DECRET 138/2013, de 12 de març, de modificació de funcions en els òrgans del Departament d'Empresa i Ocupació que gestionen el Fons Social Europeu.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyDecret

Les modificacions organitzatives plantejades mitjançant aquest Decret responen a la necessitat immediata d’implantar les mesures correctives requerides per la Comissió Europea sobre la reorganització dels òrgans de gestió i control dels gestors de fons comunitaris amb l’objectiu de garantir una correcta separació de les funcions dels òrgans relacionats amb la gestió del Fons Social Europeu.

El Servei d’Ocupació de Catalunya, organisme autònom de caràcter administratiu creat mitjançant la Llei 17/2002, de 5 de juliol, d’ordenació del sistema d’ocupació i de creació del Servei d’Ocupació de Catalunya, té regulada la seva estructura i funcions en el Decret 160/2006, de 16 de maig, de reestructuració del Servei d'Ocupació de Catalunya, modificat pels decrets 199/2007, de 10 de setembre, i 91/2013, de 29 de gener.

L’esmentat Decret 91/2013, de 29 de gener, de modificació del Decret 352/2011, de 7 de juny, en la seva disposició final primera preveu que el Departament d’Empresa i Ocupació, en el termini de sis mesos des de l’entrada en vigor d’aquest Decret, presentarà al Govern un projecte de Decret de reestructuració del Servei d’Ocupació de Catalunya. La modificació ara plantejada, en tant que persegueix única i exclusivament donar compliment als requeriments comunitaris i respon a la necessitat d’adaptar l’actual estructura a aquests requeriments, no esgota el període transitori previst, el qual s’estendrà fins que el Govern abordi i desenvolupi l’estructura definitiva del Servei d’Ocupació de Catalunya, dins del termini esmentat de sis mesos.

La Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals del Departament d’Empresa i Ocupació té regulada la seva estructura i funcions mitjançant el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, modificat pel Decret 60/2012, de 29 de maig, de reestructuració parcial del Departament d'Empresa i Ocupació i del Departament de Benestar Social i Família i pel Decret 91/2013, de 29 de gener.

Amb la finalitat d’agilitar la tramitació i fer més eficaç la seva gestió, i garantir el principi de transparència és necessari procedir a la separació de funcions relatives als processos de concurrència respecte a les funcions relatives a la verificació administrativa i justificació econòmica, així com també les funcions relatives als controls que s’efectuen mentre s’estan realitzant les accions, anomenades verificacions “in situ”, en relació als programes i actuacions de foment de polítiques actives d’ocupació d’acord amb els requeriments del Fons Social Europeu.

En l’àmbit del Servei d’Ocupació de Catalunya, i d’acord amb l’objectiu pretès, les funcions d’elaboració de les convocatòries, així com les d’informació i realització del procés de concurrència competitiva i resolució de les accions subvencionables es concentren en els Serveis adscrits a la Subdirecció General de Polítiques Actives d’Ocupació. Les funcions de verificació sobre el terreny i verificació administrativa i justificació econòmica d’accions subvencionades es concentren en el Servei de Verificació sobre el terreny i en el Servei de Verificació Administrativa i Justificació Econòmica, ambdós adscrits a la Direcció Territorial de Barcelona.

D’altra banda, en l’àmbit de la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals del Departament d’Empresa i Ocupació, també cal fer adaptacions en les funcions dels òrgans que en depenen, per tal de donar compliment als requeriments de la Comissió Europea en la gestió del Fons Social Europeu. En aquest sentit, en la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball i en la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, ambdues adscrites a la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals, es mantenen les funcions de concurrència competitiva en els diferents òrgans que s’hi adscriuen. Pel que fa a les funcions de verificació sobre el terreny passen a assumir-se per part del Servei de Suport a la Gestió d’Ocupació de la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals, i les funcions de verificació administrativa i justificació econòmica, s’assumeixen en la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball per part de l’Àrea de Suport Jurídic i Econòmic i en la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom per part de l’Àrea d’Administració i Control de la Gestió.

D’acord amb el que disposa l’article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i el Títol IV de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, un cop informat el Consell de Direcció del Servei d'Ocupació de Catalunya,

A proposta el titular del Departament d’Empresa i Ocupació, i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Àmbit organitzatiu

Article 1

L’objecte d’aquest decret és la modificació parcial del Decret 160/2006, de 16 de maig, de reestructuració del Servei d'Ocupació de Catalunya i del Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, pel que fa, en ambdós casos, als òrgans que gestionen el Fons Social Europeu.

Capítol 2

Modificació del Decret 160/2006, de 16 de maig, de reestructuració del Servei d’Ocupació de Catalunya.

Article 2

Es modifica l’article 2 del Decret 160/2006, de 16 maig, que queda redactat íntegrament de la manera següent:

“ Article 2

Direcció del Servei d’Ocupació de Catalunya

2.1 La Direcció és un òrgan amb rang orgànic de direcció general.

2.2 Per al compliment d'aquestes funcions, la Direcció del Servei d'Ocupació de Catalunya s'estructura en els òrgans següents:

  1. Subdirecció General de Polítiques Actives d’Ocupació.

  2. Gerència, amb rang orgànic de Subdirecció General.

  3. Secretaria Tècnica, amb rang de Subdirecció General.

  4. Servei Jurídic.

  5. Direcció Territorial de Barcelona, que abasta les comarques de l'Alt Penedès, el Garraf, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Maresme, amb rang orgànic de subdirecció general, amb seu a Barcelona.

  6. Direcció Territorial de Tarragona, que abasta les comarques del Priorat, l'Alt Camp, el Baix Camp, la Conca de Barberà, el Tarragonès i el Baix Penedès, amb rang orgànic de subdirecció general, amb seu a Tarragona.

  7. Direcció Territorial de Lleida, que abasta les comarques de les Garrigues, l'Urgell, la Segarra, el Pla d'Urgell, el Segrià i la Noguera, amb rang orgànic de subdirecció general, amb seu a Lleida.

  8. Direcció Territorial de Girona, que abasta les comarques de la Selva, el Gironès, el Pla de l'Estany, la Garrotxa, el Ripollès, l'Alt Empordà i el Baix Empordà, amb rang orgànic de subdirecció general, amb seu a Girona.

  9. Direcció Territorial de Catalunya Central, que abasta les comarques de l'Anoia, el Bages, Osona, el Berguedà i el Solsonès, amb rang orgànic de subdirecció general, amb seu a Manresa.

  10. Direcció Territorial de les Terres de l'Ebre, que abasta les comarques del Montsià, el Baix Ebre, la Terra Alta i la Ribera d'Ebre, amb rang orgànic de servei, amb seu a Tortosa.

  11. Direcció Territorial de l'Alt Pirineu i Aran, que abasta les comarques de la Cerdanya, l'Alt Urgell, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l'Alta Ribagorça i era Val d'Aran, amb rang orgànic de servei, amb seu a Tremp.

  12. Àrea d'Assistència Tècnica als Òrgans Territorials Descentralitzats.

  13. Àrea de Coordinació Territorial.

Article 3

Es modifica l’article 4 del Decret 160/2006, de 16 de maig, que queda redactat íntegrament de la manera següent:

“Article 4

Subdirecció General de Polítiques Actives d’Ocupació

“4.1 A la Subdirecció General de Polítiques Actives d'Ocupació li corresponen les funcions següents:

  1. Coordinar l'execució i la gestió del Pla de desenvolupament de polítiques actives d'ocupació, en termes d'objectius, activitats i terminis de manera territorialitzada.

  2. Portar a terme, en coordinació amb els diferents òrgans del Servei d'Ocupació de Catalunya, el seguiment i valoració de les accions que en matèria de millora de l'ocupabilitat o en matèria de creació d'ocupació, es duguin a terme des de les diferents línies de polítiques actives d'ocupació.

  3. Elaborar propostes sobre nous serveis ocupacionals, per tal que el disseny de les polítiques actives s'adeqüi a les necessitats del mercat laboral, així com modificacions sobre els existents.

  4. Elaborar propostes de polítiques actives d'ocupació amb la finalitat d'evitar la segregació de gènere en el mercat laboral i per tal que es creïn ocupacions de més qualitat per a les dones.

  5. Dissenyar i aportar metodologies i suport tècnic als òrgans del Servei d'Ocupació de Catalunya, consorcis i entitats que presten serveis ocupacionals.

  6. Proposar les bases i convocatòries de subvencions i aprovar les instruccions necessàries per al seu desenvolupament.

  7. Informar i realitzar el procés de concurrència competitiva d’acord amb les respectives bases reguladores i convocatòries.

  8. Altres funcions de naturalesa anàloga que li puguin ser encomanades pels seus superiors jeràrquics

    4.2 Per al compliment de les seves funcions, la Subdirecció General de Polítiques Actives d'Ocupació s'estructura i s'organitza en:

  9. Servei de Promoció de l'Ocupació.

  10. Servei de Qualificació Professional.

  11. Servei d'Orientació i Intermediació.

  12. Àrea de Desenvolupament Metodològic

Article 4

Es modifica l’article 5 del Decret 160/2006, de 16 de maig, que queda redactat íntegrament de la manera següent:

“Article 5

Servei de Promoció de l’Ocupació

5.1 Al Servei de Promoció de l'Ocupació li...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR