DECRET 571/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

571/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa.

Mitjançant el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya es crea el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa. A l'article 3.13 del Decret esmentat es determina l'àmbit de competències d'aquest Departament.

Amb l'entrada en vigor del Decret esmentat es fa necessari regular l'estructura del Departament per tal de fer-lo operatiu.

El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa presta serveis adreçats als ciutadans, les organitzacions, les institucions i les empreses dels sectors econòmics de l'àmbit de les seves competències.

L'estructura del Departament, en aquest Decret, s'articula basant-se en la Secretaria General, dues secretaries sectorials: la Secretaria de Comerç i Turisme i la Secretaria d'Indústria i Empresa; el Comissionat per a Universitats i Recerca; i la Direcció General d'Innovació i Internacionalització, sota la dependència directa del conseller.

La complexitat organitzativa del Departament fa aconsellable la configuració estructural prevista en aquest Decret, per tal de facilitar el funcionament intern del Departament i garantir una prestació de serveis més eficaç i eficient.

Vista la necessitat de regular l'estructura el Departament i d'acord amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

A proposta del conseller d'Innovació, Universitats i Empresa i d'acord amb el Govern de la Generalitat,

Decreto:

Capítol 1

Organització general del Departament

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, sota la direcció del/de la conseller/a, exerceix les seves funcions mitjançant els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria de Comerç i Turisme.

  3. La Secretaria d'Indústria i Empresa.

  4. El Comissionat per a Universitats i Recerca.

  5. La Direcció General d'Innovació i Internacionalització.

    1.2 Resten adscrits al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, en els termes que preveu aquest Decret:

  6. El Centre d'Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM).

  7. El Laboratori General d'Assaigs i Investigacions (LGAI).

  8. L'Institut d'Investigació Aplicada a l'Automòbil (IDIADA).

  9. La Secretaria General del Consell Interuniversitari de Catalunya.

  10. El Consell Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (CIRIT)

  11. L'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).

  12. L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

Article 2

Consell de Direcció del Departament

Presidit pel/per la conseller/a, el Consell de Direcció del Departament assisteix el/la conseller/a en les funcions de coordinació general i seguiment de l'activitat del Departament.

Formen part del Consell de Direcció els titulars d'òrgans directius amb nivell orgànic de secretari general o de director general del Departament, els altres càrrecs que el/la conseller/a determini i el/la cap del Gabinet del Conseller, que actua com a secretari/ària.

Capítol 2

Òrgans d'assistència i suport al/a la titular del Departament

Article 3

Òrgans d'assistència i suport al conseller/a la consellera

3.1 Els òrgans d'assistència i suport del conseller/a, del qual depenen directament, són els següents:

  1. El Gabinet del/de la Conseller/a.

  2. El Gabinet de Comunicació.

3.2 El personal eventual que presta serveis a les unitats d'assistència i suport del/de la conseller/a es regeix per l'Acord del Govern de 20 de gener de 2004, pel qual es regulen determinats aspectes del règim del personal eventual al servei de l'Administració de la Generalitat, i pel que estableixi la seva normativa específica d'aplicació.

Capítol 3

Secretaria General del Departament

Article 4

Secretari/ària general

El/La secretari/ària general exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la resta de la normativa vigent i les que li siguin encomanades per delegació del conseller/a.

Article 5

Òrgans de la Secretaria General

5.1 La Secretaria General s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. El Gabinet Tècnic.

  3. L'Assessoria Jurídica, en els termes que preveu el Decret 57/2002, de 19 de febrer, de modificació del Decret 257/1997, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament dels serveis jurídics de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

  4. L'Oficina de Gestió Empresarial (OGE)

  5. Els serveis territorials a Barcelona, l'Alt Pirineu i Aran, la Catalunya Central, Girona, Lleida, Tarragona i les Terres de l'Ebre

    5.2 De la Secretaria General depèn l'Àrea Funcional de Normalització Lingüística, que té les funcions següents:

  6. Dur a terme actuacions que tendeixin a garantir la qualitat de la llengua catalana en el funcionament intern del Departament i dels seus organismes adscrits per garantir el funcionament lingüístic correcte amb la ciutadania, les empreses i amb la mateixa Administració.

  7. Programar actuacions del Departament per fomentar l'ús de la llengua catalana en els sectors socioeconòmics que depenen del Departament.

    5.3 De la Secretaria General depèn l'Àrea Funcional de Desenvolupament de Programes Departamentals, que té les funcions d'elaborar projectes d'àmbit departamental dirigits a garantir la coordinació entre els àmbits sectorials i territorials del Departament i amb els ens que en depenen o s'hi relacionen.

Article 6

Direcció de Serveis

6.1 La Direcció de Serveis té les funcions següents:

  1. Desenvolupar, dins del Departament, les polítiques impulsades pel Govern en els àmbits de gestió econòmica, patrimoni, prevenció de riscos, organització, qualitat, recursos humans, recursos informàtics i telecomunicacions.

  2. Dirigir i coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals del Departament, sota la direcció del/de la secretari/ària general i també coordinar la resta de serveis administratius de les unitats directives i orgàniques del Departament.

  3. Impulsar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció al ciutadà en l'àmbit reglamentari, sigui en l'atenció presencial o mitjançant eines telemàtiques.

  4. Exercir la coordinació amb les unitats administratives de dins i fora del Departament en les matèries de la seva competència.

  5. Estudiar, emetre informes i elaborar propostes en relació amb els programes i els objectius del Departament, amb la mesura, la valoració i, si escau, la correcció d'activitats d'acord amb els criteris i els objectius fixats, amb els procediments administratius, la prestació de serveis en línia i l'administració electrònica, amb la informació i les polítiques de telecomunicació, en els àmbits de competència del Departament.

  6. Donar suport directe al/la conseller/a i al/a la secretari/ària general en les matèries que li siguin pròpies.

  7. Dirigir i coordinar les unitats i àrees que integren la Direcció de Serveis.

  8. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel/per la titular de la Secretaria General.

    6.2 De la Direcció de Serveis depenen els òrgans actius i les àrees següents:

  9. La Subdirecció General de Gestió Econòmica, Pressupostària i Règim Interior.

  10. La Subdirecció General d'Organització, Qualitat i Personal.

  11. la Subdirecció General de Serveis de l'àmbit d'Universitats i Recerca.

  12. L'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC).

Article 7

Subdirecció General de Gestió Econòmica, Pressupostària i Règim Interior

La Subdirecció General de Gestió Econòmica, Pressupostària i Règim Interior té les funcions següents:

  1. Organitzar i coordinar la gestió econòmica, la gestió pressupostària i comptable del Departament.

  2. Coordinar la gestió de contractació dels expedients relacionats amb el patrimoni del Departament.

  3. Generar indicadors de costos dels diferents serveis del Departament.

  4. Organitzar el règim interior del Departament, el registre i l'arxiu central, l'adquisició de material no inventariable i la seva distribució.

  5. Coordinar el fons documental i bibliogràfic, l'edició i el registre legal de les publicacions i dels mitjans audiovisuals del Departament i la seva distribució.

  6. L'aplicació del sistema de gestió de la documentació administrativa.

  7. Supervisar els serveis de recepció i atenció als ciutadans; coordinar els serveis generals del Departament i coordinar i supervisar les bases de dades d'informació i els serveis d'informació que presta el departament al ciutadà.

Article 8

Subdirecció General d'Organització, Qualitat i Personal

8.1 La Subdirecció General d'Organització, Qualitat i Personal té les funcions següents:

  1. Coordinar la gestió, planificació i gestió retributiva dels recursos humans del Departament, la coordinació i la planificació de la formació.

  2. Proposar la creació, modificació i racionalització de les estructures orgàniques i funcionals del Departament, en coordinació amb l'Assessoria Jurídica del Departament.

  3. Promoure la planificació i la integració de la prevenció de riscos en el funcionament del Departament.

  4. Planificar i controlar els projectes de disseny organitzatiu, impulsar i organitzar els programes i els sistemes de gestió de la qualitat en la prestació dels serveis interns i externs del Departament.

  5. Proposar i elaborar el disseny i el redisseny de processos de les diverses unitats del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR