ORDRE de 7 de juliol de 1993, per la qual es crea el Programa de gestió intracentre de residus sanitaris.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyOrdre

El Decret 300/1992, de 24 de novembre, d'ordenació de la gestió de residus sanitaris (DOGC núm. 1688, de 30.12.1992), a l'article 7 atribueix al Departament de Sanitat i Seguretat Social el control de les activitats de manipulació, classificació, recollida, transport i emmagatzematge dels residus esmentats a l'interior dels centres, serveis i establiments generadors.

En compliment d'aquesta previsió es fa necessària la creació d'un programa que permeti assegurar que la realització d'aquestes operacions garanteix la protecció de la salut de les persones que les tenen encomanades i, en general, de la col·lectivitat i del medi ambient.

Per tot això, en ús de les facultats que m'atorga l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article 1

Es crea el Programa de gestió intracentre de residus sanitaris, el qual s'adscriu a la Direcció General de Salut Pública.

Article 2

L'àmbit d'aplicació del Programa s'estén a tots els centres, serveis i establiments sanitaris i sòcio-sanitaris que generen residus sanitaris a Catalunya.

Article 3

Són funcions del Programa les següents:

  1. Formar el personal implicat en la manipulació, la classificació i la recollida dels residus sanitaris.

  2. Organitzar cursos i jornades d'informació i educació tant del personal dels centres, serveis i establiments generadors, com del personal d'inspecció. El contingut d'aquests cursos i d'aquestes jornades se centrarà prioritàriament sobre la classificació i recollida de residus sanitaris i els circuits de transport i emmagatzematge intracentre, com també sobre els riscos sanitaris derivats de la seva manipulació.

  3. Establir els circuits de reconeixement de les característiques tècniques de les bosses i els recipients de recollida de residus sanitaris.

  4. Elaborar els informes tècnico-sanitaris previs a l'autorització de les instal·lacions de tractament i/o eliminació de residus sanitaris, i a l'homologació dels vehicles que els transportin, així com elaborar qualsevol altre informe requerit a la Direcció General de Salut Pública en matèria de residus sanitaris.

  5. Ser l'òrgan de comunicació de les incidències que es puguin ocasionar amb motiu de la gestió intracentre dels residus sanitaris i, en general, d'aquelles que en el procés de gestió dels residus representin un perill per a la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR