ORDRE IRP/2/2007, de 8 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir les subvencions als ens locals per promoure la participació ciutadana i s'obre convocatòria pública per a l'any 2007.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

IRP/2/2007, de 8 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir les subvencions als ens locals per promoure la participaciÛ ciutadana i s'obre convocatÚria p˙blica per a l'any 2007.

El pla de suport als ens locals per a la promociÛ de la participaciÛ ciutadana iniciat l'any 2005, ha fornit un important bagatge d'experiËncies innovadores, les quals estan ajudant al desenvolupament de noves formes d'exercir l'acciÛ polÌtica a l'‡mbit local.

El Govern de la Generalitat de Catalunya vol continuar contribuint a l'enfortiment d'una democr‡cia de qualitat, innovadora i propera. Les diferents modalitats de subvenciÛ promogudes per aquesta Ordre sÛn l'expressiÛ d'aquesta voluntat. Igualment, donant suport als ens locals que aposten per la innovaciÛ i la qualitat democr‡tica complim amb el mandat de l'article 43 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.

L'annex 1 defineix les bases de la convocatÚria d'ajuts, especificant a qui s'adrecen, les caracterÌstiques que han de tenir les sol∑licituds, les formes de valoraciÛ i resoluciÛ, i altres aspectes tËcnics relacionats amb l'execuciÛ i el desenvolupament de la convocatÚria.

L'annex 2 presenta els objectius i els criteris prioritzats en el Pla d'ajuts, els quals es concreten en quatre modalitats: processos participatius, espais i Úrgans per a la participaciÛ, planificaciÛ de la participaciÛ i estructures tËcniques de suport a la participaciÛ.

Vist el que disposen el capÌtol IX del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de finances p˙bliques de Catalunya, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

Vist el que disposa la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organitzaciÛ, procediment i rËgim jurÌdic de l'AdministraciÛ de la Generalitat de Catalunya, amb els informes previs de l'Assessoria JurÌdica de Relacions Institucionals i ParticipaciÛ i de la IntervenciÛ Delegada,

Ordeno:

.1††Aprovar les bases reguladores d'aquesta convocatÚria que figuren als annexos 1 i 2 d'aquesta Ordre.

.2††Fer p˙blica la convocatÚria de subvencions als ens locals per promoure la participaciÛ ciutadana.

.3††El termini de presentaciÛ de sol∑licituds comenÁar‡ a partir de l'endem‡ de la publicaciÛ d'aquesta Ordre al DOGC i finalitzar‡ el dia 5 de marÁ de 2007.

.4††Aquesta convocatÚria es finanÁar‡ amb c‡rrec a la posiciÛ pressupost‡ria RP01D/460000100/1310 o partida equivalent del pressupost del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i ParticipaciÛ per al 2007. La quantia m‡xima total que es destinar‡ a aquestes subvencions ser‡ de 2.000.000 d'euros.

DisposiciÛ final

Aquesta Ordre entrar‡ en vigor l'endem‡ d'haver-se publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 8 de gener de 2007

Joan Saura i Laporta

Conseller d'Interior, Relacions Institucionals

i ParticipaciÛ

Annex 1

Bases reguladores

.1††Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els ajuntaments, les entitats municipals descentralitzades, els consells comarcals, les mancomunitats de municipis, els consorcis i les diputacions.

.2††Objectius de la convocatÚria

Aquestes subvencions volen recolzar les activitats que es duguin a terme entre el dia 1 de gener de 2007 i el 30 de novembre del mateix any referents a:

a)†Processos participatius que, usant metodologies diverses, generin debats socials i recullin aportacions ciutadanes destinades a millorar tant el contingut com l'aplicaciÛ de les diverses polÌtiques locals.

b)†Espais i Úrgans de participaciÛ que articulin, de manera estable i continuada, la participaciÛ de la ciutadania en la formulaciÛ i l'execuciÛ de les diverses polÌtiques locals.

c)†Plans de participaciÛ que ordenin i sistematitzin les estructures i els processos a travÈs dels quals l'organitzaciÛ local promou i garanteix la intervenciÛ ciutadana en el disseny i execuciÛ de les polÌtiques p˙bliques locals.

d)†Estructures tËcniques de suport a les polÌtiques de participaciÛ que permetin, a travÈs tant de la contractaciÛ de professionals com de la promociÛ de programes de formaciÛ, disposar dels recursos humans necessaris per propiciar polÌtiques participatives de qualitat.

D'acord amb la voluntat de facilitar l'assessorament i el seguiment tËcnic dels projectes que es subvencionen, els ens locals podran sol∑licitar la signatura d'un conveni de col∑laboraciÛ amb el Departament d'Interior, Relacions Institucionals i ParticipaciÛ, la firma del qual correspondr‡ al director/a general de ParticipaciÛ Ciutadana

.3††Actuacions excloses

Tot i ser activitats que tenen a veure amb les relacions amb la ciutadania, queden fora d'aquesta convocatÚria un conjunt d'activitats o iniciatives:

a)†Activitats l˙diques, festives, culturals, de dinamitzaciÛ social o les anomenades mostres d'entitats que no siguin accessÚries a processos de participaciÛ; Ès a dir, que la seva finalitat s'acabi en la realitzaciÛ de la prÚpia activitat i no en la contribuciÛ d'aquesta a un procÈs participatiu. Els processos de participaciÛ poden incloure actes l˙dics o festius, perÚ no poden tenir tanta rellev‡ncia que esdevinguin principals i no accessoris.

b)†Campanyes de difusiÛ, comunicaciÛ i informaciÛ no vinculades als processos participatius, com sÛn ara exposicions, fulls informatius, butlletins municipals, xerrades i campanyes informatives. …s a dir, no formen part de la convocatÚria quan l'objectiu principal Ès transmetre informaciÛ sobre els serveis o els projectes municipals, sense estimular el debat ciutad‡ i la recollida d'aportacions per part de la ciutadania.

c)†Enquestes, sondeigs i altres mËtodes demoscÚpics que no tinguin relaciÛ amb projectes de participaciÛ o que no contemplin la deliberaciÛ i el debat ciutad‡ dels seus resultats.

d)†Serveis locals de suport a les entitats del municipi.

e)†En general, totes aquelles propostes que siguin objecte de convocatÚries especÌfiques de subvenciÛ de la Generalitat de Catalunya.

.4††Valor elegible dels projectes

El valor elegible Ès aquell que serveix de base per calcular la quantitat m‡xima subvencionable. Inicialment correspon al pressupost presentat per l'ens local, el qual haur‡ d'indicar clarament quines despeses comportar‡ la realitzaciÛ del projecte, tot detallant la seva naturalesa.

Aquest valor pot ser modificat per la DirecciÛ General de ParticipaciÛ Ciutadana en base a l'an‡lisi de les despeses proposades i l'adequaciÛ de la seva procedËncia d'acord amb els criteris d'aquesta Ordre.

Quan es consideri pertinent l'atorgament de subvenciÛ, la resoluciÛ que l'acordi, indicar‡ quin ha estat aquest valor elegible.

.5††Quantia de les subvencions

Els pressupostos presentats no se sotmeten a cap limitaciÛ, anant a c‡rrec dels ens locals sol∑licitants la fonamentaciÛ de la necessitat de les despeses pressupostades.

Tanmateix, es determina un percentatge m‡xim sobre el valor elegible a ser finanÁat per aquesta convocatÚria, considerant que la resta haur‡ d'anar a c‡rrec de l'ens local beneficiari, com a cofinanÁador del projecte.

Aquest percentatge varia en funciÛ del nombre d'habitants:

Municipis de menys de 500 habitants: 95%.

Municipis d'entre 501 i 1.000 habitants: 90%.

Municipis d'entre 1.001 i 5.000 habitants: 80%.

Municipis d'entre 5.001 i 10.000 habitants: 70%.

Municipis d'entre 10.001 i 20.000 habitants: 60%.

Municipis d'entre 20.001 i 50.000 habitants: 50%.

Municipis de mÈs de 50.000 habitants: 40%.

Diputacions: 40%.

Quan les sol∑licituds siguin presentades per consells comarcals, consorcis, mancomunitats o qualsevol agrupaciÛ de municipis, es tindr‡ en compte, als efectes d'aquests lÌmits, la mitjana de poblaciÛ de tots aquests.

Si es donÈs la concurrËncia de sol∑licituds de l'ajuntament i l'entitat municipal descentralitzada, cadascuna tindr‡ el lÌmit establert per a la seva poblaciÛ respectiva.

Aquests percentatges m‡xims no es tenen en compte en la modalitat "estructures tËcniques de suport a la participaciÛ" que es regiran per les normes indicades a l'apartat corresponent.

D'acord amb l'article 98.1 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de finances p˙bliques de Catalunya, caldr‡ justificar el total del valor elegible que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR