DECRET 9/2003, de 8 de gener, de reestructuració de la Direcció General de Tributs.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Economia i Finances |
Rango de Ley | Decret |
DECRET 9/2003, de 8 de gener, de reestructuració de la Direcció General de Tributs.
Des del Decret 76/1987, de 20 de febrer, la Direcció General de Tributs, com a centre directiu, no ha estat objecte d'una reestructuració de caràcter significatiu.
Efectivament, el Decret 137/1989, de 19 de maig, de reestructuració de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances, va incloure una disposició final que modificava el Decret 76/1987 esmentat en relació, exclusivament, amb la supressió d'un òrgan -l'Oficina Executiva de Col-laboració, Coordinació i Enllaç- i a la modificació del Servei de Coordinació amb la Hisenda Estatal. D'altra banda, el Decret 116/1993, de 23 de març, de reestructuració de les inspeccions tributària i financera de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, es va limitar a adaptar l'estructura de la Direcció General de Tributs als requeriments derivats de la creació de l'escala d'inspectors tributaris.
Finalment, el Decret 97/2000, de 6 de març, de reordenació de les delegacions territorials de l'aleshores Departament d'Economia, Finances i Planificació, va adscriure a la Direcció General de Tributs les quatre delegacions territorials anteriors, transformant-les en delegacions de tributs.
L'augment quantitatiu i qualitatiu produït en la gestió dels tributs, tant en els propis com en els cedits, així com la necessitat de tenir una organització adaptada a les noves tecnologies de la informació, han posat de manifest la necessitat de modernitzar i renovar les estructures organitzatives existents fins ara. Conjuntament amb aquestes necessitats, s'ha fet palès també en el curs dels darrers anys, i d'una manera remarcable, la necessitat d'establir mecanismes de coordinació dels diferents agents administratius que intervenen en el procediment tributari.
Per tant, atès el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Economia i Finances i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Capítol I
Funcions, estructura i organització de la Direcció General de Tributs
Funcions
Correspon a la Direcció General de Tributs la direcció i la coordinació de les funcions de gestió, inspecció, comprovació de valors i revisió en via administrativa en relació amb els tributs propis de la Generalitat de Catalunya i amb els tributs cedits, en els termes establerts en l'Estatut d'autonomia i les disposicions legals vigents.
Estructura
De la Direcció General de Tributs en depenen els òrgans i les àrees funcionals següents:
-
Subdirecció General de Gestió Tributària.
-
Subdirecció General de Valoracions.
-
Inspecció Tributària.
-
Servei Informàtic Tributari.
-
Inspecció dels Serveis Tributaris.
-
Àrea de Règim Jurídic Tributari.
-
Àrea d'Estudis i Relacions Institucionals.
Funcions de la Subdirecció General de Gestió Tributària
A la Subdirecció General de Gestió Tributària li corresponen les funcions següents:
-
Dirigir en l'àmbit funcional i coordinar les delegacions de la Direcció General de Tributs i les oficines liquidadores en matèria de gestió tributària.
-
Impulsar l'elaboració de propostes d'instruccions i circulars per a la unificació de criteris en l'àmbit de la gestió tributària.
-
Col-laborar amb la Inspecció Tributària en la fixació de criteris comuns d'actuació.
-
Col-laborar amb la Subdirecció General de Valoracions i altres òrgans en matèries que afectin la gestió dels tributs.
-
Elaborar i analitzar els sistemes d'informació i estadística relatius al seguiment diari i regular dels resultats de la gestió i de la liquidació de drets.
-
Estudiar, dissenyar i programar els sistemes i els procediments de gestió tributària, amb proposta de normes reguladores.
-
Proposar a l'Àrea d'Estudis i Relacions Institucionals la creació de sistemes de divulgació tributària i d'informació i assistència als contribuents.
-
Elaborar els plans d'actuació en l'àmbit de la gestió tributària.
-
Coordinar les tasques inherents a la col-laboració en l'àmbit de la gestió tributària amb altres òrgans i ens de la Generalitat de Catalunya, així com amb altres administracions tributàries i, en particular, amb altres comunitats autònomes.
-
Qualsevol altra que li encomani el director o directora general de Tributs, en l'àmbit de les seves competències.
Funcions de la Subdirecció General de Valoracions
A la Subdirecció General de Valoracions li corresponen les funcions següents:
-
Elaborar les instruccions de comprovació del valor dels béns immobles i drets sobre aquests.
-
Assessorar les oficines gestores en l'aplicació de les instruccions de comprovació del valor dels béns immobles i la supervisió d'aquesta tasca.
-
Establir els criteris de valoració de béns immobles i dels drets que recaiguin sobre aquests.
-
Coordinar i supervisar les actuacions de valoració de les delegacions de la Direcció General de Tributs.
-
Realitzar les actuacions de valoració que, per la seva especial complexitat o per les circumstàncies concurrents, siguin pertinents.
-
Dirigir, impulsar i coordinar els estudis tècnics en matèria de valoració.
-
Col-laborar amb la Inspecció Tributària en...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba