ORDRE ENS/56/2012, de 8 de març, de modificació de l'Ordre EDU/295/2008, de 13 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació a l'educació secundària obligatòria.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

L’article 9 de l’Ordre EDU/295/2008, de 13 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria, estableix en cadascun dels cursos de l’etapa la realització d’activitats extraordinàries d’avaluació posteriors a la darrera avaluació ordinària del curs, que s’han de realitzar en un període que no pot començar abans dels cinc darrers dies lectius del curs, en el mes de juny.

Aquesta Ordre modifica el procediment d’avaluació final extraordinària en cadascun dels cursos i estableix un nou període per a la realització d’aquestes proves extraordinàries durant els primers dies del mes de setembre, d’acord amb les dates que determini el calendari escolar anual. El canvi en les dates ha de permetre a l’alumnat amb matèries no superades en l’avaluació final ordinària del mes de juny, disposar d’un major temps per assolir els objectius d’aprenentatge de les matèries pendents i facilitar així la seva recuperació en les proves extraordinàries del mes de setembre. Amb aquesta mateixa finalitat, s’incorpora, al procediment d’avaluació que els centres educatius han de proposar a l’alumnat amb matèries no superades, la realització d’activitats de recuperació a realitzar al llarg de l’estiu.

Dins el context de l’avaluació contínua, es determina que la qualificació final de les possibles matèries pendents ha de ser el resultat global obtingut a partir de la valoració de l’evolució de l’alumnat durant tot el curs escolar, de les activitats de recuperació que se li hagin proposat de realitzar al llarg de l’estiu i dels resultats obtinguts en la prova extraordinària del mes de setembre. A partir d’aquesta valoració global es prenen les decisions respecte de la superació de les matèries pendents i sobre el pas de curs o, si escau, la superació de l’etapa per part de l’alumnat.

Aquests canvis també han de contribuir a millorar la valoració de l’esforç i treball personals de l’alumnat i la dels seus aprenentatges. Així mateix, permeten facilitar la implicació de les famílies en el procés educatiu dels seus fills o filles, atès que es preveu que els centres educatius han d’informar a les famílies en relació amb els resultats assolits pels seus fills o filles en l’avaluació final ordinària del mes de juny, sobre les activitats de recuperació que es proposin a l’alumnat que hagi obtingut una avaluació negativa en algunes matèries i sobre les proves extraordinàries que aquest ha de realitzar.

En relació amb la informació de traspàs entre els centres de primària i els centres de secundària, s’estableix que s’ha d’incloure informació relativa als resultats de la prova d’avaluació de sisè curs d’educació primària, i a les activitats de reforç d’estiu que, si escau, s’hagin encomanat a l’alumnat.

Finalment, es modifiquen els documents oficials d’avaluació, per tal d’adaptar-los als canvis introduïts en el procediment d’avaluació.

Per tot això, a proposta de la direcció general d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, d’acord amb l’article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, de conformitat amb la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i amb el dictamen del Consell Escolar de Catalunya;

D’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article únic

Es modifica l’Ordre EDU/295/2008, de 13 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria, en els termes següents:

  1. Es modifica l’apartat 1 de l’article 3, que queda redactat de la manera següent:

    “Article 3.1

    ”Amb la finalitat de garantir una adequada transició de l’alumnat entre l’etapa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR