ORDRE EMO/378/2011, de 31 d'octubre, per la qual s'aprova l'aplicació informàtica del Registre d'eleccions sindicals, Electi@, per a la tramitació electrònica del procediment de comunicació de preavisos, registre d'actes i d'altes i baixes de representants, així com les certificacions de representativitat.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EMO/378/2011, de 31 d'octubre, per la qual s'aprova l'aplicació informàtica del Registre d'eleccions sindicals, Electi@, per a la tramitació electrònica del procediment de comunicació de preavisos, registre d'actes i d'altes i baixes de representants, així com les certificacions de representativitat.

L'article 170.1 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya de 2006 estableix que correspon a la Generalitat de Catalunya la competència executiva en matèria de treball i relacions laborals, que inclou, en tot cas, les funcions de l'Oficina pública d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors.

La competència executiva, d'acord amb l'article 112 de l'Estatut, comporta que correspon a la Generalitat, en l'àmbit de les seves competències executives, la potestat reglamentària, que inclou l'aprovació de disposicions per a l'execució de la normativa de l'Estat, i també la funció executiva, que inclou la potestat d'organització de la seva pròpia Administració i, en general, totes les funcions i les activitats que l'ordenament atribueix a l'Administració pública.

D'acord amb els articles 69 i següents del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, correspon a l'oficina pública dependent de l'autoritat laboral el registre de les actes, així com l'expedició de còpies autèntiques d'aquestes i, a requeriment del sindicat interessat, l'expedició de les certificacions acreditatives de la seva capacitat representativa, així com dels resultats electorals.

Per tot això, i per tal d'aprovar la nova aplicació informàtica establerta al lloc web del Departament d'Empresa i Ocupació, resulta necessari publicar una nova ordre que reguli la tramitació telemàtica de les funcions de l'Oficina pública d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors i treballadores.

D'acord amb la Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, i el Decret 56/2009, de 7 d'abril, relatiu a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, que estableix el règim jurídic de la utilització dels mitjans electrònics, les mesures d'ordenació, impuls i desenvolupament dels serveis electrònics, l'impuls a la interoperabilitat i la regulació de la seu electrònica;

Atès que la disposició addicional segona del Reglament d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors a l'empresa, aprovat pel Reial decret 1844/1994, de 9 de setembre, estableix que correspon a les comunitats autònomes que hagin rebut els traspassos corresponents, tal com succeeix en la Comunitat Autònoma de Catalunya, l'elaboració dels seus propis models d'eleccions sindicals;

Vist l'interès que el Departament d'Empresa i Ocupació té en la posada en marxa del procés electrònic per a la tramitació telemàtica del procediment d'eleccions sindicals;

Atès el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d'Empresa i Ocupació;

D'acord amb la normativa esmentada; vist l'informe de l'Àrea Jurídica d'Ocupació i Relacions Laborals; de conformitat...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR