DECRET 14/2010, de 9 de febrer, d'organització i funcionament del Centre d'Estudis d'Opinió i del Registre d'Estudis d'Opinió.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Economia i Finances |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
14/2010, de 9 de febrer, d'organització i funcionament del Centre d'Estudis d'Opinió i del Registre d'Estudis d'Opinió.
La Llei 6/2007, de 17 de juliol, del Centre d'Estudis d'Opinió, crea aquest Centre com a organisme autònom de caràcter administratiu, adscrit al Departament d'Economia i Finances, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'actuar i amb la finalitat de controlar, des d'un punt de vista tècnic, l'elaboració de les enquestes i els estudis d'opinió; amb capacitat d'unificar, homogeneïtzar i universalitzar els criteris tècnics que cal seguir en l'elaboració de les enquestes i els estudis d'opinió i també de centralitzar-ne la supervisió i la recollida de la informació, tot oferint un servei rigorós i de qualitat a totes les institucions i els ciutadans i ciutadanes que tinguin interès en l'evolució de l'opinió pública a Catalunya.
Així mateix, la Llei preveu que el Centre d'Estudis d'Opinió és l'òrgan encarregat de la gestió del Registre d'Estudis d'Opinió i remet a un reglament l'establiment del procediment d'inscripció dels estudis, del contingut dels estudis inscrits i de la resta d'aspectes pertinents.
La disposició final primera de la Llei 6/2007, autoritza el Govern a dictar les disposicions necessàries per a aplicar-la i desplegar-la i manté vigent fins que no es produeixi aquest desplegament reglamentari el Decret 1/2005, d'11 de gener, pel qual es regula l'elaboració i la publicitat dels estudis d'opinió de la Generalitat de Catalunya, en tot allò que no s'oposi a la Llei.
D'altra banda, la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics, reconeix el dret dels ciutadans i ciutadanes a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics.
La finalitat d'aquest Decret és regular l'organització i el funcionament del Centre d'Estudis d'Opinió per fer possible l'exercici eficient de les funcions que té encomanades d'acord amb els principis de transparència, rigor tècnic, objectivitat i independència; regular el Registre d'Estudis d'Opinió i establir el procediment d'inscripció dels estudis, el contingut dels estudis inscrits i la manera d'accedir-hi.
En conseqüència, de conformitat amb el que preveu la disposició final primera de la Llei 6/2007, del 17 de juliol, del Centre d'Estudis d'Opinió, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Economia i Finances, vist el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Capítol 1
Organització del Centre d'Estudis d'Opinió
Òrgans
El Centre d'Estudis d'Opinió tal com preveu la Llei 6/2007, del 17 de juliol, del Centre d'Estudis d'Opinió, s'estructura amb els òrgans següents:
-
El Consell Rector.
-
El director o directora.
Funcions del director o directora
El director o directora del Centre d'Estudis d'Opinió exerceix les funcions següents:
-
Dirigir i administrar el Centre i coordinar-ne les actuacions.
-
Actuar com a secretari o secretària del Consell Rector, amb veu però sense vot.
-
Proposar el pla anual dels estudis d'opinió del Centre al Consell Rector perquè s'aprovi.
-
Elaborar l'avantprojecte de pressupost del Centre d'Estudis d'Opinió.
-
Ésser l'òrgan de contractació del Centre.
-
Lliurar al conseller o consellera d'Economia i Finances els estudis d'opinió inclosos en el pla de treball anual del Centre als quals fa referència l'article 17 de la Llei 6/2007, de 17 de juliol, en els terminis i condicions que fixa a la llei.
-
Donar el vistiplau a les propostes dels estudis d'opinió que elaboren els departaments de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb les funcions que els són pròpies.
-
Fixar el termini per accedir als estudis que conté el Registre d'Estudis d'Opinió i donar-ne compte al Consell Rector.
-
Resoldre els expedients de responsabilitat patrimonial del Centre, en els termes establerts per la normativa reguladora del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
-
Aprovar els models de documentació que preveu aquest decret i altres que es creguin necessaris per al funcionament del Centre.
-
Exercir, en general, les funcions que no s'han encomanat expressament a altres òrgans.
Organització
El Centre d'Estudis d'Opinió s'organitza en les àrees funcionals següents:
-
Àrea d'Enquestes, Estudis i Treballs.
-
Àrea de Difusió i Sistemes d'informació.
-
Àrea de Serveis Generals i Administració.
Àrea d'Enquestes, Estudis i Treballs
L'Àrea d'Enquestes, Estudis i Treballs té les funcions següents:
-
Planificar, dissenyar i coordinar l'execució del pla de treball anual del Centre.
-
Analitzar les dades obtingudes en els estudis i proposar nous projectes.
-
Prestar l'assessorament tècnic per al desenvolupament de les funcions previstes a l'article 3 apartats a) i c), així com en el procediment d'homologació de l'article 19.3, de la Llei 6/2007, de 17 de juliol.
-
Dissenyar i executar els projectes d'estudis d'opinió encomanats al Centre.
-
Dissenyar els plecs de prescripcions tècniques i els aspectes tècnics de les contractacions d'estudis d'opinió que dugui a terme el Centre.
-
Supervisar i avaluar tècnicament els estudis d'opinió elaborats o promoguts pels diferents departaments de la Generalitat de Catalunya.
-
Supervisar i coordinar la difusió dels informes i els resultats dels estudis d'opinió entre el Centre i els departaments que en són promotors.
-
Supervisar els projectes de recerca en els quals col·labori el...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba