DECRET 300/1995, de 25 d'octubre, pel qual s'estableix l'estructura de l'entitat autònoma Biblioteca de Catalunya.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Cultura
Rango de LeyDecret

La Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya estableix que la Biblioteca de Catalunya és la biblioteca nacional amb la missió de recollir, conservar i difondre la producció bibliogràfica catalana; vetllar per la conservació i la difusió del patrimoni bibliogràfic, i mantenir la condició de centre de consulta i recerca científica de caràcter universal.

Per al desenvolupament d'aquestes funcions, la Llei atorga a la Biblioteca de Catalunya la condició d'entitat autònoma de caràcter administratiu i l'adscriu al Departament de Cultura. Al mateix temps, estableix l'organització administrativa de la Biblioteca, creant diversos òrgans de govern i gestió.

No obstant això, la mateixa Llei, en les seves disposicions addicionals, vincula l'efectivitat d'aquestes previsions al procés de transferència dels mitjans personals, econòmics i materials del Consorci de la Biblioteca de Catalunya a l'entitat autònoma.

Havent-se culminat aquest procés amb la dissolució del Consorci i la constitució de l'entitat autònoma, resulta necessari dotar la Biblioteca de Catalunya d'una estructura orgànica ajustada a les seves necessitats i que desenvolupi l'organització administrativa establerta a la Llei.

En conseqüència, d'acord amb l'article 25.1 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Cultura i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Condició orgànica de la Biblioteca de Catalunya La Biblioteca de Catalunya, d'acord amb el que estableix la Llei 4/1993, de 18 de març, és una entitat autònoma de caràcter administratiu adscrita al Departament de Cultura.

Article 2

Òrgans de govern i gestió Són òrgans de govern i gestió de la Biblioteca de Catalunya aquells que estableix l'article 13 de la Llei 4/1993, de 18 de març.

Article 3

Consell Rector La composició i funcions del Consell Rector són les establertes en l'article 14 de la Llei 4/1993, de 18 de març.

Article 4

Director 1. El director de la Biblioteca de Catalunya té per funcions les establertes en l'article 15 de la Llei 4/1993, de 18 de març. 2. Depenen del director els òrgans següents:

  1. Gerència

  2. Administració

  3. Unitat Bibliogràfica

  4. Hemeroteca

  5. Unitat Gràfica

  6. Fonoteca

  7. Àrea de Difusió

  8. Arxiu Maragall

  9. Biblioteca Bergnes de les Casas.

Article 5

Gerència 1. La Gerència té per funcions:

  1. Dur a terme l'execució de les tasques d'organització, planificació i coordinació de la Biblioteca de Catalunya, d'acord amb els criteris de la direcció;

  2. Supervisar i coordinar els serveis comuns a les unitats de la Biblioteca de Catalunya;

  3. Supervisar i coordinar els programes de la Biblioteca de Catalunya;

  4. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada per la direcció. 2. Depenen de la Gerència els següents òrgans:

  5. Àrea de Tecnologia de la Informació

  6. Servei d'Adquisicions

  7. Servei d'Accés i Obtenció de Documents

  8. Servei d'Emmagatzemament, Preservació i Conservació

  9. Servei de Normalització Bibliogràfica

  10. Secció de Coordinació de les Oficines del Dipòsit Legal de Catalunya.

Article 6

Àrea de Tecnologia de la Informació 1. L'Àrea de Tecnologia de la Informació, amb nivell orgànic de servei, té per funció portar a terme:

  1. El disseny, la coordinació i el control de la informatització de la Biblioteca de Catalunya.

  2. El manteniment i l'explotació del sistema informàtic.

  3. L'estudi, el desenvolupament i la implantació de la tecnologia de la informació a la Biblioteca de Catalunya.

  4. La coordinació, supervisió i prestació de suport tècnic del maquinari, programari i comunicacions del sistema informàtic de la Biblioteca de Catalunya.

  5. Aquelles altres funcions que li siguin encomanades pel seu superior jeràrquic. 2. L'Àrea de Tecnologia de la Informació actua en tot l'àmbit de la Biblioteca de Catalunya, com també en l'àmbit territorial de Catalunya i extern en general, per tal com facilita l'accés remot a les bases de dades de la Biblioteca de Catalunya.

Article 7

Serveis comuns El Servei d'Adquisicions, el Servei d'Accés i Obtenció de Documents i el Servei d'Emmagatzemament, Preservació i Conservació són serveis comuns de les unitats.

Article 8

Servei d'Adquisicions 1. El Servei d'Adquisicions té com a funcions específiques:

  1. Executar les adquisicions aprovades per la direcció de la Biblioteca de Catalunya.

  2. Executar, coordinar, registrar i supervisar les adquisicions de la Biblioteca de Catalunya mitjançant les diverses modalitats d'ingrés del Dipòsit Legal, compra, intercanvi, donatiu i dipòsit.

  3. Executar la gestió de compres bibliogràfiques i verificar-ne la facturació, i organitzar i executar el circuit intern d'informació bibliogràfica de suport de la política d'adquisicions.

  4. Aquelles altres funcions que li siguin encomanades pel seu superior jeràrquic. 2. Depenen del Servei d'Adquisicions la Secció d'Ingrés del Dipòsit Legal i la Secció de Compres, Donatius i Intercanvis.

Article 9

Secció d'Ingrés del Dipòsit Legal La Secció d'Ingrés del Dipòsit Legal té com a funcions específiques:

  1. Organitzar i processar la gestió de les adquisicions aplicades als documents ingressats per aquesta procedència.

  2. Aquelles altres funcions que li siguin encomanades pel seu superior jeràrquic.

Article 10

Secció de Donatius, Compres i Intercanvis La Secció de Donatius, Compres i Intercanvis té com a funcions específiques:

  1. Organitzar i processar la gestió de les adquisicions aplicades als documents ingressats per aquesta procedència.

  2. Aquelles altres funcions que li siguin encomanades pel seu superior jeràrquic.

Article 11

Servei d'Accés i Obtenció de Documents 1. El Servei d'Accés i Obtenció de Documents té com a funcions específiques:

  1. Organitzar, coordinar, gestionar i supervisar la consulta dels documents i l'accés immediat o remot a les sales de lectura de la Biblioteca de Catalunya de tots els documents accessibles de la Biblioteca, sigui en suport original o substitutori.

  2. Organitzar l'acolliment i accés, i informar els usuaris de la Biblioteca de Catalunya sobre els recursos bibliogràfics del centre i l'accés a la informació i documentació immediat o remot.

  3. Organitzar els recursos d'informació de lliure accés a les sales de lectura.

  4. Organitzar, coordinar, supervisar i gestionar el préstec en les seves diverses modalitats i l'obtenció de documents en suport substitutori.

  5. Aquelles altres funcions que li siguin encomanades pel seu superior jeràrquic. 2. Depenen del Servei d'Accés i Obtenció de Documents la Secció de Referència i Comunicació, i la Secció d'Obtenció de Documents i Préstec.

Article 12

Secció de Referència i Comunicació La Secció de Referència i Comunicació té com a funcions específiques:

  1. Gestionar la informació, la consulta i l'accés dels documents accessibles de la Biblioteca.

  2. Proposar l'adquisició de material bibliogràfic de referència.

  3. Coordinar i controlar l'accés dels usuaris a la Biblioteca.

  4. Aquelles altres funcions que li siguin encomanades pel seu superior jeràrquic.

Article 13

Secció d'Obtenció de Documents i Préstec La Secció d'Obtenció de Documents i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR