ORDRE de 5 de maig de 1987, per la qual s'aprova el Pla d'Experimentació del segon cicle d'Ensenyament Secundari i es fan públics els centres de Catalunya que el portaran a terme el curs acadèmic 1986-87.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyOrdre

El Decret 31/1986, de 30 de gener, pel qual es van establir diversos programes d'actuació en el camp educatiu, va definir el de la Reforma Educativa amb la finalitat, entre altres, d'estendre l'experimentació de la reforma del Cicle Superior d'EGB i del primer cicle d'Ensenyament Secundari al segon cicle d'aquest mateix nivell.

En virtut d'això, l'Ordre de 12 de febrer de 1986 creà la Comissió Departamental del Pla d'Experimentació de la Reforma i li va encomanar les tasques de direcció, coordinació i avaluació.

El Reial Decret 942/1986, de 9 de maig, va regular la realització de les experimentacions educatives en centres docents i va prescriure la sol·licitud de la prèvia aprovació per part del Ministeri d'Educació i Ciència per a aquelles experiències que suposin alteració de l'ordenació general del sistema educatiu. Per tal com aquest és el cas pel que fa a l'experimentació en el nivell de Secundari, es formulà la corresponent petició.

Amb l'Ordre Ministerial de 7 de novembre de 1986 (BOE núm. 283, de 26 de novembre), s'aprovà l'experimentació del segon cicle d'Ensenyament Secundari segons el projecte presentat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb la finalitat d'aportar dades per a una reforma de l'ensenyament mitjançant el contrast d'experiències diverses.

De conformitat amb això,

Ordeno:

Article 1

S'aprova el Pla d'Experimentació de la reforma del segon cicle d'Ensenyament Secundari segons el projecte d'experimentació que figura a l'Annex 1 d'aquesta Ordre i com a continuació del Pla d'Experimentació, del Departament d'Ensenyament, del Cicle Superior d'EGB i del primer cicle de l'Ensenyament Secundari, aprovat per Ordre de 23 de juliol de 1984 (DOGC de 8 d'agost) i actualitzat per Ordre de 4 de maig de 1987.

Article 2

Els centres autoritzats el curs 1986-87 per efectuar l'experimentació són els que es detalla a l'Annex 2.

Article 3

Els centres que efectuïn l'experimentació indicada a l'article 1 es comprometen a mantenir-la durant els anys necessaris a fi que cada promoció d'alumnes que iniciï el cicle experimental pugui cursar-lo fins al final.

Article 4

Els centres que experimentin el Pla de referència són classificats com a centres experimentals de règim ordinari (CERO) durant el temps que duri l'experimentació.

Article 5

5.1 S'assigna als centres públics la quantitat global de 2.200.000 Pta, amb càrrec al crèdit 06.07.229.11/5, per tal de subvenir a les despeses de funcionament derivades de l'aplicació del programa experimental. 5.2 S'assigna als centres privats la quantitat global de 1.600.000 Pta, amb càrrec al crèdit 06.07.480.02/4, per subvencionar les despeses de funcionament derivades de l'aplicació del programa experimental.

Article 6

La Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa efectuarà la distribució de les refides quantitats globals entre els centres experimentadors.

Article 7

Podran accedir als ensenyaments d'aquesta experimentació els alumnes que hagin superat el primer cicle d'Ensenyament Secundari Experimental.

Article 8

Els ensenyaments definits a l'Annex 1 d'aquesta Ordre tindran els mateixos efectes acadèmics que es reconeixen al Batxillerat Unificat Polivalent més el Curs d'Orientació Universitària.

Article 9

Els alumnes que superin els ensenyaments definits a l'Annex 1 d'aquesta Ordre i que desitgin una qualificació professional hauran de seguir algun dels mòduls professionals previstos en el projecte per al final dels Batxillerats.

Disposició final Es faculta la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa per al desplegament de la present Ordre.

Barcelona, 5 de maig de 1987

Joan Guitart i Agell Conseller d'Ensenyament

Annex 1

Segon cicle d'Ensenyament Secundari

Projecte d'Experimentació

- 1 Descripció del cicle. El cicle ofereix tres possibilitats: 1.1 Mòduls professionals-1: aprenentatges a partir dels setze anys que faciliten la incorporació al treball amb una adequada qualificació professional. 1.2 Batxillerats. 1.3 Mòduls professionals-2: aprenentatges professionalitzadors en finalitzar els Batxillerats. El cicle té una durada de 2 anys per als Batxillerats, i d'un any, en general, per als mòduls professionals-2, i d'un o dos anys per als mòduls professionals-1 en funció de la professionalització que es vulgui aconseguir.

-...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR