ORDRE GAP/570/2009, de 10 de desembre, per la qual s'estableix el procediment de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals al Departament de Governació i Administracions Públiques.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyOrdre

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

ORDRE

GAP/570/2009, de 10 de desembre, per la qual s'estableix el procediment de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals al Departament de Governació i Administracions Públiques.

L'article 145.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, disposa que els ens locals han d'enviar al Departament de Governació i Administracions Públiques, en la forma i el termini que es determinin per reglament, una còpia literal o, si escau, un extracte de les seves actes i acords.

El Decret 361/1986, de 4 de desembre, per a la regulació provisional del procediment d'actuació en diverses matèries de règim local, desplega als articles 11 al 14 el règim de tramesa de les actes i els acords dels òrgans de govern i administració dels ens locals; la sol·licitud d'ampliació d'informació; la impugnació davant la jurisdicció contenciosa administrativa de les actes i els acords dels ens locals que menyscabin les competències de la Generalitat, interfereixin en el seu exercici o excedeixin la seva competència, i el requeriment previ, així com el requeriment i/o impugnació quan l'Administració de la Generalitat consideri que un acte o acord d'algun ens local infringeix l'ordenament jurídic.

El Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, en l'article 11.3 estableix que les comunicacions, les tramitacions i les trameses de documentació entre l'Administració de la Generalitat, entre altres, i els ens locals s'han d'efectuar preferentment a través de l'extranet de les administracions públiques catalanes (EACAT), gestionada pel Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya.

A l'empara de l'article 13 del Decret 56/2009, mitjançant una ordre del conseller o consellera competent en la matèria, es pot imposar, per causes objectives justificades, a les persones jurídiques públiques, l'obligació d'utilitzar només mitjans electrònics per a la comunicació amb l'Administració de la Generalitat, sempre que per raó de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats tinguin garantits l'accés i la disponibilitat dels mitjans electrònics.

D'acord amb la normativa esmentada, cal establir amb caràcter obligatori les condicions del servei...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR