LLEI 7/1984, de 5 de març, que prorroga fins al 30 de juny de 1984 l'autorització atorgada a Ferrocarrils de la Generalitat per l'article 12 de la Llei 18/1983, de 14 de juliol. (Correcció d'errades en el DOGC n. 429, p. 995, de 27.4.1984).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyLlei

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de Catalunya ha aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord amb el que estableix l'article 33.2 de l'Estatut d'Autonomia, promulgo la següent

LLEI La Llei 18/1983, del 14 de juliol, autoritzà ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a concertar operacions de crèdit a l'interior o a l'exterior, o a emetre emprèstits en forma de deute fins a un import de 9.000 milions de pessetes, destinats a finançar la segona fase de renovació de material mòbil. Aquesta Llei preveu, d'altra banda, l'aval de la Generalitat de Catalunya per a aquestes operacions.

Posteriorment, en la Llei 20/1983, del 2 d'agost, de Pressupost de la Generalitat de Catalunya i de les seves entitats autònomes per al 1983, en l'article 9, punt 1, apartat e), quedà tamé reflectida l'autorització a la Generalitat per a avalar les operacions de crèdit a concertar per Ferrocarrils de la Generalitat, fins a un import de 9.000 milions de pessetes.

La Llei 18/1983, del 14 de luliol, en l'article 2, punts 2 i 3, autoritzà també l'aval de la Generalalitat a Ferrocarril Metropolità de Barcelona, S. A. (SPM), fins a un import de 1.500 milions de pessetes, i a Transports de Barcelona (SPM), fins a un import de 1.400 milions de pessetes, en operacions de crèdit per a finançar inversions de renovació de material mòbil. Aquestes mateixes autoritzacions van quedar reflectides en la Llei 20/1983, del 2 d'agost, en l'article 9, punt 1, apartats e) i f) 1r i 2n.

Atesa la complexitat de les operacions, les empreses han demanat un període ampli per a poder negociar les operacions comercials i financeres, i també que les operacions a avalar per la Generalitat no es limitin a finançar material mòbil sinó que financiïn inversions en general.

Article 1

Es prorroga fins al 30 de juny de 1984 l'autorització atorgada a Ferrocarrils de la Generalitat, per l'article 1 de la Llei 18/1983, del 14 de juliol. Les dotacions i els recursos derivats d'aquesta pròrroga s'han de consignar en els pressupostos corresponents de Ferrocarrils de la Generalitat. La finalitat de l'autorització atorgada per aquest article 1 de la Llei 18/1983 es fa extensiva també a obres d'infraestructura i de superstructura.

Article 2

Es prorroga fins al 30 de juny de 1984 l'autorització donada a la Generalitat de Catalunya per a avalar en forma solidària les operacions de crèdit que concertin les entitats a què es refereixen els punts 1, 2, i 3 de l'article 2 de la Llei 18/1983, i l'apartat e) i els números 1r i 2n de l'apartat f) del punt 1 de l'article 9 de la Llei 20/1983, del 2 d'agost, pels imports que figuren en les esmentades disposicions.

Article 3

Les operacions de crèdit que concertin Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Transports de Barcelona, S. A. (SPM) i Ferrocarril Metropolità de Barcelona, S. A. (SPM) amb l'aval de la Generalitat podran ser utilitzades per a finançar inversions de renovació de material mòbil, infrastructura, seperstructura, tallers i informàtica.

Disposició final Aquesta Llei entrarà en vigor el mateix dia que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquesta Llei cooperin al seu compliment i que els Tribunals i les autoritats als quals pertoqui la facin complir.

Barcelona, 5 de març de 1984

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Josep M. Cullell i Nadal Conseller d'Economia i Finances

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR