RESOLUCIÓ GRI/2356/2003, de 18 de juliol, de convocatòria extraordinària del procés selectiu, per a l'ingrés a l'escala auxiliar administrativa del cos auxiliar d'administració de la Generalitat, en torn de reserva especial, per a l'estabilització i regularització del règim jurídic del personal que ocupa llocs de treball en l'àmbit del Servei d...

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorConsorci Català de Promoció Exterior de la Cultura
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

GRI/2356/2003, de 18 de juliol, de convocatòria extraordinària del procés selectiu, per a l'ingrés a l'escala auxiliar administrativa del cos auxiliar d'administració de la Generalitat, en torn de reserva especial, per a l'estabilització i regularització del règim jurídic del personal que ocupa llocs de treball en l'àmbit del Servei d'Ocupació de Catalunya (núm. de registre de la convocatòria 089).

La disposició transitòria tercera de la Llei 17/2002, de 5 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i de creació del Servei d'Ocupació de Catalunya, preveu amb caràcter excepcional, transitori i per una sola vegada, la convocatòria d'un procés selectiu, en torn de reserva especial i pel sistema del concurs oposició, per a l'accés a les diferents escales i cossos d'administració general de la Generalitat de Catalunya.

La finalitat d'aquesta convocatòria extraordinària en torn de reserva especial és regularitzar i estabilitzar la situació precària de gran part del col·lectiu de persones que ocupen places en l'àmbit de les polítiques actives ocupacionals de Catalunya i que, actualment, han estat adscrits a l'organisme que neix de la nova Llei. És per aquest motiu que, de manera excepcional i transitòria, la Llei habilita per a la realització d'un procés selectiu adreçat essencialment a valorar l'experiència adquirida en l'àmbit ocupacional català i, així mateix, ateses les peculiaritats dels llocs de treball que es convoquen, les proves selectives que es preveuen realitzar en la fase d'oposició, s'adapten particularment a les específiques tasques i funcions que quotidianament correspon desenvolupar al personal que ocupa aquestes places, d'acord amb els principis generals de la normativa estatutària en virtut dels quals els processos selectius s'han d'adequar al contingut dels llocs de treball que s'hagin d'ocupar.

Aquesta convocatòria esdevé excepcional perquè dóna resposta a una situació també excepcional i extraordinària com és la que es deriva de la posada en marxa del nou model d'organització en l'àmbit de l'ocupació a Catalunya arran de l'aprovació de la Llei més a dalt esmentada i que fa indispensable solucionar, amb vocació definitiva, les diferents disfuncionalitats històricament arrossegades respecte determinats col·lectius algunes de les quals heretades dels processos que han comportat l'assumpció de noves competències per a la Generalitat de Catalunya. És en aquest sentit que el propi legislador ha tingut especialment en compte el paper decisiu que han de jugar els recursos humans que integren el Servei d'Ocupació de Catalunya en la implantació d'aquest nou model perquè en aquesta profunda transformació de les polítiques d'ocupació esdevenen un component essencial en ordre a procurar una millor i més eficaç resposta a les demandes, cada cop més exigents i complexes, del món del treball i la ciutadania.

Tot això ha fet necessari l'establiment d'una mesura legislativa adreçada a l'estabilització dels recursos humans del Servei d'Ocupació de Catalunya de forma immediata i dins el termini de vuit mesos previst a la pròpia Llei per tal que no es vegi afectada la continuïtat i la qualitat en la prestació dels serveis públics i, al mateix temps, es faciliti el poder comptar amb una planificació homogènia i racional dels efectius humans del nou servei que la Llei crea i amb el qual tracta d'integrar, d'una manera global, la totalitat de les polítiques ocupacionals a Catalunya.

El procés selectiu que s'enceta és respectuós amb la doctrina del Tribunal Constitucional establerta en relació als processos de selecció de personal a les administracions públiques atès que, d'una banda, es tracta d'una mesura excepcional tant pel que fa a la problemàtica plantejada com pel que fa a la solució prevista per resoldre-la, d'altra banda, és també excepcional en el temps en tant mesura transitòria la realització de la qual només es durà a terme un sola vegada, és a dir, s'esgota amb la seva resolució .conseqüentment, d'ara endavant, els propers processos selectius s'hauran d'ajustar a les previsions normatives establertes amb caràcter general per a l'accés als cossos i escales d'Administració general al servei de la Generalitat., finalment, aquest procés selectiu en torn de reserva especial es convoca a l'empara de l'habilitació legal establerta a la disposició transitòria tercera de la Llei 17/2002, de 5 de juliol.

Atès el que disposa l'Ordre GRI/121/2003, de 14 de març, per la qual s'aprova la tramitació telemàtica del procediment de participació en les convocatòries de processos selectius per a l'accés a determinats cossos de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

Atès que s'han dut a terme els tràmits que preveu la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol;

Atès el que disposa l'article 6.2 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, modificat per l'article 1.4 de la Llei 25/1998, de 31 de desembre, i d'acord amb el que estableix l'article 80 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Resolc:

Convocar procés selectiu extraordinari, en torn de reserva especial, per a la estabilització i regularització del règim jurídic del personal que ocupa llocs de treball en l'àmbit del Servei d'Ocupació de Catalunya mitjançant el sistema de concurs oposició, per a l'ingrés a l'escala auxiliar administrativa del cos auxiliar d'administració de la Generalitat (núm. de registre de la convocatòria 089), de conformitat amb les bases que figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant el secretari d'Administració i Funció Pública en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, o directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la Resolució al DOGC.

Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 18 de juliol de 2003

El secretari d'Administració

i Funció Pública

P. A. M. Teresa Martí i Castro

Directora general de Relacions

en l'Àmbit de la Funció Pública

Annex 1

Bases de la convocatòria

.1 Normes generals

1.1 Es convoca procés selectiu extraordinari, en torn de reserva especial, per a la estabilització i regularització del règim jurídic del personal que ocupa llocs de treball en l'àmbit Servei d'Ocupació de Catalunya, per a proveir 207 places de l'escala auxiliar administrativa del cos auxiliar d'administració de la Generalitat, mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.2 Corresponen a les places convocades les funcions atribuïdes al Servei d'Ocupació de Catalunya a l'article 7 de la Llei 17/2002, de 5 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i de creació del Servei d'Ocupació de Catalunya. En concret, correspon desenvolupar a les places objecte d'aquesta convocatòria, les tasques pròpies de l'escala auxiliar administrativa d'administració general del cos auxiliar d'administració de la Generalitat, relacionades amb l'ordenació, planificació, programació, execució, seguiment i control de les accions ocupacionals que deriven de les polítiques actives d'ocupació; oferiment i prestació de serveis d'informació i d'orientació laboral integral als treballadors i a les empreses; gestió dels programes de formació professional ocupacional i contínua i garantia de la coordinació amb la formació professional reglada; gestió de la intermediació laboral d'ofertes i demandes en el mercat de treball i execució de competències en matèria d'agències de col·locació; impuls de pràctiques de gestió dels recursos humans que optimin les capacitats i les competències adquirides pels treballadors i que afavoreixin la competitivitat sostenible de les empreses; articulació de la

col·laboració amb les entitats cooperadores i col·laboradores; execució de funcions relatives a l'obligació dels empresaris de comunicar els contractes laborals que es fan i de comunicar-ne també el finiment; execució del compliment de les obligacions dels empresaris i dels treballadors i, si escau, exercici de la potestat sancionadora en matèries relatives a l'ocupació i la desocupació; gestió de les accions de foment de l'ocupació i foment de l'autoocupació.

1.3 D'aquestes places, 11 es reserven per als aspirants que tinguin reconeguda la condició legal de disminuït. En el cas que quedin desertes, s'acumularan a la resta de places de la convocatòria.

.2 Requisits de participació a la convocatòria

Per ser admesos en el procés selectiu els aspirants han de complir els requisits següents:

2.1 Tenir la nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.

2.2 Haver complert 18...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR