DECRET 27/1991, de 18 de febrer, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyDecret

La Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya, estableix un nou model d'ordenació del sistema sanitari i crea, a aquests efectes, el Servei Català de la Salut, ens públic adscrit al Departament de Sanitat i Seguretat Social al qual corresponen, a més de les funcions de gestió i administració dels centres, els serveis i les prestacions del sistema sanitari públic, les funcions d'ordenació, planificació, programació i avaluació sanitàries, sòcio-sanitàries i de salut pública, com també la distribució dels recursos econòmics afectes al seu finançament.

En el marc d'aquest nou model d'ordenació sanitària, l'article 10 de la Llei 15/1990, de 9 de juliol, atribueix al Departament de Sanitat i Seguretat Social la determinació dels criteris, les directrius i les prioritats de la política de protecció de la salut i d'assistència sanitària i sòcio-sanitària, la determinació dels criteris generals de la planificació sanitària i l'ordenació territorial dels recursos humans, i la direcció, vigilància i tutela del Servei Català de la Salut, com també el control, la inspecció i l'avaluació de les seves activitats, entre altres funcions.

Establerta l'estructura i l'organització centrals del Servei Català de la Salut mitjançant el Decret 26/1991, de 18 de febrer, es fa necessari reestructurar el Departament de Sanitat i Seguretat Social per tal d'assegurar la gestió adequada de les funcions que té atribuïdes en el marc del nou model d'ordenació sanitària que preveu la Llei 15/1990, de 9 de juliol.

En conseqüència, d'acord amb el que preveu l'article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Sanitat i Seguretat Social i amb la deliberació prèvia del Govern de la Generalitat,

Decreto:

Article 1

1.1 El Departament de Sanitat i Seguretat Social, a nivell central, s'estructura en els òrgans següents: Secretaria General. Direcció General de Recursos Sanitaris. Direcció General de Salut Pública. 1.2 A nivell territorial, el Departament s'estructura en les delegacions territorials de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.

Article 2

Són adscrites al Departament de Sanitat i Seguretat Social les entitats següents: Servei Català de la Salut. Institut d'Estudis de la Salut.

Article 3

El conseller de Sanitat i Seguretat Social té com a òrgans d'assistència i suport el Consell de Direcció i el Gabinet del Conseller. 3.1 El Consell de Direcció és presidit pel conseller i el componen, a més, el secretari general, els directors generals, els directors del Servei Català de la Salut i de l'Institut d'Estudis de la Salut, com també la resta de persones que el conseller designi. Té com a funció assistir el conseller en l'elaboració de la política del Departament i en el seguiment de l'execució d'aquesta política. 3.2 El Gabinet del Conseller té l'estructura i les funcions que estableix el Decret 21/1989, de 7 de febrer.

Secretaria General

Article 4

4.1 El secretari general assumeix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les que li encomani el conseller. 4.2 Per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en els òrgans següents: Subdirecció General d'Administració i Personal. Servei Jurídic. 4.3 Del secretari general, en depenen la Direcció General de Recursos Sanitaris, la Direcció General de Salut Pública i les delegacions territorials del Departament.

Article 5

5.1 La Subdirecció General d'Administració i Personal té les funcions de coordinar l'actuació dels serveis a càrrec seu i d'exercir les funcions que expressament li delegui el secretari general, com també aquelles altres que li siguin atribuïdes. 5.2 La Subdirecció General d'Administració i Personal s'estructura en els òrgans següents: Servei de Secretaria Administrativa. Servei de Personal.

Article 6

6.1 Al Servei de Secretaria Administrativa li correspon assessorar i supervisar l'organització i el funcionament administratiu dels òrgans del Departament, gestionar les contractacions, les subvencions i el patrimoni del Departament i el seu inventari, mantenir el registre i l'arxiu generals, preparar l'avantprojecte del pressupost anual i el control de la seva execució, coordinar la gestió de pagaments i ingressos i la tramitació dels documents comptables, supervisar i controlar la caixa d'habilitació i els seus comptes corrents i dirigir i controlar els projectes en les contractacions d'obra nova, reforma i manteniment dels edificis. 6.2 D'aquest Servei, en depenen la Secció de Pressupost i Control de Gestió, la Secció de Contractacions, la Secció de Serveis Generals i la Secció de Publicacions.

Article 7

7.1 La Secció de Pressupost i Control de Gestió té cura de preparar l'avantprojecte del pressupost anual del Departament i de portar a terme el control de la seva execució, gestionar les subvencions, coordinar la gestió de pagaments i ingressos, tramitar els documents...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR