ORDRE PRE/82/2012, de 4 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels diferents programes de beques ofertes en l'àmbit de l'acció exterior del Departament de la Presidència adreçats a titulats universitaris.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyOrdre

El Departament de la Presidència, mitjançant la Secretaria d’Afers Exteriors, pretén promoure les pràctiques professionals en entorns internacionals per fomentar un millor coneixement pràctic sobre les polítiques i activitats en el marc de les relacions exteriors, amb un èmfasi especial en aquells temes que afecten més directament Catalunya.

Per tal de fomentar aquesta experiència, la Secretaria d’Afers Exteriors ofereix diversos programes de beques que s’adrecen a titulats universitaris, amb la finalitat que posteriorment puguin aplicar aquesta experiència en el desenvolupament de la seva carrera professional.

Aquesta Ordre pretén unificar en una sola norma les bases reguladores dels diferents programes de beques en l’àmbit de les funcions que el Decret 325/2011, de 26 d’abril, de reestructuració del Departament de la Presidència atribueix a la Secretaria d’Afers Exteriors.

Així mateix, el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), òrgan de coordinació del sistema universitari de Catalunya del Departament d’Economia i Coneixement, col·labora en el seguiment de les persones becades en el marc del programa de beques per a estades a les Comunitats Catalanes de l’Exterior.

L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) va ser creada per la Llei 7/2001, de 31 de maig, amb l’objectiu d’executar els programes de beques, de préstecs, de subvencions i d’altres activitats de foment a l’estudi universitari, de la recerca científica i tècnica i de la innovació tecnològica a Catalunya. L’article 6.5 dels Estatuts de l’Agència preveu la possibilitat de gestionar convocatòries de beques d’altres departaments de la Generalitat. En virtut d’aquesta normativa, l’AGAUR actuarà com a entitat col·laboradora en la tramitació i pagament de les beques dels diferents programes compresos en aquesta Ordre.

És d’aplicació el que disposa el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, en relació amb el règim jurídic de les subvencions i transferències de la Generalitat de Catalunya; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre;

En ús de les atribucions que em són conferides per la legislació vigent, en especial, d’acord amb el previst per l’article 92.3 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya,

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases reguladores dels procediments per a la concessió dels diferents programes de beques ofertes en l’àmbit de l’acció exterior del Departament de la Presidència, que consten, respectivament, en els annexos 1, 2, 3 i 4 d’aquesta Ordre, i que són els següents:

  1. Beques per a estades a les delegacions del Govern de la Generalitat de Catalunya dependents de la Secretaria d’Afers Exteriors (annex 1).

  2. Beques per a la realització de pràctiques en organitzacions internacionals, anomenades “Beques Canigó” (annex 2).

  3. Beques per a membres de comunitats catalanes a l’exterior (annex 3).

  4. Beques per a estades a comunitats catalanes de l’exterior (annex 4).

    Disposició derogatòria

    Es deroguen les disposicions següents:

    Ordre PRE/292/2008, de 10 de juny, per la qual s’aproven les bases per a la concessió de beques per a estades a la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya davant la Unió Europea a Brussel·les.

    Ordre VCP/466/2010, de 20 de setembre, per la qual s’aproven les bases reguladores de les beques per a estades a comunitats catalanes de l’exterior, i es convoquen les corresponents al 2010.

    Ordre PRE/151/2011, de 8 de juliol, d’aprovació de les bases reguladores per a la concessió de les Beques Canigó per incentivar la realització de pràctiques en organitzacions internacionals.

    Disposició final

    Aquesta Ordre entra en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.

    Barcelona, 4 d’abril de 2012

    Artur Mas i Gavarró

    President de la Generalitat de Catalunya

    Annex 1

    Bases reguladores del procediment per a la concessió de les beques per a estades a les delegacions del Govern de la Generalitat de Catalunya dependents de la Secretaria d’Afers Exteriors

    —1 Objecte de les beques

    1.1 Les beques de formació regulades per aquest annex consisteixen en estades de deu mesos a les delegacions de la Generalitat de Catalunya dependents de la Secretaria d’Afers Exteriors, per fomentar la professionalització i la inserció laboral en l’àmbit de les relacions internacionals i de la Unió Europea, com també per promoure el coneixement sobre la realitat política, econòmica, social i cultural dels països on el Govern de la Generalitat té establertes delegacions d’acord amb les funcions atribuïdes a la Secretaria d’Afers Exteriors pel Decret 325/2011, de 26 d’abril, de reestructuració del Departament de la Presidència.

    1.2 Les estades subvencionades desenvolupen un programa de treball orientat a conèixer la definició de la política exterior de la Generalitat de Catalunya i el seu funcionament pràctic, participant en l’activitat habitual de la Delegació de la Generalitat de Catalunya dependent de la Secretaria d’Afers Exteriors corresponent i col·laborant en les tasques de l’equip tècnic, que inclouen:

  5. Col·laborar en el desenvolupament dels projectes de la Delegació de la Generalitat de Catalunya a l’exterior.

  6. Col·laborar en la preparació de visites de representants de la Generalitat de Catalunya en l’àmbit geogràfic i d’interès de cada Delegació de la Generalitat de Catalunya dependent de la Secretaria d’Afers Exteriors.

  7. Recerca d’informació i preparació de material i documentació.

  8. Seguiment de les polítiques i accions de les autoritats estatals i regionals de l’àmbit geogràfic de cada Delegació de la Generalitat de Catalunya dependent de la Secretaria d’Afers Exteriors.

  9. Participació en l’activitat habitual i col·laboració en les tasques de l’equip tècnic de la corresponent Delegació de la Generalitat de Catalunya dependent de la Secretaria d’Afers Exteriors.

  10. Elaboració de notes, informes o articles sobre l’actualitat política, social, cultural i econòmica del país.

  11. Identificació d’actors i interlocutors i alimentació de bases de dades de contactes.

  12. Participació en el disseny i/o l’organització de jornades tècniques o actes públics.

    1.3 Els i les becaris i becàries seran coordinats per les persones responsables del programa a les delegacions del Govern de la Generalitat de Catalunya dependents de la Secretaria d’Afers Exteriors, les quals realitzaran el seguiment de l’estada.

    —2 Persones beneficiàries

    Podran beneficiar-se d’aquestes beques les persones físiques que compleixin els requisits següents:

  13. Ser major d’edat i no superar l’edat màxima que determini la convocatòria corresponent.

  14. Ser llicenciat/ada de segon cicle.

  15. Tenir un postgrau universitari en relacions internacionals o integració europea, (relacions internacionals, dret comunitari, integració econòmica europea, o altres relacionats). També es consideraran les sol·licituds lliurades per candidats/es que hagin de presentar la memòria final del postgrau durant el darrer trimestre de l’any de la convocatòria corresponent.

  16. Acreditar el nivell C de català o equivalent.

  17. Tenir un bon coneixement oral i escrit del castellà i la llengua del país on es realitza l’estada. En el cas de la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya davant la Unió Europea, es demana un nivell alt, oral i escrit, de l’anglès i el francès.

  18. Tenir la nacionalitat d’un dels estats membres de la UE, de l’Espai Econòmic Europeu o dels països candidats a l’adhesió.

  19. No haver estat beneficiari amb anterioritat d’una beca per a estades a les Delegacions de la Generalitat de Catalunya a l’exterior.

    La percepció d’aquestes beques és incompatible amb la percepció de qualsevol altre ajut que tingui per objecte la mateixa finalitat i també amb la percepció de qualsevol remuneració derivada d’una relació contractual laboral.

    —3 Període d’execució de les activitats becades

    El període en què s’han d’executar les activitats objecte de la beca serà de 10 mesos, a realitzar a partir de la publicació de la resolució final del procediment de concessió de les beques i fins el 31 de desembre de l’any posterior a la mateixa convocatòria.

    —4 Convocatòria

    Per resolució de la persona titular del Departament de la Presidència, es publicarà al DOGC la corresponent convocatòria, la qual determinarà, en tot cas, la dotació econòmica màxima destinada a finançar les beques com també l’aplicació pressupostària a la qual s’ha d’imputar aquesta.

    —5 Sol·licituds

    5.1 La sol·licitud, d’acord amb el model normalitzat, l’ha de formalitzar la persona sol·licitant seguint les instruccions que s’hi detallen.

    5.2 Les sol·licituds s’han de presentar en suport electrònic i en format paper (només el formulari general amb les signatures corresponents) al registre de l’AGAUR o d’acord amb el que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

    L’imprès normalitzat de sol·licitud i les bases es poden obtenir a les dependències de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), Passeig Lluís Companys, 23, 08010 Barcelona, a la pàgina web de l’AGAUR, http://www.gencat.cat/agaur. En cas de qualsevol incidència o diferència entre els impresos presentats en format paper i els presentats en suport electrònic, sempre preval la sol·licitud presentada al registre de l’AGAUR en format paper.

    5.3 A l’imprès de sol·licitud normalitzat, les persones sol·licitants hauran de fer constar el lloc on desitja efectuar l’estada i l’ordre de preferència. Cada aspirant es pot presentar a més d’una plaça.

    —6 Documentació

    6.1 La sol·licitud ha d’incloure els documents següents:

  20. Fotocòpia compulsada del DNI, el NIE o el passaport de la persona sol·licitant.

  21. Fotocòpia compulsada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR