DECRET 135/1987, de 24 d'abril, pel qual es desplega la Comissió Mixta i el règim transitori previstos a la Llei 7/1987, de 4 d'abril, per la qual s'estableixen i regulen actuacions públiques especials en la conurbació de Barcelona i en les comarques compreses dins la seva zona d'influència directa.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableix el Decret 149/1987.

La Llei 7/1987, de 4 d'abril, extingeix l'Entitat Municipal Metropolitana de Barcelona creada pel Decret-llei 5/1974, de 24 d'agost, i crea dues Entitats Locals que han d'assumir competències específiques en matèria de transports, serveis hidràulics i tractament i eliminació de residus. Així mateix, també preveu la transferència de les competències i els serveis no assignats a aquestes Entitats als municipis i a l'Administració de la Generalitat.

El nou ordenament de la conurbació de Barcelona i la seva zona d'influència directa fa necessari procedir al traspàs dels mitjans i serveis de l'extingida Entitat Municipal Metropolitana de Barcelona a les noves Administracions competents, procés que s'ha d'articular a través d'una Comissió Mixta integrada per representants dels municipis afectats i de la Generalitat. Igualment, la Llei estableix un règim transitori mentre no es portin a terme els traspassos, per tal de garantir la continuïtat en la prestació dels serveis que eren competència de l'esmentada Entitat.

En aquest Decret s'estableixen les normes d'organització i funcionament de la Comissió Mixta que ha de procedir als traspassos i es desenvolupa el règim transitori de l'actuació de l'Entitat Municipal Metropolitana de Barcelona.

Es tracta, en definitiva, d'un conjunt de normes necessàries per a l'aplicació i el compliment de la Llei que el Govern de la Generalitat dicta a l'empara de l'habilitació compresa en la seva disposició final 1.

Atès el Decret 125/1987, de 18 d'abril, pel qual s'encomana a l'Honorable Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Xavier Bigatà i Ribé, el despatx de l'Honorable Conseller de Governació durant l'absència d'aquest, a proposta del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques i prèvia deliberació del Consell Executiu,

Decreto:

Capítol 1 De la Comissió Mixta de Traspassos

Article 1

1.1 La Comissió Mixta de Traspassos a què es refereixen les disposicions addicionals segona i tercera de la Llei 7/1987, de 4 d'abril, es regeix i actua d'acord amb les normes de l'esmentada Llei i del present Decret. 1.2 La Comissió Mixta és l'òrgan encarregat de proposar al Consell Executiu l'assignació definitiva dels serveis que han de ser transferits en virtut del que estableix la Llei, per tal que sigui aprovada per Decret.

Article 2

2.1 La Comissió Mixta es compon de cinc representants de l'Administració de la Generalitat, entre els quals figura el Conseller de Governació, i de cinc representants dels municipis. 2.2 La designació dels representants de l'Administració de la Generalitat correspon al Consell Executiu. La dels representants dels municipis, a la Federació de Municipis de Catalunya i a l'Associació Catalana de Municipis, en nombre de quatre i un, respectivament. 2.3 La designació ha de realitzar-se en el termini màxim de vuit dies, a comptar des de la publicació d'aquest Decret al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. L'Administració de la Generalitat i les organitzacions associatives de municipis poden designar substituts. 2.4 La Comissió ha de quedar constituïda en el termini màxim d'un mes a comptar des de la data en què entri en vigor la Llei.

Article 3

3.1 La Comissió està presidida pel Conseller de Governació. 3.2 Correspon al President convocar les reunions de la Comissió, dirigir les deliberacions i moderar les intervencions dels seus components.

Article 4

La Comissió ha de designar un Secretari que custodiï la documentació, atengui el funcionament intern de la Comissió i exerceixi les altres funcions que li atribueix el present Decret. Si el designat no té la condició de membre de la Comissió, no té vot en les seves sessions.

Article 5

5.1 La Comissió es reuneix en les dependències de la Conselleria de Governació, on estan, a més, la seva Secretaria i els mitjans de suport administratiu. 5.2 De cada reunió s'ha d'aixecar una acta, que determini la llista d'assistents, els assumptes tractats, els acords assolits i les altres manifestacions que els seus membres demanin que hi siguin incloses.

Article 6

6.1 La Comissió actua en Ple, sens perjudici de les Ponències de treball preparatòries que pugui constituir. 6.2 Correspon al Ple, a més de designar el Secretari, establir les directrius generals d'actuació de la Comissió, determinar l'àmbit d'actuació de les Ponències de treball i adoptar els acords sobre els traspassos. 6.3 S'ha de celebrar, almenys, una sessió plenària cada quinze dies.

Article 7

7.1 Els acords de la Comissió s'adopten segons el que preveu la Llei de Procediment Administratiu per al funcionament dels òrgans col·legiats. No obstant això, els acords sobre traspassos s'han d'adoptar per consens entre les dues representacions; en aquest cas, la voluntat de cada una de les dues representacions s'obté per majoria absoluta dels seus membres. 7.2 Quan no hagi estat possible assolir un acord sobre els traspassos, el President de la Comissió trametrà al Govern de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR