DECRET 308/1982, de 26 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament per al desplegament i l'aplicació de la Llei 9/1981, de 18 de novembre, sobre protecció de la Legalitat Urbanística. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 262, p. 2247, de 29.9.1982 i en el DOGC núm. 293, p. 65, de 12.1.1983).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

Atès que la Disposició final segona de la Llei de Catalunya 9/1981, de 18 de novembre, sobre Protecció de la Legalitat Urbanística, preveu el seu desplegament reglamentari per Decret de Consell Executiu, a proposta del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques;

Atès que, d'acord amb els articles 9.9 i 25.2 de la Llei Orgànica 4/1979, de 18 de desembre, correspon a la Generalitat, en l'exercici de les seves competències exclusives en matèria d'urbanisme, la potestat reglamentària i executiva, a més a més de la legislativa;

Per això, a proposta del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article únic

- S'aprova el Reglament per al desplegament i

l'aplicació de la Llei sobre Protecció de la Legalitat Urbanística, el text del qual s'insereix a continuació.

Barcelona, 26 d'agost de 1982

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Josep M. Cullell Conseller de Política Territorial i Obres Públiques

REGLAMENT de la Llei 9/1981, de 18 de novembre

Títol I Disposicions generals

Article 1.- 1 La parcel·lació urbanística i les obres

d'urbanització, així com l'edificació, han d'ésser precedides per la formulació, la tramitació i l'aprovació reglamentàries de llur planejament amb les excepcions que la Llei del Sòl estableix. 2. La intervenció administrativa en l'ús del sòl i en l'edificació, les mesures de protecció de la legalitat urbanística i les relatives al procediment sancionador són d'exercici inexcusable per aconseguir els objectius enunciats en la Llei de Protecció de la Legalitat Urbanística.

Article 2.- 1 L'Administració de la Generalitat i

l'Administració local, en l'àmbit territorial de Catalunya i en llurs respectives esferes de competència, han de vetllar pel compliment del planejament urbanístic, exercint les potestats legals que els incumbeixen. 2. L'Administració de la Generalitat ha de facilitar a les entitats locals, i aquestes han de facilitar a aquella la informació i la col·laboració que sol·licitin per a la protecció de la legalitat urbanística i l'adopció de les mesures disciplinàries necessàries.

Article 3.- 1 El Registre de la Propietat, en la seva

funció d'instrument de Publicitat de les relacions jurídico-immobiliàries ha de reforçar l'eficàcia dels actes administratius en matèria urbanística i ésser un mitjà idoni d'informació i garantia de l'activitat controladora i sancionadora de l'Administració, tal com s'estableix en el Capítol IV de la Llei de Protecció de la Legalitat Urbanística i en el Títol IV d'aquest Reglament. 2. Això s'entén sens perjudici de les funcions que l'ordenament jurídic reconeix als notaris i als registradors, i en cap cas no limitarà llur facultat qualificadora.

Article 4.- 1 Tothom qui, en qualitat de funcionari públic

o en virtut de contracte concertat amb una entitat pública, faci treballs o estudis per a la redacció de plans o projectes d'ordenació urbana, té l'obligació de guardar-ne secret professional. En el termini de dos anys les mateixes persones tampoc no podran intervenir en els projectes i en la direcció d'obres particulars relacionats amb la urbanització en la qual hagin intervingut. 2. El termini esmentat a l'apartat anterior començarà el seu còmput des de la publicació de l'aprovació definitiva del Pla o Projecte d'Ordenació Urbana del qual es tracti. 3. L'obligació de guardar secret professional abasta també tots els que signin a la llista de col·laboradors de l'adjudicatari dels treballs de redacció dels Plans. 4. No seran admesos a tràmit els projectes d'obres particulars redactats per facultatius als quals els sigui d'aplicació aquest article i no podran iniciar-se les obres d'aquest caire, la direcció de les quals hagi estat encarregada als esmentats facultatius.

Títol II De les Urbanitzacions d'iniciativa particular. Noves urbanitzacions en sòl urbanitzable.

Capítol I De les obligacions, càrregues i compromisos.

Article 5.- 1 Als efectes de la normativa urbanística

vigent s'entén per promotor la persona privada que formula el Pla i l'aixeca a l'Administració urbanística actuant, demanant la seva tramitació reglamentària. 2. Cas de que el titular dominical del sòl, que accepti l'actuació urbanística, no coincideixi amb l'agent, gestor o impulsor del Pla, ambdós es consideraran promotors i ambdós hauran de signar la sol·licitud de tramitació davant l'Administració actuant i l'annex al qual es refereix l'article següent. 3. El promotor, així entès, és el responsable, davant l'Administració actuant i davant els futurs adquirents de terrenys en l'àmbit de l'actuació del compliment dels compromisos contrets en la documentació del Pla Parcial i de l'obligació de fer les cessions i d'executar les obres d'urbanització i d'implantació dels serveis i, fins i tot, si s'escau, de llur conservació, mentre no es produeixi la subrogació per part d'una altra persona o entitat, d'acord amb les previsions d'aquest reglament i això sense perjudici que puguin ser persones diferents les que garanteixin el compliment dels compromisos i de les obligacions i les que executin efectivament les obres d'urbanització.

Article 6

- A més a més dels documents als quals es

refereixen els articles 57 al 63 del Reglament de Planejament, els Plans Parcials que tinguin per objecte urbanitzacions d'iniciativa particular hauran d'incloure un annex a la Memòria del Pla, comprensiu dels següents extrems:

  1. Justificació de la necessitat o conveniència de la urbanització.

  2. Llista de propietaris afectats, amb llur nom, cognoms i adreces.

  3. Assenyalament del sistema de compensació i justificació de la potencial suficiència, tècnica i financera, del promotor en relació amb l'avaluació econòmica de l'execució de les obres d'urbanització i de la implantació de serveis.

  4. Determinació del promotor si aquest fos persona deslligada de la titularitat dominical dels terrenys compresos en l'àmbit del Pla Parcial, amb el seu nom, cognoms i adreça.

  5. Compromisos que s'haguessin d'establir entre el promotor i l'Ajuntament, per una banda, i entre el primer i els futurs propietaris pel que fa a: 1r. Terminis d'execució de les obres d'urbanització i, si s'escau, d'implantació dels serveis. 2n. Construcció, si s'escau, d'edificis destinats a dotacions comunitàries de la urbanització, no incloses entre les obligacions generals imposades per la Llei. 3r. Termini de conservació, si s'escau, de les obres d'Urbanització, explicitant l'obligació de constituir la corresponent Entitat Urbanística, si anés a càrrec dels futurs propietaris. 4t. Formes de constitució de la garantia. 5è. Compromís de complementar la garantia, si s'escau, una vegada aprovat definitivament el Projecte d'Urbanització i en els supòsits previstos per l'article 7.5 de la Llei de Protecció de la Legalitat Urbanística. 6è. Compromís de no procedir a la parcel·lació urbanística, ni mitjançant un document privat ni mitjançant un document públic, translatiu del domini, en l'àmbit del Pla Parcial, fins que no s'haurà obtingut la llicència de parcel·lació. 7è. Compromís que una vegada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR