ORDRE PRE/22/2005, d'11 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a emissores de ràdio i televisió i a empreses periodístiques editores de premsa digital en català o en aranès.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Indústria, Comerç i Turisme
Rango de LeyOrdre

ORDRE

PRE/22/2005, d'11 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessiÛ de subvencions a emissores de r‡dio i televisiÛ i a empreses periodÌstiques editores de premsa digital en catal‡ o en aranËs.

Atesos els articles 87 i seg¸ents del Text refÛs de la Llei de finances p˙bliques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre;

Atesa l'Ordre del Departament d'Economia i Finances d'1 d'octubre de 1997, sobre tramitaciÛ, justificaciÛ i controld'ajuts i de subvencions (DOGC n˙m. 2500, de 21.10.1997),

Ordeno:

Article ˙nic

Aprovar les bases reguladores per a la concessiÛ de subvencions emissores de r‡dio i televisiÛ i a empreses periodÌstiques editores de premsa digital en catal‡ o en aranËs, que consten als annexos.

DisposiciÛ final

Aquesta Ordre entra en vigor el mateix dia de la seva publicaciÛ al DOGC.

Contra aquesta Ordre o les seves bases es pot interposar recurs contenciÛs administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de JustÌcia en el termini de dos mesos a comptar des del dia seg¸ent de la seva publicaciÛ, segons el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicciÛ contenciosa administrativa.

Barcelona, 11de febrer de 2005

Josep BargallÛ Valls

Conseller en cap

Annex 1

Bases generals

.1††Objecte

L'objecte dels ajuts Ès establir lÌnies de subvencions a emissores de r‡dio i de televisiÛ de car‡cter privat, i a empreses periodÌstiques de titularitat privada que editin i difonguin publicacions digitals a travÈs d'Internet, en catal‡ o en aranËs, per tal de contribuir a la vertebraciÛ d'un espai de comunicaciÛ social i procurar enriquir el patrimoni cultural del paÌs, amb l'objectiu d'ampliar iconsolidar els mitjans de comunicaciÛ en aquestes lleng¸es.

.2††Destinataris/‡ries

2.1††Poden optar a les subvencions regulades a l'annex 2 d'aquestes bases les emissores de r‡dio, d'acord amb la definiciÛ inclosa a l'apartat 3.1 d'aquest annex 1.Les emissions han de ser Ìntegrament en catal‡ o en aranËs, tret de les excepcions previstes en l'annex 2 esmentat.

2.2††Poden optar a les subvencions regulades a l'annex 3 d'aquestes bases les emissores de televisiÛ, d'acord amb la definiciÛ inclosa a l'apartat 3.2 d'aquest annex 1. Les emissions han de ser Ìntegrament en catal‡ o en aranËs, tret de les excepcions previstes en l'annex 3 d'aquestes bases.

2.3††Poden optar a les subvencions regulades a l'annex 4 d'aquestes bases, les empreses periodÌstiques editores de publicacions informatives digitals, d'acord amb les definicions incloses als apartats 3.3 i 3.4 d'aquest annex 1. Les publicacions han d'estar escrites Ìntegrament en catal‡ o en aranËs, tret de les excepcions previstes en l'annex esmentat.

2.4††En cap cas no poden optar a aquestes subvencions:

a)†Les r‡dios, televisions i publicacions digitals editades o coeditades per institucions p˙bliques, per entitats privades amb participaciÛ majorit‡ria d'institucions p˙bliques en el finanÁament o govern de l'entitat, o per entitats privades per enc‡rrec d'institucions p˙bliques.

b)†Les publicacions digitals institucionals, butlletins digitals i, en general, totes les que pel seu objectiu o contingut s'adrecen principalment als socis o membres d'una entitat a travÈs d'internet.

c)†Les publicacions digitals editades per les empreses o entitats que tenen com a activitat principal els serveis d'Internet a tercers (connectivitat, allotjament, disseny de webs i d'aplicacions, etc.), conegudes generalment com a ISP (Internet Service Provider).

d)†Les publicacions digitals derivades dels mitjans de comunicaciÛ tradicionals. …s a dir, els llocs web de les r‡dios i les televisions i les edicions en lÌnia de la premsa escrita.

e)†Els portals i les publicacions digitals de car‡cter publicitari o les guies comercials en lÌnia i, en general, totes les publicacions digitals amb finalitat contingut principalment publicitari.

f)†Els suplements de publicacions digitalsi les que es difonguin de manera condicionada a una altra publicaciÛ digital.

.3††Definicions

Als efectes de les subvencions previstes en aquestes bases, s'estableixen les definicions seg¸ents:

3.1††Emissora de radio: persona fÌsica o jurÌdica (societat mercantil o entitat sense afany de lucre), que disposa del corresponent tÌtol o autoritzaciÛ habilitant, que tÈ com a activitat, ˙nica o entre d'altres, l'emissiÛ de programes radiofÚnics, reconeguda en el seu objecte social i per mitja de l'alta en l'impost d'activitats econÚmiques si s'escau, i disposa de l'estructura organitzativa, econÚmica i dels recursos humans i materials per realitzar-la amb continuÔtat.

3.2††Emissora de televisiÛ: persona fÌsica o jurÌdica (societat mercantil oentitat sense afany de lucre), que disposa del corresponent tÌtol o autoritzaciÛ habilitant, que tÈ com a activitat, ˙nica o entre d'altres, l'emissiÛ de programes televisius, reconeguda en el seu objecte social i per mitja de l'alta en l'impost d'activitats econÚmiques si s'escau, i disposa de l'estructura organitzativa, econÚmica i dels recursos humans i materials per realitzar-la amb continuÔtat.

3.3††Empresa periodÌstica: persona fÌsica o jurÌdica (societat mercantil o entitat sense afany de lucre) que tÈ com a activitat, ˙nica o entre d'altres, l'ediciÛ de publicacions informatives digitals, reconeguda en el seu objecte social i per mitja de l'alta en l'impost d'activitats econÚmiques si escau, i disposa de l'estructura organitzativa, econÚmica i dels recursos humans i materials per realitzar-la amb continuÔtat.

3.4††PublicaciÛ informativa digital: la que s'edita en suport digital, amb continguts periodÌstics majorit‡riament propis i actualitzats regularment, i es difon Ìntegrament a travÈs d'internet, en un lloc web (sota un mateix domini) i amb propÚsit de durada indefinida. Les publicacions digitals han d'indicar amb claredat les dades de l'empresa o entitat editora, segons l'establert en la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de serveis de la societat de la informaciÛ i de comerÁ; electrÚnic.

3.5††Suplement de publicaciÛ digital: el que es difon de manera condicionada a una altra publicaciÛ digital, encara que disposi de numeraciÛ, data o capÁalera prÚpies.

3.6††PublicaciÛ digital institucional: la que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR