ORDRE GAP/570/2009, de 10 de desembre, per la qual s'estableix el procediment de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals al Departament de Governació i Administracions Públiques.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Governacio i Administracions Publiques |
Rango de Ley | Ordre |
BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">
ORDRE
GAP/570/2009, de 10 de desembre, per la qual s'estableix el procediment de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals al Departament de Governació i Administracions Públiques.
L'article 145.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, disposa que els ens locals han d'enviar al Departament de Governació i Administracions Públiques, en la forma i el termini que es determinin per reglament, una còpia literal o, si escau, un extracte de les seves actes i acords.
El Decret 361/1986, de 4 de desembre, per a la regulació provisional del procediment d'actuació en diverses matèries de règim local, desplega als articles 11 al 14 el règim de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals; la sol·licitud d'ampliació d'informació; la impugnació davant la jurisdicció contenciosa administrativa de les actes i els acords dels ens locals que menyscabin les competències de la Generalitat, interfereixin en el seu exercici o excedeixin la seva competència, i el requeriment previ, així com el requeriment i/o impugnació quan l'Administració de la Generalitat consideri que un acte o acord d'algun ens local infringeix l'ordenament jurídic.
El Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, en l'article 11.3 estableix que les comunicacions, les tramitacions i les trameses de documentació entre l'Administració de la Generalitat, entre altres, i els ens locals s'han d'efectuar preferentment a través de l'extranet de les administracions públiques catalanes (EACAT), gestionada pel Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya.
A l'empara de l'article 13 del Decret 56/2009, mitjançant una ordre del conseller o consellera competent en la matèria, es pot imposar, per causes objectives justificades, a les persones jurídiques públiques, l'obligació d'utilitzar només mitjans electrònics per a la comunicació amb l'Administració de la Generalitat, sempre que per raó de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats tinguin garantits l'accés i la disponibilitat dels mitjans electrònics.
D'acord amb la normativa esmentada, cal establir amb caràcter obligatori les condicions del servei...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba