RESOLUCIÓ PRE/2318/2007, de 6 de juliol, per la qual es dóna publicitat al Conveni Marc entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'un model integrat d'Atenció al Ciutadà en l'àmbit territorial de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

PRE/2318/2007, de 6 de juliol, per la qual es dóna publicitat al Conveni Marc entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'un model integrat d'Atenció al Ciutadà en l'àmbit territorial de Catalunya.

Vist el Conveni Marc entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'un model integrat d'Atenció al Ciutadà en l'àmbit territorial de Catalunya, signat en data 5 de juliol de 2007,

Resolc:

Donar publicitat al Conveni Marc entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'un model integrat d'Atenció al Ciutadà en l'àmbit territorial de Catalunya, el qual es publica a l'annex d'aquesta Resolució.

Barcelona, 6 de juliol de 2007

Isaías Táboas i Suárez

Secretari general

Annex

Conveni Marc entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'un model integrat d'Atenció al Ciutadà en l'àmbit territorial de Catalunya

Barcelona, 5 de juliol de 2007

Reunits

La Sra. Consuelo Sánchez Naranjo, secretària general per a l'Administració Pública, en representació de l'Administració General de l'Estat, autoritzada per a la signatura d'aquest Conveni, per delegació de signatura del Ministre d'Administracions Públiques (O.M. de 4 de juliol de 2007), i en virtut de les competències atribuïdes pel Reial decret 1320/2004 i per l'Acord del Consell de Ministres de 15 de juliol de 2005,

El Sr. Isaías Táboas i Suárez, secretari general del Departament de la Presidència, en representació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, autoritzat, per a la signatura d'aquest Conveni, per Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya de 5 de juny de 2007.

Exposen

  1. El Govern d'Espanya té la voluntat, en coordinació amb els governs autonòmics i les entitats locals i amb la col·laboració dels agents socials, de configurar una Xarxa d'Oficines Integrades en les quals es prestin serveis integrats que donin resposta a la demanda de la ciutadania, i així transcendir en aquesta prestació de les distribucions competencials entre administracions.

  2. Per això, el Consell de Ministres va aprovar, el 15 de juliol de 2005, un Acord per a la implantació d'una xarxa d'oficines integrades d'atenció a la ciutadania i va encarregar al ministre d'Administracions Públiques, en l'exercici de les competències que li atorga el Reial Decret 1320/2004, de 28 de maig, pel que es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri d'Administracions Públiques, la coordinació de les actuacions necessàries per a l'establiment progressiu d'una xarxa d'espais comuns d'atenció a la ciutadania.

    Aquestes actuacions es desenvoluparan en un doble àmbit: el de l'Administració General de l'Estat mitjançant accions de coordinació entre els seus departaments i organismes i el de les administracions autonòmiques i locals mitjançant convenis de col·laboració negociats i formalitzats per a aquest efecte.

  3. L'Administració de la Generalitat de Catalunya considera, com a objectiu prioritari, impulsar polítiques de potenciació de l'administració electrònica amb la finalitat de millorar el nivell de servei i la relació amb la ciutadania i les empreses i ofereix els serveis que aquests demanden de la forma més adient i accessible.

    Per tot això, s'ha considerat que la unificació dels recursos de les administracions i entitats signants pot contribuir a la difusió de les noves tecnologies i, per tant, a l'extensió de les seves múltiples aplicacions entre els diferents col·lectius de la ciutadania.

  4. Aquest Conveni de col·laboració entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya està en línia amb aquesta finalitat i té com a primer objectiu l'elaboració d'un model integrat d'atenció al ciutadà, en l'àmbit territorial de Catalunya, que marqui les línies mestres que han de regir el posterior desenvolupament d'actuacions adreçades a la implantació d'una xarxa d'espais comuns, d'atenció a la ciutadania, que permeti la prestació de serveis integrats d'informació, orientació, atenció i tramitació.

  5. Per a la definició del model integrat d'atenció al ciutadà, l'Administració de la Generalitat de Catalunya aporta el coneixement i l'experiència adquirits en els anys de funcionament de la Xarxa d'Oficines d'Atenció i Acció Ciutadana, les quals constitueixen una experiència pionera en l'àmbit de les oficines integrades.

    Per tot això, les parts acorden la signatura del present Conveni de col·laboració de conformitat amb les següents:

    Clàusules

    Primera. Objecte del Conveni

  6. Aquest Conveni té com objectiu acordar la col·laboració entre l'Administració General de l'Estat i la Administració de la Generalitat de Catalunya per al desenvolupament de les actuacions necessàries per establir progressivament una xarxa d'espais comuns d'atenció a la ciutadania.

    Aquesta Xarxa permetrà la prestació de serveis integrats d'informació, orientació, atenció i tramitació sobre determinats aspectes de l'activitat administrativa i coordinarà, amb aquesta finalitat, l'exercici de competències de les administracions intervinents, entenent com a tals les que signen aquest Conveni i les entitats locals que s'hi adhereixin.

  7. Per assolir l'objectiu esmentat en l'apartat anterior, les administracions intervinents es comprometen, en l'exercici de les seves respectives competències i d'acord amb els objectius i pressupostos aprovats pels seus respectius governs a:

    1. Articular mesures i instruments de col·laboració per a la implantació coordinada i normalitzada d'una xarxa d'espais comuns d'atenció a la ciutadania, entenent per espais les vies o canals pels quals la ciutadania pot accedir a les informacions i serveis públics (oficines d'atenció presencial...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR