síntesi de les consideracions de caràcter alternatiu realitzades i de les opcions possibles descartades al llarg de la redacció dels treballs, per arribar a la proposta bàsica sotmesa a consulta pública. 3. L'objectiu d'aquesta consulta és divulgar els treballs i estimular especialment les entitats, corporacions i institucions de dret públic, que ostentin la representació i la defensa d'interessos de caràcter general o corporatiu, per formular suggeriments i, si s'escau, fins i tot altres alternatives, totals o parcials, respecte al planejament en tràmit.

Article 4
  1. En la tramitació dels plans es complirà el que estableix l'article 2 de la Llei d'Adequació. 2. Els informes s'han d'evacuar en el termini de deu dies sens perjudici de poder presentar-los al llarg de la informació pública, llevat que una disposició n'autoritzi un altre de més llarg, que en cap cas no serà superior a dos mesos. Aquests informes s'han d'incloure en l'expedient, i les determinacions que s'hi incorporin s'han de fer constar en l'acord d'aprovació provisional. 3. Si l'informe no es rep en el termini assenyalat, hom seguirà les actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer el funcionari o bé l'autoritat causants del retard.

Article 5
  1. En la tramitació dels plans generals o de les normes subsidiàries, s'ha de comunicar a les Corporacions locals limítrofes l'acord d'aprovació inicial, a l'hora de trametre l'edicte d'informació pública. 2. Als efectes del paràgraf precedent, la possibilitat de formular observacions quedarà exhaurida per a les esmentades Corporacions en esgotar-se el termini d'informació pública, sens perjudici dels terminis especials, d'audiència a la Corporació local el terme municipal de la qual sigui afectat pel pla.

Article 6
  1. S'entendrà per canvi substancial del contingut de la figura de planejament general inicialment aprovada, als efectes d'obrir un nou termini d'informació pública i d'audiència a les Corporacions, si s'escau, d'acord amb el que estableix l'article 130 del Reglament de Planejament: a) l'adopció de nous criteris de reordenació respecte a l'estructura general i orgànica del territori i b) l'adopció de nous criteris respecte a la classificació i qualificació del sòl. 2. En aquests supòsits, el projecte modificat serà aprovat inicialment per segona vegada abans d'ésser sotmès novament a informació pública. 3. En la tramitació de figures de planejament general, especial o parcial, quan es tracti d'esmenar-ne el contingut aprovat inicialment o provisional mitjançant canvis aïllats en la classificació o qualificació del sòl o bé mitjançant modificacions també puntuals de determinacions en sòl urbà, urbanitzable o apte per ésser urbanitzat, no hi haurà lloc a l'obertura de nou termini d'informació pública. Aquests canvis hauran d'ésser, però, degudament enunciats en l'acord d'aprovació provisional, o bé en l'acord d'aprovació definitiva.

Títol II Actes preparatoris

Capítol I De la suspensió de l'atorgament de llicències prèvia a l'aprovació inicial

Article 7
  1. Els òrgans competents per a l'aprovació inicial de qualsevol pla d'ordenació, normes, programes i estudis de detall poden acordar, amb la finalitat d'estudiar-ne la formació, la modificació o bé la revisió, la suspensió de l'atorgament de llicències de parcel·lació de terrenys, d'edificació i d'enderrocament, respecte a àmbits determinats. 2. Els efectes d'aquesta suspensió no poden durar més d'un any a comptar des de la publicació de l'acord. 3. A més de la publicació d'aquest acord al Diari Oficial o al Boletín Oficial que correspongui, es publicarà també en un dels diaris de més divulgació a Catalunya.

Article 8

Una vegada adoptat l'acord a què es refereix l'article precedent, se'n podran adoptar d'altres de complementaris referits a nous àmbits, però no se'n podran perllongar els efectes més enllà de l'acabament del termini d'un any establert per al primer.

Capítol II De la suspensió de l'atorgament de llicències simultània a l'aprovació inicial

Article 9
  1. L'aprovació inicial dels instruments de planejament esmentats en l'article 7 obliga l'Administració actuant a acordar la suspensió de l'atorgament de llicències de parcel·lació, d'edificació i d'enderrocament en els àmbits per als quals les noves...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR