RESOLUCIÓ EDU/2344/2006, d'11 de juliol, per la que es dóna publicitat als centres que han formalitzat documentalment un pla estratègic amb el Departament d'Educació i Universitats per al desenvolupament de l'autonomia del centre educatiu i es crea la comissió de seguiment dels plans estratègics.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

EDU/2344/2006, d'11 de juliol, per la que es dóna publicitat als centres que han formalitzat documentalment un pla estratègic amb el Departament d'Educació i Universitats per al desenvolupament de l'autonomia del centre educatiu i es crea la comissió de seguiment dels plans estratègics.

El Departament d'Educació i Universitats promou, a través del "Programa 2004-2007, Una educació per a la Catalunya del segle XXI", un seguit d'iniciatives destinades a impulsar l'autonomia escolar dels centres educatius públics com a estratègia per assolir els objectius generals del sistema educatiu per al període 2004-2007 i els objectius educatius plantejats per la Unió Europea.

La Resolució EDC/3309/2005, de 8 de novembre (DOGC núm. 4516, de 23.11.2005), va autoritzar plans estratègics per a la promoció de l'autonomia dels centres docents públics per al període 2005-2009 condicionada a la signatura d'un acord triennal, que formalitza l'aplicació del pla per als cursos 2006-2009, entre el Departament d'Educació i Universitats i el centre, requisit establert a l'apartat 6.4 de la Resolució EDC/2237/2005, de 19 de juliol (DOGC núm. 4433, de 25.7.2005), per la qual es va fer convocatòria pública per a l'autorització de plans estratègics per a la promoció de l'autonomia dels centres docents públics per al període 2005-2009.

El dia 12 de desembre de 2005 el Departament d'Educació i Universitats va signar un conveni amb el Ministeri d'Educació i Ciència per a l'aplicació d'un programa de suport a centres de secundària amb alumnat en risc d'exclusió social. Els instituts d'ensenyament secundària implicats en el programa han elaborat el seu pla estratègic per als cursos 2005-2008, d'acord amb la durada establerta per aquest conveni.

El Departament d'Educació i Universitats, conjuntament amb l'ajuntament del Prat del Llobregat, ha elaborat un projecte educatiu mitjançant un pla estratègic per als cursos 2006-2009, per millorar la cohesió social i el rendiment acadèmic de l'alumnat del barri de Sant Cosme. Cadascun dels centres educatius ubicats al barri han participat en l'elaboració del Projecte educatiu de Sant Cosme i han elaborat, alineat amb aquest, el seu propi pla estratègic.

En el marc d'aquestes iniciatives, 74 centres han rebut formació i han treballat en xarxa dins d'un pla d'acompanyament per tal de dissenyar els seus plans estratègics. El Departament d'Educació i Universitats i cadascun dels centres han fet constar en un acord d'aplicació del pla estratègic: els objectius i les estratègies del pla, els compromisos, els recursos acordats, el grau d'autonomia de gestió, el procés de seguiment i els indicadors d'avaluació i de progrés a partir dels quals s'establirà el control de compliment del pla, així com la durada de l'aplicació.

En les iniciatives anteriors hi ha 74 centres implicats que durant el curs 2005-2006 han rebut formació. Els centres de la convocatòria de Resolució EDC/2237/2005 i del Projecte educatiu de Sant Cosme han dissenyat una planificació estratègica per als cursos 2006-2009, els centres del conveni amb el Ministeri d'Educació ho han dissenyat per als cursos 2005-2008. Els terminis dels plans estratègics anteriors corresponen amb la durada de l'acord entre el Departament d'Educació i cadascun dels centres educatius per l'aplicació del seu pla estratègic.

El dia 20 de març de 2006, el Govern de Catalunya i diferents organitzacions del món de l'educació van signar el Pacte Nacional per a l'Educació. L'apartat VI del Pacte considera l'autonomia de centres com una...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR