DECRET 479/2006, de 5 de desembre, d'estructuració del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departamento de Agricultura, Ganadería y Pesca |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
479/2006, de 5 de desembre, d'estructuració del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
Mitjançant el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya es va canviar la denominació del Departament de Relacions Institucionals i Participació, que ha passat a denominar-se Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, i agrupa les funcions del Departament d'Interior i del Departament de Relacions Institucionals i Participació.
A l'article 3.3 del Decret esmentat es determina l'àmbit de competències d'aquest Departament.
Vista la necessitat de regular l'estructura del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i d'acord amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;
A proposta del conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i d'acord amb el Govern de la Generalitat,
Decreto:
Estructura del Departament
1.1 El Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, sota la direcció de la persona que n'és titular, s'estructura en les unitats directives següents:
-
La Secretaria General.
-
La Secretaria de Seguretat Pública.
-
La Secretaria de Relacions Institucionals i Participació.
1.2 Resten adscrits al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació l'Escola de Policia de Catalunya, el Servei Català de Trànsit i l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, en els termes que preveu aquest Decret.
1.3 El/la titular del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació exerceix les funcions de presidència rotatòria de la part catalana de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat, de presidència de la representació catalana a la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat i de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Barcelona.
1.4 Els organismes esmentats a l'apartat 1.2 d'aquest article es regeixen per les seves disposicions reguladores específiques vigents, sens perjudici del que es prevegi en aquest Decret.
Consell de Direcció del Departament
Presidit pel/per la conseller/a, el Consell de Direcció del Departament assisteix el/la conseller/a en les funcions de coordinació general i seguiment de l'activitat del Departament. Del Consell de Direcció, en formen part els titulars d'òrgans directius amb nivell orgànic de secretari general o de director general del Departament, els altres càrrecs que el/la conseller/a determini i el/la cap del Gabinet del/de la Conseller/a, que actua com a secretari/ària.
Unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a
3.1 La unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.
3.2 Del Gabinet del/de la Conseller/a depenen:
-
L'Oficina de Protocol.
-
L'Oficina de Relacions Institucionals.
-
La Secretaria del/de la Conseller/a.
-
El Gabinet de Comunicació.
3.3 El Gabinet del/de la Conseller/a té les funcions següents:
-
Fer el seguiment i preparar la informació per a les iniciatives del Parlament de Catalunya que pertoquen al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges, com també el seguiment de l'activitat parlamentària de les Corts Generals i d'altres comunitats autònomes.
-
Assistir amb el/la conseller/a a les sessions parlamentàries que es determinin i als actes públics relacionats amb les seves funcions.
-
Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a, d'acord amb la naturalesa de la unitat.
3.4 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:
-
Coordinar les invitacions rebudes i actes previstos amb les activitats del/de la conseller/a i, si escau, dels alts càrrecs del Departament, i assessorar en tot el que fa referència a protocol.
-
Assistir amb el/la conseller/a als actes públics que escaigui.
-
Assessorar en qüestions de protocol per a l'organització d'actes, congressos, simposis i jornades del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, i gestionar-ne la infraestructura.
-
Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel/per la conseller/a.
3.5 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:
-
Assessorar el/la conseller/a en matèria de relacions institucionals en l'àmbit de les competències del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, i establir la coordinació necessària amb els diferents organismes i institucions públiques i privades per tal de mantenir les relacions adients amb la finalitat d'aconseguir objectius comuns.
-
Donar suport a l'organització de les activitats del/de la conseller/a, amb assistència als actes públics que pertoquin per raó de la matèria.
-
Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a, d'acord amb la naturalesa del càrrec.
3.6 La Secretaria del/de la Conseller/a té les funcions següents:
-
Assistir el/la conseller/a en l'organització de la seva agenda d'activitats, en coordinació amb el Gabinet de Comunicació i l'Oficina de Protocol pel que fa a les compareixences públiques no parlamentàries, i tenir cura de la preparació de les reunions i entrevistes del/de la conseller/a.
-
Dirigir la Secretaria del/de la conseller/a d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i la coordinació del suport administratiu.
-
Qualsevol altra funció que li sigui encomanada pel/per la titular del Departament.
3.7 El Gabinet de Comunicació té les funcions següents:
-
Coordinar i promoure les relacions amb els mitjans de comunicació.
-
Elaborar i transmetre notes de premsa.
-
Preparar les entrevistes i les rodes de premsa.
-
Generar la informació.
-
Analitzar el contingut informatiu dels mitjans de comunicació i la seva repercussió en el Departament.
-
Assessorar el/la conseller/a sobre la matèria que li és pròpia.
-
Qualsevol altra funció, que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada pel/per la titular del Departament.
3.8 El Gabinet del/de la Conseller/a i les unitats que en depenen són ocupats per personal subjecte al règim eventual, d'acord amb el que estableix el Decret 2/2005, d'11 de gener.
Secretari/ària general
El/la secretari/ària general, com a segona autoritat del Departament, exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la resta de la normativa vigent, i les encomanades per delegació del/de la titular del Departament.
Estructura de la Secretaria General
5.1 Per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en els òrgans següents:
-
La Direcció General del Joc i d'Espectacles.
-
La Direcció de Serveis.
-
L'Assessoria Jurídica, en els termes que preveu el Decret 57/2002, de 19 de febrer.
-
El Gabinet Tècnic.
5.2 La Direcció General del Joc i d'Espectacles manté les funcions i l'estructura que preveu la normativa vigent aplicable.
5.3 L'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat resta adscrita al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant la Direcció General del Joc i d'Espectacles.
5.4 Els serveis territorials del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació depenen orgànicament de la Secretaria General i funcionalment d'aquesta i de la Secretaria Sectorial corresponent en funció de l'àmbit competencial respectiu.
La Direcció de Serveis
6.1 A la Direcció de Serveis li corresponen les funcions que estableix l'article 1 del Decret 309/2004, de 8 de juny.
6.2 De la Direcció de Serveis depenen els òrgans següents:
-
La Subdirecció General de Gestió Econòmica i Contractació i la Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals, amb l'organització, estructura i funcions dels articles 2 a 8 del Decret 309/2004, de 8 de juny.
-
La Subdirecció General de Serveis de l'àmbit de Relacions Institucionals i Participació.
Subdirecció General de Serveis de l'àmbit de Relacions Institucionals i Participació
A la Subdirecció General de Serveis de l'àmbit de Relacions Institucionals i Participació li corresponen les funcions de l'òrgan previst a l'article 6 del Decret 2/2004, de 7 de gener, d'estructuració del Departament de Relacions Institucionals i Participació, i en la qual s'integren els òrgans regulats en els articles 7 i 8 de l'esmentat Decret. Aquestes funcions són referides a l'àmbit de relacions institucionals i participació.
Gabinet Tècnic
Al Gabinet Tècnic, amb rang orgànic de subdirecció general, li corresponen les funcions següents:
-
Elaborar i difondre la informació general sobre el Departament, i, en concret, elaborar, planificar i coordinar la difusió dels informes, les publicacions i els estudis econòmics, estadístics i socials en matèries que són competència del Departament.
-
Coordinar i executar les actuacions relacionades amb la programació i l'avaluació tècnica i econòmica dels projectes estratègics del Departament.
-
Avaluar, coordinar i fer el seguiment de les actuacions del Departament incloses en programes interdepartamentals.
-
Assessorar en matèria d'organització administrativa i relacionar-se amb els òrgans competents de la Generalitat de Catalunya en aquesta matèria.
-
Coordinar la implantació de les polítiques de modernització de l'Administració de la Generalitat.
-
Elaborar i coordinar les accions adreçades a la...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba