ORDRE TRE/395/2008, d'1 d'agost, per la qual s'estableix el règim de justificació econòmica de les subvencions previstes en els programes de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorServei D'Ocupació de Catalunya
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/395/2008, d'1 d'agost, per la qual s'estableix el règim de justificació econòmica de les subvencions previstes en els programes de polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de Catalunya.

En matèria de subvencions, la justificació econòmica dels fons percebuts constitueix un acte obligatori dels beneficiaris. La finalitat d'aquesta Ordre és establir un procediment comú de justificació econòmica de les subvencions que en matèria de polítiques actives d'ocupació gestiona el Servei d'Ocupació de Catalunya. El procediment que s'estableix persegueix la millora de l'eficiència en la gestió dels fons públics, la simplificació administrativa i, al mateix temps, vol garantir-ne la transparència i el control. Tot això ha de revertir en una millora de l'eficàcia en la gestió de les polítiques d'ocupació en col·laboració amb els altres agents privats i públics i en benefici dels ciutadans i de les empreses.

La regulació d'un procediment comú per a la justificació econòmica es va establir per primera vegada a l'Ordre TRI/210/2005, de 27 d'abril (DOGC núm. 4384, de 13.5.2005). El desplegament normatiu de la Llei general de subvencions pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25.7.2006); l'aprovació del Decret 106/2008, de 6 de maig, de mesures per a l'eliminació de tràmits i la simplificació de procediments per facilitar l'activitat econòmica, i l'experiència d'aquests tres anys ha demostrat possibilitats de disminuir les càrregues administratives per part dels beneficiaris sense que això disminueixi el control i la defensa dels interessos generals de les accions subvencionades.

L'aprovació dels nous programes operatius (2007-2013) finançats amb Fons Social Europeu (FSE) i el seu desplegament normatiu han introduït novetats en la definició de les despeses subvencionables i ofereixen també noves possibilitats de millora que justifiquen la nova regulació.

Vist el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002);

Vista la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003);

Vist el Decret 106/2008, de 6 de maig, de mesures per a l'eliminació de tràmits i la simplificació de procediments per facilitar l'activitat econòmica (DOGC núm. 5131, de 15.5.2008);

Vistos els informe previs de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada, atès que s'ha informat el Consell de Direcció del Servei d'Ocupació de Catalunya, a proposta del director del Servei d'Ocupació de Catalunya, i en ús de les facultats que em són conferides d'acord amb l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de Catalunya,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte establir el règim de justificació econòmica de les subvencions previstes en els programes de les polítiques actives d'ocupació que gestiona el Servei d'Ocupació de Catalunya.

Article 2

Règim jurídic aplicable

  1. Els beneficiaris de les subvencions i els ajuts atorgats per desplegar les accions a què fa referència l'apartat anterior estan subjectes a la presentació de la justificació econòmica que estableix aquesta Ordre, al que disposa la norma que les regula, així com a la normativa següent:

    Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003) i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'aquesta Llei (BOE núm. 176, de 25.7.2006).

    Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3191, de 31.12.2002).

    Ordre d'1 d'octubre de 1997, sobre tramitació, justificació i control d'ajuts i de subvencions (DOGC núm. 2500, de 21.10.1997).

  2. En el cas que aquestes accions estiguin cofinançades pel Fons Social Europeu, també els serà aplicable la normativa següent:

    El Reglament (CE) núm. 1081/2006, de 5 de juliol, del Parlament Europeu i del Consell, relatiu al Fons Social Europeu, i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1784/1999 (DOUE L210, de 31.7.2006).

    El Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell d'11.7.2006, pel qual s'estableixen les disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu i al Fons de Cohesió, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1260/1999 (DOUE L210, de 31.7.2006).

    El Reglament (CE) núm. 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desplegament del Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell, d'11.7.2006 (Correcció d'errades DOUE L45, de 15.2.2007).

    Qualsevol altra normativa que desplegui els reglaments abans esmentats.

Article 3

Obligació de justificació econòmica

3.1 Obligació dels beneficiaris

Els beneficiaris hauran d'acreditar davant l'òrgan concedent la correcta aplicació dels fons rebuts.

3.2 Termini per presentar la justificació econòmica

Els beneficiaris de les subvencions per al desenvolupament de les accions a què fa referència l'article 1 estan obligats a justificar la correcta aplicació dels fons públics rebuts a aquest efecte en el termini de dos mesos des de la finalització de l'acció.

Quan el beneficiari ho sigui de més d'una acció, en què totes corresponguin a una mateixa convocatòria, el termini de dos mesos es comptarà des de la finalització de la darrera acció.

En el cas de programes plurianuals, el termini de dos mesos es computarà tal com determini la normativa reguladora.

3.3. Ampliació del termini de presentació de justificació econòmica

L'òrgan concedent de la subvenció podrà atorgar una ampliació del termini establert per presentar la justificació, que no excedeixi de la meitat del termini prèviament atorgat i sempre que no es perjudiquin els drets de tercers, d'acord amb el que preveu l'article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3.4 Requeriment de presentació de justificació econòmica

Transcorregut el termini establert de justificació sense presentar-se davant de l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan requerirà el beneficiari perquè en el termini improrrogable de 10 dies hàbils la presenti.

3.5 Manca de presentació de la justificació econòmica

La manca de presentació de la justificació en el termini addicional de 10 dies comportarà la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, i altres responsabilitats que estableixen el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques, i la Llei 38/2003, de 24 de desembre, general de subvencions.

Article 4

Despeses subvencionables

  1. Són despeses subvencionables, als efectes d'aquesta Ordre, les despeses que s'imputin al...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR