DECRET 48/1993, de 23 de febrer, d'aprovació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993, i les seves bases d'execució.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

Els articles 18 i 19 del Decret 168/1991, de 30 de juliol, de convocatòria per a la formulació del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya del quadrienni 1992-1995, estableixen les bases de formulació dels plans anuals.

Atesa la proposta inicial del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993, formulada per la Comissió de Cooperació Local de Catalunya en la sessió de 29 d'abril de 1992, que es va sotmetre a informació pública mitjançant l'Edicte d'1 de setembre de 1992;

Atès que la Comissió de Cooperació Local de Catalunya, en la sessió del dia 1 de desembre de 1992, acordà, entre altres, la resolució de les al·legacions presentades en l'esmentat tràmit d'informació pública i informà favorablement sobre les bases d'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993;

Vist que en l'expedient de formulació del Pla s'han seguit tots els tràmits que disposa la normativa vigent;

A proposta de la consellera de Governació, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic

S'aproven definitivament els programes del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993, i les seves bases d'execució, que figuren als annexos d'aquest Decret.

Disposicions finals

- 1 Es faculta la consellera de Governació per a l'execució i el desplegament d'aquest Decret.

- 2 Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 23 de febrer de 1993

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

M. Eugènia Cuenca i Valero Consellera de Governació

Annex 1

Bases d'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993

Capítol 1 Normes generals

- 1 Normativa aplicable L'execució del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993, la regiran específicament i en tot el que li sigui aplicable les lleis 5/1987, de 4 d'abril, 8/1987, de 15 d'abril, i 23/1987, de 23 de desembre; el Decret 168/1991, de 30 de juliol, i la normativa estatal aplicable.

- 2 Pel que fa a la contractació i l'execució de les obres, caldrà aplicar els preceptes bàsics de la Llei i el Reglament de contractes de l'Estat aplicables a la contractació dels ens locals, la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i, supletòriament, la resta de les disposicions vigents en la matèria.

- 3 Execució del Pla L'execució del programa general i dels programes específics finançats amb aportacions de l'Administració de l'Estat i/o de l'Administració de la Generalitat correspon a la Generalitat de Catalunya.

- 4 L'execució dels programes específics proposats per les diputacions provincials i finançats amb aportació de les mateixes diputacions correspon a la diputació respectiva.

Capítol 2 Gestió del Pla

Secció 1 Normes generals

- 5 La gestió de les actuacions incloses en el Pla comprèn les operacions següents:

  1. Contractació, execució i direcció de l'obra. Els ens encarregats d'aquestes funcions s'anomenen en endavant ens executors.

  2. Control de l'execució de l'obra, lliurament de les subvencions atorgades i recepcions facultatives. Els ens encarregats d'aquestes funcions s'anomenen en endavant ens gestors.

    Secció 2 Gestió del programa general i dels programes específics de l'Administració de la Generalitat

    - 6 La gestió del programa general i dels programes específics de l'Administració de la Generalitat per a obres d'abastament d'aigua, per a cases consistorials i per a obres d'urbanització de vies públiques urbanes correspon al Departament de Governació pel que fa a la direcció superior i al control de l'execució del programa.

    - 7 Amb caràcter general, les funcions dels ens executors s'encomanen als ens beneficiaris. La delegació territorial del Govern de la Generalitat que correspongui encomanarà als ajuntaments, en el cas que l'ens beneficiari sigui una entitat municipal descentralitzada, al consell comarcal i, supletòriament, a la diputació provincial corresponent, l'execució d'aquestes funcions per a aquells ens beneficiaris que acreditin que no disposen de capacitat de gestió tècnica i/o administrativa suficient. Les delegacions territorials del Govern de la Generalitat també podran assumir directament l'exercici d'aquestes funcions en cas que no siguin exercides per les administracions esmentades al paràgraf anterior.

    - 8 S'encomanen les funcions dels ens gestors als consells comarcals i, supletòriament, a les diputacions provincials o, si escau, a les delegacions territorials del Govern de la Generalitat. Quan l'ens beneficiari de la subvenció sigui un consell comarcal, l'exercici de les funcions d'ens gestor correspon a la delegació territorial del Govern de la Generalitat respectiva.

    Secció 3 Gestió dels programes específics proposats i finançats per l'Administració de la Generalitat no previstos a la base 6 o per les diputacions provincials

    - 9 La gestió i el finançament dels programes específics proposats i finançats per l'Administració de la Generalitat no previstos a la base 6 o per les diputacions provincials es regiran per les bases d'execució dels programes esmentats i, amb caràcter supletori, pel que disposen aquestes bases en tot el que se'ls apliqui.

    Secció 4 Informació

    - 10 Els ens gestors hauran de trametre mensualment a la delegació territorial del Govern de la Generalitat que correspongui una relació de les certificacions d'obra lliurades, amb indicació de les quantitats disposades per al seu pagament, segons el model normalitzat que s'estableixi en aplicació de les presents bases d'execució.

    Capítol 3 Finançament del Pla

    - 11 Subvencions La Direcció General d'Administració Local resoldrà sobre la determinació, per a cada obra, de la procedència de les aportacions que nodreixen la subvenció aprovada. Aquesta determinació tindrà caràcter provisional, i serà revisada per ajustar-la als resultats de les adjudicacions i per poder complir, així, la normativa pressupostària i la que regeix la justificació de les aportacions al Pla. Aquestes resolucions seran comunicades a cada corporació local i als ens encarregats de la gestió del programa, per tal que efectuïn les previsions pressupostàries que calguin per poder atendre puntualment el pagament de les certificacions al contractista adjudicatari.

    - 12 Plurianualitat En el cas de les obres el finançament de les quals estigui atribuït plurianualment, la resolució sobre la determinació de les aportacions concretarà o especificarà les anualitats corresponents.

    - 13 Operacions de crèdit Els ens gestors podran donar suport administratiu als ajuntaments en la tramitació davant el Banc de Crèdit Local de les operacions de crèdit necessàries per al finançament del Pla, per tal que l'ens executor pugui treure a licitació l'obra en el termini assenyalat en aquestes bases. Els ens locals que hagin de contractar operacions de crèdit per al finançament d'obres i serveis que figurin inclosos en el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya no necessitaran l'autorització del Departament d'Economia i Finances, amb l'excepció d'aquells ens locals en els quals la càrrega financera derivada de la suma de les operacions vigents concertades i de la projectada excedeixi el 25% dels recursos liquidats per operacions corrents. No obstant això, l'operació de crèdit i les seves característiques, d'acord amb el que preveu l'article 4.a) de l'Ordre de 14 d'abril de 1987, s'haurà de comunicar al Departament d'Economia i Finances a l'efecte de la seva anotació en el Registre de càrregues financeres assumides per les corporacions locals. El tràmit d'exposició pública de l'acord d'aprovació del projecte de contracte d'aquestes operacions de crèdit es considerarà formalitzat en els supòsits següents:

  3. En el tràmit de publicació del Decret pel qual el Govern aprova el Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 1993.

  4. En la publicació de l'aprovació definitiva dels pressupostos i de les seves modificacions, si els ens locals fan constar quant a les operacions de crèdit l'import global, les finalitats generals a què es destinarà, el tipus d'interès, les comissions i els terminis establerts.

    - 14 Transferències dels crèdits pressupostaris L'Administració de la Generalitat i les diputacions provincials, si escau, transferiran als ens gestors les quantitats necessàries per atendre el lliurament del 75% de l'import de les subvencions de les obres adjudicades, d'acord amb el finançament que determina la Direcció General d'Administració Local. El 25% restant es transferirà en el moment de la recepció de la certificació final de l'obra i de l'acta de recepció provisional. Aquestes transferències es realitzaran, d'acord amb les normes de funcionament de les intervencions de fons respectives, una vegada la Direcció General d'Administració Local hagi comunicat a l'ens gestor el finançament consolidat de cada obra que determina la base 25.

    Capítol 4 Desplegament, seguiment i divulgació del Pla

    - 15 Desplegament i seguiment de l'execució del Pla La Direcció General d'Administració Local facilitarà el model-tipus de documentació a fi de normalitzar l'actuació administrativa de gestió del Pla. Trimestralment, la Direcció General d'Administració Local trametrà a la Comissió de Cooperació Local de Catalunya una memòria en què es reflectirà el desplegament i l'estat d'execució del Pla.

    - 16 Divulgació del Pla En totes les obres a realitzar a l'empara d'aquestes bases, el contractista adjudicatari col·locarà, a càrrec seu, els cartells anunciadors establerts per la Comissió de Cooperació Local de Catalunya. Aquests cartells restaran col·locats, com a mínim, des de l'inici de les obres fins a la seva recepció provisional. Els ens encarregats de la gestió del Pla i, en especial, els directors de les obres, tindran cura del compliment d'aquesta base.

    Capítol 5 Contractació

    - 17 Projectes El Pla s'executarà segons els projectes aprovats definitivament que hagin servit de base per a la inclusió de l'obra. Els projectes s'hauran de referir a obres completes, susceptibles de ser lliurades a l'ús general o al servei corresponent. La...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR