ORDRE AAM/327/2012, de 17 d'octubre, per la qual es regula el Reglament de règim interior de la Junta d'Arbitratge i Mediació de contractes de conreu i de contractes de mediació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'AGRICULTURA, RAMADERIA, PESCA, ALIMENTACIÓ I MEDI NATURAL
Rango de LeyOrdre

La Llei 17/2008, de 20 de febrer, de contractes de conreu, va crear al seu article 42 la Junta d’Arbitratge i Mediació per als contractes de conreu, com a òrgan administratiu per resoldre les qüestions litigioses relacionades amb l’aplicació de la Llei esmentada.

La Llei 2/2005, de 4 d’abril, de contractes d’integració, va crear la Junta Arbitral de Contractes d’Integració com a òrgan administratiu per resoldre les qüestions litigioses relacionades amb l’aplicació de la Llei esmentada.

La disposició addicional cinquena de la Llei 1/2008, de 20 de febrer, de contractes de conreu, autoritza el Govern a unificar ambdues juntes, i amplia les funcions de la Junta relacionada amb els contractes d’integració a l’àmbit de la mediació.

El Decret 170/2009, de 3 de novembre, pel qual es regula la Junta d’Arbitratge i Mediació dels contractes de conreu i dels contractes d’integració de Catalunya, estableix les qüestions bàsiques de la composició i del funcionament de la Junta. D’altra banda aquesta norma dóna els trets principals del procediment d’arbitratge i del procediment de mediació.

Per tal de completar aquesta norma i donar les pautes clares i comprensives del funcionament de la Junta i dels procediments d’arbitratge i mediació, es fa convenient la promulgació d’una norma que completi el Decret 170/2009, de 3 de novembre, quant al funcionament de la Junta i dels procediments dels quals entén.

D’acord amb el que disposen els articles 39.3 i 40 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern,

Ordeno:

Article 1

Naturalesa i adscripció

1.1 La Junta és l’òrgan de naturalesa arbitral i de mediació competent per entendre de totes les qüestions litigioses relacionades amb l’aplicació de la Llei 1/2008, de 20 de febrer, de contractes de conreu, i la Llei 2/2005, de 4 d’abril, de contractes d’integració.

1.2 La Junta s’adscriu a la direcció general competent en matèria de desenvolupament rural del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural.

1.3 La Junta té la seva seu a les dependències del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural a la ciutat de Lleida.

1.4 Les seccions territorials es crearan mitjançant una ordre del conseller o la consellera competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural. Aquestes seccions actuaran en les dependències dels serveis territorials del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural, que els donaran suport material i personal.

Article 2

Estructura de la Junta

2.1 La Junta s’estructura en un president o presidenta, el Ple i dues seccions.

2.2 El president o la presidenta de la Junta és a la vegada president o presidenta de cadascuna de les dues seccions.

2.3 El Ple està format pel president o la presidenta de la Junta, totes les persones vocals de les dues seccions, i un secretari o secretària que l’assisteix.

2.4 És secretari o secretària del Ple el qui ho sigui de la Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes de Conreu.

2.5 Les seccions en què es divideix la Junta són les següents:

  1. Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes de Conreu.

  2. Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes d’Integració.

Article 3

Composició de les seccions

3.1 La Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes de Conreu està integrada per:

  1. La Presidència.

  2. Les vocalies següents:

    Un/una vocal en representació de cadascuna de les organitzacions professionals agràries més representatives.

    Un/una representant de les cambres agràries territorials.

    Un/una representant de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.

    Un/una vocal en representació del Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya.

    Un/una vocal de la direcció general competent en matèria de desenvolupament rural.

    Un/una vocal corresponent a un advocat o advocada del Gabinet Jurídic de la Generalitat de Catalunya adscrit a la unitat departamental del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural.

    Un/una secretari/ària, llicenciat/ada en dret, amb veu i sense vot.

    3.2 La Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes d’Integració està integrada per:

  3. La Presidència.

  4. Les vocalies, integrades pels membres següents:

    Un/una vocal en representació de cadascuna de les organitzacions més representatives dels integrats o les integrades.

    Un/una vocal en representació de cadascuna de les organitzacions més representatives dels integradors o les integradores.

    Un/una vocal en representació del Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya.

    Un/una vocal de la direcció general competent en matèria d’agricultura i ramaderia.

    Un/una vocal corresponent a un/a advocat/ada de la Generalitat de Catalunya adscrit o adscrita a la unitat departamental del gabinet jurídic al departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural.

    Un/una secretari/ària, llicenciat/ada en dret, amb veu i sense vot.

    3.3 El president o la presidenta i les persones vocals representants de les organitzacions professionals agràries més representatives, entitats i col·legis professionals, que han d’estar en ple exercici dels seus drets civils, es renoven cada quatre anys i poden ser reelegits per un sol període.

Article 4

Nomenament dels membres de la Junta

4.1 El president o la presidenta els nomena la persona titular del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural, i actua en representació d’aquest departament.

4.2 Els/les vocals de les seccions que representen entitats representatives dels sectors, així com els representants de les organitzacions professionals agràries més representatives, i del Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya, els nomena el conseller o la consellera del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural, a proposta de les esmentades organitzacions, associacions o entitats.

4.3 Els vocals corresponents a advocat o advocada de la Generalitat de Catalunya que preveu l’article 3 els nomena el conseller o la consellera competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural, a proposta del director o la directora del Gabinet Jurídic de la Generalitat.

4.4 Els/les vocals restants i el secretari o la secretària els nomena igualment la persona titular del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural. El secretari o la secretària ha de tenir la condició de funcionari/ària del departament esmentat.

4.5 Els/les vocals en representació del Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya i els/les vocals advocats o advocades de la Generalitat, al Ple de la Junta i a les seccions, poden ser, per a cadascuna d’aquestes representacions, la mateixa persona.

4.6 El secretari o secretària del Ple, que ho és a la vegada de la Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes de Conreu, d’acord amb l’article 3.3, pot ser-ho també de la Secció d’Arbitratge i Mediació de Contractes d’Integració.

4.7 Totes les persones membres dels òrgans de la Junta tenen una persona suplent la qual és nomenada amb el mateix procediment que les persones titulars.

Article 5

Funcions de la Presidència

5.1 Són funcions de la Presidència de la Junta les següents:

  1. Representar la Junta i les seves seccions.

  2. Presidir i coordinar el funcionament i l’activitat de les seccions en què es divideix la Junta.

  3. Elaborar l’ordre del dia, així com dirigir les deliberacions i moderar els debats.

  4. Emetre vot de qualitat diriment en cas d’empat en la presa d’acords.

  5. Signar els laudes.

  6. Delegar la presidència de les seccions en alguna de les persones vocals que en formin part.

  7. Qualsevol altra que li atorgui la Junta.

5.2 El càrrec de president/a no s’integra en la relació de llocs de treball de la Generalitat.

Article 6

Funcions del Ple

Són funcions del Ple de la Junta les següents:

  1. Aprovar el Reglament de règim intern.

  2. Establir normes organitzatives de la Junta que no figurin al Reglament de règim intern.

  3. Informar sobre les actuacions de la Junta a petició del titular del departament competent en matèria d’agricultura, ramaderia i desenvolupament rural, del Govern o del Parlament de Catalunya.

  4. Elaborar una memòria anual.

  5. Promoure la col·laboració amb els col·legis professionals, les administracions locals, el centre de mediació del departament competent en matèria de dret civil i les altres entitats públiques amb l’objecte de facilitar que la informació i l’accés a l’arbitratge i a la mediació arribi a tots els ciutadans i ciutadanes.

  6. Fomentar i difondre l’arbitratge i la mediació.

  7. Qualsevol altra que no s’hagi atribuït a les seccions.

Article 7

Funcions de les seccions en matèria d’arbitratge i en matèria de mediació

7.1 Són funcions de les seccions en matèria d’arbitratge les següents:

  1. L’anàlisi i l’estudi de les peticions d’arbitratge que es presentin.

  2. Admetre o no a tràmit les demandes d’arbitratge.

  3. Resoldre sobre les recusacions i abstencions de persones membres de la secció que es plantegin.

  4. La coordinació, l’impuls i la tramitació del procediment arbitral.

  5. La planificació del calendari de les audiències i de la pràctica de proves.

  6. La redacció i l’aprovació dels laudes arbitrals. La...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR