ORDRE TRE/309/2009, de 28 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts en espècie relatius al programa de formació especialitzada 'Jo, directiva', i se'n fa pública la convocatòria per a l'any 2009.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/309/2009, de 28 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts en espècie relatius al programa de formació especialitzada .Jo, directiva., i se'n fa pública la convocatòria per a l'any 2009.

Exposició de motius

La igualtat d'oportunitats entre homes i dones és, avui dia, un dels pilars fonamentals que es promouen a tots els nivells institucionals a fi de reforçar els drets de les dones i de la ciutadania en general i d'augmentar la competitivitat econòmica així com el benestar social de la ciutadania.

En aquest sentit, la normativa internacional, comunitària, estatal i autonòmica vigent justifica i avala la política d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

Les orientacions actuals vénen definides, en part, per les conferències mundials que s'han realitzat al llarg dels darrers anys. Com a punt d'inflexió, cal destacar la IV Conferència Mundial sobre les Dones (Pequín, 1995), on es va començar a tractar la dificultat de les dones envers la inserció laboral. En aquesta conferència es van establir mesures com la promoció d'estudis i investigacions sobre ocupació, atur, oferta ocupacional i la difusió de recursos i serveis per afavorir la seva incorporació, impulsar mesures específiques i desenvolupar programes de formació ocupacional, entre d'altres.

Les polítiques d'igualtat d'oportunitats s'emmarquen en diferents nivells institucionals. En relació amb el marc comunitari, cal destacar, com a punt de partida, que el Tractat d'Amsterdam va reconèixer la competència comunitària en matèria d'igualtat entre dones i homes, assumint no només la igualtat salarial a l'hora de fer la mateixa feina, sinó un concepte ampli de retribució. D'altra banda, el Consell de Lisboa apel·là al sentit de la responsabilitat social de les empreses en allò relatiu a les pràctiques correctes en diverses matèries com el medi ambient i la igualtat d'oportunitats. La Directiva 2002/73/CE del Parlament Europeu incorporà el principi de transversalitat i emplaçà els estats membres a tenir en compte, de forma activa, la perspectiva de gènere. Per últim, es va aprovar la Directiva 2006/54/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, relativa a la aplicació del principi d'igualtat d'oportunitats i d'igualtat de tracte entre homes i dones en assumptes de treball i ocupació (DOUE L 204, de 26.7.2006).

Pel que fa a l'Estat espanyol, l'article 14 de la Constitució espanyola estableix el principi d'igualtat davant la Llei, sense que pugui prevaldre cap discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. En aquesta línia, per tal de fer efectiu el dret d'igualtat de tracte i d'oportunitats i combatre les discriminacions contra les dones, es va aprovar la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Així mateix, l'article 19 del vigent Estatut d'autonomia de Catalunya disposa que .totes les dones tenen dret al lliure desenvolupament de llur personalitat i capacitat personal, i a viure amb dignitat, seguretat i autonomia, lliures d'explotació, maltractaments i de tota mena de discriminació. Les dones tenen dret a participar en condicions d'igualtat d'oportunitats amb els homes en tots els àmbits públics i privats.. L'article 41 del mateix Estatut estipula que .els poders públics han de garantir el compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes en l'accés a l'ocupació, en la formació, en la promoció professional, en les condicions de treball, inclosa la retribució, i en totes les altres situacions, i també han de garantir que les dones no siguin discriminades a causa d'embaràs o de maternitat. Els poders públics han de garantir la transversalitat en la incorporació de la perspectiva de gènere i de les dones en totes les polítiques públiques per aconseguir la igualtat real i efectiva i la paritat entre dones i homes..

En base a aquest marc normatiu, la Generalitat de Catalunya considera necessari impulsar una política d'igualtat d'oportunitats en relació amb el mercat de treball, per tal de promoure accions positives que reequilibrin la situació de discriminació de les dones en l'àmbit laboral, tant en termes quantitatius com qualitatius. En aquest sentit, es va crear la Direcció General d'Igualtat d'Oportunitats en el Treball amb la intenció de prioritzar el desenvolupament de projectes que assegurin la qualitat en el treball, la cohesió i la justícia social.

Al respecte, el projecte de formació especialitzada .Jo, directiva. té com a finalitat potenciar les facultats de lideratge, reforçar les capacitats innovadores i les habilitats comunicatives i enfortir el creixement personal i professional. Així mateix, pretén establir un espai de debat, d'intercanvi d'experiències, de coneixement i de difusió d'idees i motivacions per a totes aquelles dones que ocupen un lloc predirectiu a l'empresa. Les persones destinatàries, per tant, són dones amb possibilitats d'accedir a un lloc de treball directiu.

Vist l'article 3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per mitjà del qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i tenint en consideració els articles 87 i següents del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002), modificat per la Llei 7/2004, de 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives (DOGC núm. 4179, de 21.7.2004);

Vista la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de mesures financeres (DOGC núm. 4292, de 31.12.2004); la Llei 17/2007, de 21 de desembre, de mesures fiscals i financeres (DOGC núm. 5038, de 31.12.2007); els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 15/2008, de 23 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2009 (DOGC núm. 5288, de 31.12.2008, amb Correcció d'errades publicada al DOGC núm. 5340, de 17.3.2009);

Vist l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la Direcció General d'Igualtat d'Oportunitats en el Treball, i amb informe previ de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada del Departament de Treball, i en ús de les facultats que em són atribuïdes,

Ordeno:

Capítol I

Bases reguladores

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

Aquesta Ordre té per objecte regular el règim jurídic dels ajuts en espècie consistents en la participació al programa de formació especialitzada .Jo, directiva., impulsat des de la Direcció General d'Igualtat d'Oportunitats en el Treball del Departament de Treball.

Article 2

Convocatòria

Anualment, en funció de les disponibilitats pressupostàries i de les necessitats del territori, el/la conseller/a de Treball podrà dictar la resolució de convocatòria dels ajuts que preveu aquesta Ordre de bases reguladores. Aquesta resolució es publicarà al DOGC i indicarà la disposició en la qual consten les bases reguladores, el termini per a la presentació de sol·licituds, els criteris de selecció, la documentació que cal aportar i la quantia màxima de la matrícula d'aquest curs que es subvenciona, així com les altres dades que exigeixi la normativa d'aplicació.

L'acció s'iniciarà i es finalitzarà dintre d'un mateix exercici pressupostari.

Article 3

Persones destinatàries

3.1 Es poden beneficiar d'aquest ajut les dones que ocupen càrrecs de comandament intermedis o llocs predirectius que tinguin el seu lloc de treball ubicat a Catalunya en empreses, organismes o institucions del sector privat o públic i que puguin optar a l'exercici de càrrecs directius o de major responsabilitat en les seves respectives organitzacions.

3.2 El nombre de places que s'ofereixin es determinarà, en cada cas, a la convocatòria.

Article 4

Contingut i modalitat d'ajut

4.1 L'ajut a què es refereix aquesta Ordre serà en espècie, i correspon a l'assistència i participació a l'acció de formació especialitzada .Jo, directiva..

4.2 Per a la realització de l'acció esmentada, el Departament de Treball procedirà a la contractació de les corresponents empreses especialitzades en la formació específica mitjançant el procediment de contractació administrativa que correspongui.

4.3 Les candidates seleccionades aportaran una part del cost de l'acció en concepte de matrícula, aportació que es concretarà en la corresponent convocatòria.

Article 5

Requisits de les persones sol·licitants

5.1 Les persones sol·licitants hauran de complir els requisits següents:

  1. Ser dona i ocupar un càrrec de comandament o lloc predirectiu en alguna empresa, organisme o institució del sector privat o públic segons el que es preveu a l'article 3 d'aquesta Ordre.

  2. Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social.

  3. No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).

  4. Complir els requisits específics que es determinen en aquesta Ordre.

  5. Complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-les.

5.2 El compliment d'aquests requisits s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de la documentació que es preveu a l'article 6 d'aquesta Ordre.

Article 6

Presentació de sol·licituds

6.1 Les sol·licituds d'aquests ajuts s'han de presentar segons el model normalitzat, que estarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR